Battlefield 6 avtäcks imorgon

Permalänk
Medlem

Jag har spelat 2042 nästan dagligen sedan släppet, i början var spelet riktigt skit med vapen som var så OP att det inte gick att spela något annat än PP-29 typ och inget scoreboard och buggar till höger och vänster. Kör 99% Teamdeathmatch för att fordonen i 2042 är alldeles för OP spelar du engineer så kan du typ inte få död på en stridsvagn hur mycket du skjuter raketer på den. Och nu på sistone har de tagit bort typ 50% av banorna på teamdeathmatch av nån anledning+ bakat in capture the flag i samma gamemode. För att inte tala om hur mycket fuskare det är nuförtiden vilket troligtvis beror på att det var rea på Steam där man kunde köpa BF för typ 30kr. I varje match är det typ alltid någon LV 20 som ligger på 25-3 typ. Men förutom detta tycker jag det är ett ok spel nu. men saknar BF4 dock. Blir inget förköp på BF6 innan ma fått reviews iallafall för min del.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X / Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Dell 32" G3223D QHD + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem

Serien peakad med Battlefield Heroes sen har det varit minst sagt brokigt.

Permalänk

Svårigheten är att få ett verklighetstroget och roligt spel. Dessa två faktorer kan ibland vara varandras motsatser.
När jag spelade för 20år sedan gillade jag FPS banor där man hade ett enda liv per match, dog man så fick man vänta 30 minuter eller 1h på att matchen skulle ta slut. Genom detta sätt så spelade folk på ett helt annat sätt.

Många andra liknande saker finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Nej, enligt mig så var känslan som sagt i princip som 2042

Har du också deltagit eller bildar du din uppfattning av leaked gameplay? lol

Jag har också spelat och håller absolut inte med dig alls. 2042 och BF6 är helt olika spel i min mening. Då har jag också runt 1000 timmar på 2042. LOL

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9950X3D | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | ASUS ROG Strix X870-F GAMING WIFI | Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | NZXT Kraken Elite V2 240mm | NZXT H5 Flow 2024 | NZXT C1200 1200W | ASUS 32" ROG Swift PG32UCDP OLED 4K 240/480

Permalänk
Medlem

Dock kommer jag inte förhandsboka något. Upp till bevis EA/DICE att faktiskt leverera eller så dödar ni BF för gott.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9950X3D | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | ASUS ROG Strix X870-F GAMING WIFI | Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | NZXT Kraken Elite V2 240mm | NZXT H5 Flow 2024 | NZXT C1200 1200W | ASUS 32" ROG Swift PG32UCDP OLED 4K 240/480

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Svårigheten är att få ett verklighetstroget och roligt spel. Dessa två faktorer kan ibland vara varandras motsatser.
När jag spelade för 20år sedan gillade jag FPS banor där man hade ett enda liv per match, dog man så fick man vänta 30 minuter eller 1h på att matchen skulle ta slut. Genom detta sätt så spelade folk på ett helt annat sätt.

Många andra liknande saker finns.

Gammalt AA fan (America's army)? För det spelet var nog bland det roligaste jag har spelat. Då var man rädd om sitt liv och man var tvungen att tänka lite innan man stack fram hakan.

Vad det gäller BF så är det ju något helt annat än AA. Tror de roligaste BF spelen för mig har varit BF1942, BF3, BF4, BF bad company 2 och BF Vietnam. Nu är man ju äldre och spelar inte lika mycket, men det hade varit roligt ifall om de hade kommit ut med något som liknar BF4 stuket så kanske man kan ge det en chans igen.
Förra släppet var katastrof och fanns inte en chans att jag lägger min tid eller pengar på den dyngan de lyckades få fram och kallar för ett AAA spel...

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Nej, enligt mig så var känslan som sagt i princip som 2042

Har du också deltagit eller bildar du din uppfattning av leaked gameplay? lol

Om jag har eller inte, det svarar jag inte på.
Det finns något som heter NDA.

