Permalänk

Vad hör detta till?

Gick igenom en lådan med saker till min förra dator och hittade dessa saker, ser verkligen ut som att de hör till någon form av kylning men kan inte alls läsa mig till i manualerna för komponenterna vad det skulle passa till.

Datorn:
CPU: i9 9900k
MB: Asus ROG MAXIMUS XI FORMULA
Chasise: Fractal Design S2
Kylare: EKWB Velocity

Kanske hör till något annat som jag pillade med på den tiden som jag packade ner allt i lådan. Kanske någon som känner igen dem till nått helt annat.

Long shot, men man kan ju hoppas att någon vet vad det är. Annars har man ju bara två alternativ:
1. Lägga den i en låda med saker man inte vågar slänga.
2. Slänga dem och inse i septermber vad de tillhör och att man desperat behöver dem.

* Håller tummarna *

Permalänk
Medlem

Det är för att montera CPUkylare på moderkortet. (gissar jag iaf )

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem

Skulle bli förvånad om det inte var till för CPU-kylare, vilken vet jag dock inte.

Permalänk
Medlem

Hur många cm är det mellan skruvhålen?
Då kan vi i alla fall klura ut till vilken/vilka CPUer den är till, det behövs troligen "standoffs" och skruvar även för att den skall kunna användas.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |