Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Köpte ett par Nothing buds på elgiganten och fick en tre-månaders gratis abonnemang på appleTV. Coolt tänkte jag, då kan jag kolla den där serien. Men när jag skulle lösa in den tycker Apple att jag löst in för många såna här gratismånader...
Om jag inte minns fel så har jag nog löst in ett par såna genom åren när man fått chansen när man köpt nån apple-produkt eller från elgiganten.
Snålapple

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem

Ledsen på mig själv.
Jag har en takfläkt i sovrummet som jag dragit av snöret på så jag kan inte starta fläkten. Tyckte det blev för komplicerat att hitta och montera en ny sån där grej som sköter fläkten. Såg på amazon att det fanns en identisk, iaf utefter bilderna, fläkt för tusenlappen. Tyckte det lät lite billigt för den jag har är en robust sak (som redan fanns i lägenheten när jag köpte den för 20 år sen) Men de har säkert blivit billigare med åren tänkte jag.

När jag fick hem den så var den inte likadans när jag jämförde dem. Men skitsamma, bättre med en ny tänkte jag och började montera ihop den. Efter dryga timmen med svett rinnande överallt var den klar.
Glad i hågen stiger jag upp på lilla stegen och börjar skruva loss den gamla från taket. Men märker att dess upphängning inte alls är densamma som på den nya utan hålls uppe av själva "skålen" i toppen med fyra små skruvar istället för en "kula" och till råga på allt så har den som satte upp denna tagit bort ploppen där man egentligen ska koppla en taklampa till, och kroken i taket. Han eller hon har helt sonika klippt bort den och fäst ledningarna från takfläkten i ledningarna från taket, så jag fick hålla den tunga fläkten i ena handen för den skulle bara hängt i de tunna elledningarna bara annars (och rasat ner förstås). Blev riktigt svettigt att försöka få in skruvarna igen, med den andra handen.
Allt detta i 28-gradig värme inne hos mig.

Det hade förövrigt inte ens funkat om den kontakten funnits kvar för på den nya är det bara en sockerbit istället för motsvarande hankontakt till takkontakten...
Det är över min kompetens att hålla på med el-ledningar så det var bara att montera isär nya fläkten och packa den i lådan igen för att skickas tillbaka till Amazon. Fick packa om två gånger för jag glömde först stoppa tillbaka manualerna och sen takfästet.

Allt detta hade jag sluppit om jag bara kollat upphängningen av min gamla fläkt innan jag beställde den nya.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem

Dags för njursten igen, vaknade av anfall inatt med vanliga roliga smärta som får en att kräka och ligga i fosterställning varvat med inte kunna vara stilla smärtan
Nu är värsta över hoppas jag så nu är det 1-2v av kul smärta i ländrygg, nedre mage osv tills den kommer ut.

Får väl vara glad mina stenar inte varit så pass stora att de måste opereras, även om jag blev inlagd en gång för några år sedan för det men gick utan op då me.

Sen har jag fått problem med halsont igen trots omeprazol osv, så nu väntar möjligen remiss till gastroskopi. Så "yey".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Dags för njursten igen, vaknade av anfall inatt med vanliga roliga smärta som får en att kräka och ligga i fosterställning varvat med inte kunna vara stilla smärtan
Nu är värsta över hoppas jag så nu är det 1-2v av kul smärta i ländrygg, nedre mage osv tills den kommer ut.

Får väl vara glad mina stenar inte varit så pass stora att de måste opereras, även om jag blev inlagd en gång för några år sedan för det men gick utan op då me.

Sen har jag fått problem med halsont igen trots omeprazol osv, så nu väntar möjligen remiss till gastroskopi. Så "yey".

Jag hade njurstensanfall 2018 efter en sprängning. Igår fick jag åter extrem magsmärta till höger om naveln och kräktes utan illamående.
Åkte till akuten men efter 1 timma och 20 minuter släpper smärtan (smärta 8 av 10).
Jag upplever att när jag då kissar river det till lite och jag tänker, den kom ut.
Men läkaren säger att hon inte tror det är en njursten och skickar hem mig.
Så nu är jag lite orolig för tyst stas, som dödar njuren inom 2-3 veckor.

Till saken hör att jag hade ont mellan 2011 och 2018 i magen.
De gjorde koloskopi och säkert 10 datortomografier under den perioden.
Sen sa de, äh det enda vi hittar är en njursten?! Å det kan det inte vara.
Sedan 2018 fick jag tid för njurstenssprängning och efter det försvann all smärta.
På slutet kunde jag inte gå mer än 20 meter utan att kräkas.

7 år!

7 år fattade de inte vad det var bara för att smärtan fanns i magtrakten!

Så nu är jag orolig att de gör samma misstag igen!

Permalänk
Medlem

Köpte en prenumeration på Britbox för att se lite spännande deckare. Men utbudet är ju helt värdelöst?! Massor av serier saknar de första säsongerna, och ännu fler finns bara tillgängliga på Britbox i UK.