Permalänk

Min favoriter var BF4 och BF1. Jag ha spelat en del BF2042, gillar det inte alls! Men nu ha jag avinstallera BF 2042 eftersom dom ha sätt den något som gör jag måste ändra i BIOS för att kunna spela BF 2042.. tappat lust direkt

Visa signatur

Chassi: Corsair 6500X - Processor: AMD Ryzen 9 9900X - Moderkort: Gigabyte B650E Aorus Elite X AX ICE - Kylning: Corsair iCUE Link Titan RX RGB 360 Vit - Raminne:G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL28 Trident Z5 Royal Neo Guld AMD EXPO - Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 Ti Super 16GB TUF Gaming White OC - Nätagg: Corsair RM750x Shift 750W Vit - M.2: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB x2

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dansken88:

Min favoriter var BF4 och BF1. Jag ha spelat en del BF2042, gillar det inte alls! Men nu ha jag avinstallera BF 2042 eftersom dom ha sätt den något som gör jag måste ändra i BIOS för att kunna spela BF 2042.. tappat lust direkt

Det är ju secure boot, har man redan Windows 11 så är man inte direkt påverkad. Secure boot hjälper till att förhindra att skadlig programvara stör spelets antifuskåtgärder.

Permalänk
Medlem

Om man ska tro på läckorna, så ser det lovande ut. Mycket mer likt BC2 osv, i läckorna så kunde man rasa i princip vad som helst, och gameplay är tillbaks till modern era med helikoptrar, jets osv.

Jag har mer hopp om denna än de andra, jag vill tro att de lärt sig efter flera flops i rad. Studion har nog inte råd med en till, de har inget annat val än att lyssna på spelarna denna gången.

Permalänk
Medlem

Insider Gaming

Oktober låter lite väl tidigt om den öppna betan släpps 4:e Augusti...

Battlefield 6 Releases October 10, Will Cost 80 Euro on Consoles

Battlefield 6 Datamine Suggests October Release Date

Permalänk
Medlem

Bäst att det här blir bra annars känns det som att man helt stängt dörren för Battlefield…

Sen lär man kanske ändå snegla när det rör sig om nya släpp men BF har så mycket att bevisa men förmodligen så går det ändå i en riktning som vi gamla stötar som gillade 1942 och 2 aldrig kommer få igen i den serien.

Permalänk
Skrivet av IceKey:

Det är ju secure boot, har man redan Windows 11 så är man inte direkt påverkad. Secure boot hjälper till att förhindra att skadlig programvara stör spelets antifuskåtgärder.

Ja just den.. tydligen ha jag win 11 men jag fick meddelande om secure boot ändå när jag försökte starta spel så efter en del forskning så sket jag i. Ska jag låta dom EA få ändra min secure boot, nej glöm det.

Visa signatur

Chassi: Corsair 6500X - Processor: AMD Ryzen 9 9900X - Moderkort: Gigabyte B650E Aorus Elite X AX ICE - Kylning: Corsair iCUE Link Titan RX RGB 360 Vit - Raminne:G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL28 Trident Z5 Royal Neo Guld AMD EXPO - Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 Ti Super 16GB TUF Gaming White OC - Nätagg: Corsair RM750x Shift 750W Vit - M.2: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB x2

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Inte helt oväntat är det just Battlefield 6 som blir namnet på nästa kapitel.

Läs hela artikeln här

Äh jag förstår inte varför ni ger den där skiten så stort utrymme.

Att dom som gör den här serien i oftast ta mig tusan knappt vet var BF är och står för är ju uppenbart. Att man fullt ut skiter i vad dom som spelar spelet. Vi snackar ju till dom med helt för döva öron. Battlefield i dag handlar bara om att Aktien ska växa och investerare som inte kan ett dugg om hur man vill spela ett spel och vad dom vill. Battlefield i dag är rakt av ynkligt men lever kvar på grund av ett väl inpräntat varumärke.

Battlefieldserien lever kvar enbart på grund av att en gång var det stort. Om spelet lancerats i dag så hadde det bara förtvinat bland betydligt roligare spel. Lägg ingen mer tid på den här skiten mer. Det lurar bara in yngre som kunde lagt tid på mycket roligare och bättre spel.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem

Har haft kul med Battlefield sedan 1942, spelat i princip alla spelen som kommit till PC, där favoriterna är Bad Company 2, BF4 och BF1. Sista spelen har varit frustrerande på olika sätt, även om både BFV och 2042 är rätt fina spela nu, men med irriterande design-val, exempelvis avsaknad av dedikerade servrar med admins bara för att nämna något.

Vi köpte 2042 på launch day men lämnade tillbaka det för att sedan köpa det på rea något år senare. Ser försiktigt fram emot BF6, men med krossade förväntningar från sista åren färskt i minnet.

