Battlefield 6 avtäcks imorgon

Permalänk
Melding Plague

Battlefield 6 avtäcks imorgon

Inte helt oväntat är det just Battlefield 6 som blir namnet på nästa kapitel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lyfter inte ögonen åt battlefield längre. Saknar bc2.

Permalänk
Medlem

Har de inte lärt sig av den kritik de fått på de senaste spelen så kan de bara lägga ner studion.

Permalänk
Medlem

Har de slutat försöka vara Temu-versionen av call of duty än?

Den sista spelbara versionen av BF var BF4, den sista riktigt bra BF var BF2.

Permalänk
Medlem

Hoppas att det blir bra! Saknar att inte ha ett traditionellt Battlefield-spel att spela när andan faller på.

Det blir nog en "vänta och se" denna gång dock.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Mina topp3 är 2142, BF1942 och BFBC2. Där efter är alla tämligen jämna utöver 2042 som varit det klart sämsta spelet. Jag hatar det till denna dag, mwn eftersom att jag inte gillar att återgå till gamla versioner av spelet så..

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

BF3 är nog min favorit men spelade aldrig Bad Company. Annars har jag nog lirat alla.

Permalänk
Medlem

BF3 och BF4 är favoriterna, tänker absolut inte förhandsboka detta när de inte lyssnar på kritiken de fått genom alla åren...

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera alla på Dice att söka nytt jobb, styrs av idioter från USA som inte vet vad BF är och finns det kvar någon av det gamla garded på Dice kvar?
Köpte 2042 och är fortfarande förbannad, tror många brände sig på 2042..
Är extremt pessimistisk, gissar på en flopp..
Jag är inte ens nån av de griniga småflickorna som tyckte allt efter BF2 var skräp..

Permalänk
Medlem

Efter 2042 kan de dra åt skogen.
Det ser ut att gå åt skogen dessutom eftersom de fortfarande vägrar lyssna på communityt och ge tillbaka de gamla klasserna (…för då kan man inte sälja skins eller vapen om vapen är klasslåsta)

Blir så less för det är så otroligt enkelt att göra ett bra BF - Ta bara Bf3 /4, ordna till grafiken och modernisera så blir det en solklar succéer men nej, vi ska ha mikrotransaktioner och beväpnade kaniner.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

BF Vietnam och 1942 är favoriterna 🔥

Visa signatur

NZXT H400i Black N Blue | ASUS ROG STRIX B350-I GAMING | AMD Ryzen 7 1700 @ 4.0GHz | G.Skill 16GB DDR4 3200MHz CL14 Trident Z RGB | Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB GameRock Premium Edition | Fractal Design Celsius S24 240mm | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Firecuda 2TB 7200rpm 64MB | Samsung 960 EVO 250GB | Acer 32" Predator XZ321QU Curved 144Hz

Permalänk
Medlem

"Battlefield" hmm, namnet känns bekant. Eh, det var säkert inget...

Permalänk
Medlem
Skrivet av t0bbec:

BF Vietnam och 1942 är favoriterna 🔥

Vietnam var riktigt kul.

Permalänk
Medlem

Jag gillade faktiskt Battlefield Bad Company 1 (2an var inte riktigt lika bra vad jag mins) och 2142.
Men jag har nog mest timmar i BF4 och BF1.

Har egentligen gillat allt från BF2 till BF1 5an fastnade inte och 2042 blev ändå lite okej till slut. Men som SuperSverker redan sagt. "Det är för många beväpnade kaniner".

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Har de inte lärt sig av den kritik de fått på de senaste spelen så kan de bara lägga ner studion.

Den chansen var förra releasen. De snackade konstant om hur mycket de lyssnade och lärt sig, för att sedan släppa det sämsta BF någonsin.

Tror man på dem denna rundan har jag en bro att sälja.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Och här sitter man och väntar på en Codename Eagle uppföljare....

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Det som gjorde de första spelen kul var att det var sandboxish, gick att röra sig fritt över kartan, byta squads, och allmänt leva rövare.

Nu vallas alla spelare till chokepoints och dör av spam och 3D-spotting. Skitkul, om man bara vill hålla in W, döda några, dö själv, repeat. Inget incitament att skapa gameplay runt objektiven/flaggorna för att burna tickets. Nej, BF finns inte längre mer än till namnet.

Permalänk
Medlem

Oj vad många som blivit sårade av Battlefield! Gråts friskt och klagomålen tar aldrig slut
Det ska bli riktigt kul med nytt BF! Cant wait!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Nästan inga av utvecklarna från BF 2, 3, 4 & BC2 är kvar så förväntar mig inte att de klarar av att få in samma känsla.
Kanske har de tagit åt sig kritiken och kan överraska.

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem

Hoppas innerligt att dom tagit bort allt hopp och studs (wanabe cod/queke) och att det är mer likt hur dom första hintarna dom släppte!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Som vanligt hoppas jag, men med tanke på att de inte fått till det sedan BF2, så är jag skeptisk.

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunderil:

Det som gjorde de första spelen kul var att det var sandboxish, gick att röra sig fritt över kartan, byta squads, och allmänt leva rövare.

Nu vallas alla spelare till chokepoints och dör av spam och 3D-spotting. Skitkul, om man bara vill hålla in W, döda några, dö själv, repeat. Inget incitament att skapa gameplay runt objektiven/flaggorna för att burna tickets. Nej, BF finns inte längre mer än till namnet.

Hardcore löste väl iofs vissa av problemen (som spottingen)

Permalänk

Battlefield 3 samt 4 var så jäkla kul, får tillbacka minnen där svenska gaming comunityn på youtube var ny och rolig. Kom hem ifrån skolan och lyssnade på nån 17-18 åring som pratade om nå skit medans man åt fika.

Vill ha tillbaka känslan från dessa 2 spel till 6:an. Inga clown skins och massa skit. Ser ut som Newyork på bilden ovan? Kan bli intressant att spela OM de har lyssnat på fansen (ink mig) om alla feedback genom åren.

Permalänk
Medlem

Tror de verkligen vi går på det här EN GÅNG TILL? Nä nä, glöm det EA... Fool me once, shame on you... Fool me 123 times, shame on me.

Man vill ju inte SKÄMMAS, så, nej tack.

Visa signatur

ASRock X870E Nova WIFI / Ryzen 9800X3D (CO: -45 AC) / Corsair Vengance 64GB DDR5 6000MHz CL30 / Crucial T705 1TB Gen5 + 5.5TB sekundära / ASUS TUF 4080 Gaming OC / Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / FD Torrent Compact / Phantom Spirit 120 SE / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X / Switch 2 / Steamdeck OLED

Permalänk
Medlem

Kan de inte bara släppa nytt bad company..

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus TUF Z690 Plus - CPU: Core i7 12600k - Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 990 PRO 2TB, Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

BF 1942 roligast, med Vietnam på andraplats.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas dom fortsätter med idén om att alla soldater i världen pratar engelska, helt ologiskt att kineser och ryssar skulle tala ett annat språk.

Permalänk
Medlem

Min önskan är BF4++ och Linux

Permalänk
Medlem

Jag har deltagit i tre playtest av BF6 och alla som hoppas på ett nytt BF4 kommer att bli besvikna. Detta känns i princip likadant som BF 2042.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem

Det är som Kimpur säger, ett nytt Bad Company spel men det är nog kört på den fronten då inte ens själva DICE visste varför just det spelet var så populär och lyckat. Jag är nog för gammal och vill inte bli sönderstressad under och efter varje spel session. BFBC2 var helt perfekt för mig på alla sätt och jag har tusentals timmars speltid där. Försökte hänga med när BF3, BF4 och BF2042 kom men känslan var inte detsamma, i alla fall mig mig. Det blir bara jaga jaga jaga hela tiden. Passar säkert yngre generationen men jag hänger inte med längre.

Visa signatur

Phanteks Evolve XL - Gigabyte Aorus Master X570 - AMD Ryzen 7 5900X - Corsair 64GB (4x16GB)CL9 2600MHz VENGEANCE PRO RGB - Gigabyte RTX 3080Ti Gaming - Phanteks Revolt X 1200W - Phanteks Glacier One 360MP D-RGB - Samsung SSD EVO 970-Series 2TB x4 - Win 11 Pro -64bit