75 kronor för mig.. Usch. Solklart väljer jag att vägra att betala. Och jag har skickat meddelande till en EU parlamentariker som jag är bekant med för att klaga på detta. (Inte för att jag tror att det kan hjälpa, men det kan heller inte skada)
<Uppladdad bildlänk>
Sjukt att jag har 80kr!
Ja det är skumt att de väljer olika priser..
Galet!
Meta verkar spåna vilka olika modeller och priser användarna nappar på. Det enda som kommer att sätta dem på plats är att tillräckligt många svarar att man inte vill betala, alternativt lämnar deras plattformar.
Jag har inte sett den där notisen än, men den dyker nog snart upp. Då blir det att begränsa Metas produkter ännu mer, Meta är ändå inte vad det en gång var. Det finns intresseområden jag gärna följer, Meta får gärna veta att jag äger stuga och gillar att handla på Ica, för det vet redan Google. Men skriver en status till kompisarna eller messar i Fejsbokchatten gör jag sällan numera. Betala kommer jag inte att göra. Som nämnts förr i tråden: "Facebook är, och kommer alltid att vara, gratis" stod det på inloggningssidan en gång. Men det är en tolkningsfråga som så mycket annat, man kan ju fortsätta använda den gratis om man låter dem fortsätta spåra Reklam tror jag inte man kommer att slippa helt även om man faller till föga och betalar.