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2] [iFi Audio ZEN DAC v2] [Philips Fidelio X2HR]

Permalänk
Medlem

Jag hade roligt med BF V. Men eftersom fuskare aldrig bannades av Dice så avinstallerade jag allt som hade med BF och EA-Origin platform.

Permalänk
Medlem

Jag älskade Bf1 till fuskare invaderade spelet. Spelet i sig skapade estetiskt en upplevelse,som enligt min mening, inget annat spel fortfarande kommit i närheten av. Ska väl erkänna att jag är en "sucker" för historiska spel. Nutiden med sina avancerade vapensystem etc är inte lika spännande.

Permalänk
Medlem

Om det handlar om nutid kommer detta spel endast handlar om artilleri och drönare... det är så moderna krig i nutid går till. Får se om det går hem bland spelare.

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Jag har deltagit i tre playtest av BF6 och alla som hoppas på ett nytt BF4 kommer att bli besvikna. Detta känns i princip likadant som BF 2042.

Fasen också…

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Är klockslaget en hint till Karl X:s krigståg i danmark? Battlefield: danskjaevlarna!

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför just BF-spelen känns så extremt utsatta för fuskare? Måste ju ändå gälla alla populärare FPS gissar jag. Men har inte märkt av det i närheten så mycket som just BF-spelen. Synd.

Permalänk
Medlem

Har köpt alla i serien och har tusentals timmar i BF-serien, men 2042 är det sämsta och sista spelet jag köper.
Finns ingen kvar på Dice som vet hur man kodar ett BF spel längre.
Får se om det blir Dice sista spel..

Permalänk
Medlem

Funnits många kul Battlefield. 1942, BF2, 2142, BC2, BF3. Men DICE har sedan länge tappat gnistan.
Kernel level anticheat har inte gjort mig mer sugen på att spela.

Visa signatur

Arch | 2x1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 6950XT | 64GB@6GHz | 2x4TB SN850x

Permalänk

Jag vill bara ha en hud och ett hårkors, tycker vapen som gungar fram och tillbaka är riktigt störande och ivägen.

Permalänk

Jag har nog mest spelat Battlefield 1942 och på andra plats modden Desert Combat. Desert Combat var grymt bra och då Battlefield 2 var snarlikt gjorde det att jag inte spelade det lika mycket. Vietnam var också bland de jag har spelat mest.

Sista Battlefield jag spelade aktivt var Battlefield 3 men jag tyckte att serien började tappa sin identitet och bli mer lik CoD vid det laget.

Då Battlefield är en spelserie som jag har spelat under en ~10 års period så skulle det vara kul om Battlefield 6 visar sig vara värt att hoppa in i.

Visa signatur

Speldator:
MSI Pro X870-P | AMD Ryzen 7 9800X3D | 32GB DDR5 | Gigabyte RTX 3070 VISION OC | 1TB NVMe | be quiet! 850W Platinum | NZXT Switch 810 White |
Tangentbord: KBD67 Lite R4 Box Jade | Ducky Premier DK9008P MX Green | Pok3r White Nordic MX Clear

Permalänk
Medlem

FÖRHANDSBOKA!!!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex20hz:

FÖRHANDSBOKA!!!!

Åhhhh akta dig för allt HATE nu.. tänk på att det är SweClockers...

Permalänk
Medlem

Jag är iaf positivt överraskad av bf6. Långt ifrån 2042 enligt mig. Jag hoppas verkligen att det kommer bli bra det här.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

The Battlefield 6 battle royale map is reportedly set in California.

Rather than a firestorm, this mode features a shrinking circle made of a deadly green compound known as “NXC.”

Permalänk
Skrivet av Ragnvlad:

Som vanligt hoppas jag, men med tanke på att de inte fått till det sedan BF2, så är jag skeptisk.

BF3 var bra, förutom att det var där aimbots etc gjorde ett massivt intåg och föralltid förstörde spelet.
Jag var beta testare på BF2 och gillade spelet väldigt mycket men gamla klassiska 1942 bjöd på en sällan överträffad spelglädje. 😁
Det var som när de första tidiga moddarna släpptes till half-life och man fick uppleva counterstrikes första stapplande steg.

Fick en Deluxe utgåva av 2042 med rekommendationen "vänta ett par månader tills vi hunnit fixa till de värsta buggarna och fått ut ett par patchar" blev aldrig installerat.

Så BF6, lägger in det på "vänta och se"