Vilket spel fångade senast ditt intresse?

Permalänk
Medlem

Som så många andra.

Obscure Expedition 33. Herregud vilket spel.

Innan dess var det Plague Requiem serie.

Nu är det aliens dark decent som jag har fastnat för.
Och chains of freedom

Trevlig helg !

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Valheim. Jag har självklart hört mycket om det, men i början av sommaren så kände jag att jag behövde nåt nytt som jag kan hålla på med länge, och jäklar vad jag blev biten. Över 500 timmar har jag lagt ner nu.

Efter att ha besegrat Fader solo så startade jag direkt en ny värld där jag kör på Hard samt inga portaler, vilket gör att man måste planera sina resor ordentligt och även förstärker inlevelsen enormt.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Dredge https://en.wikipedia.org/wiki/Dredge_(video_game)
Roligare än det verkar, lite småmysigt liksom.

Permalänk
Medlem

Själv är man gammal BF räv.
Nåja fram till Battlefield 1 iaf.

Men denna trailer var sjukt intetsägande.
Får de 31 juli då när man får se riktig gameplay förhoppningsvis.
BF för mig har alltid varit multiplayer

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Disco Elysium

Skrivet av Dreijer:

Samma här.

Lieutenant Kim Kitsuragi approves

Enda problemet med Disco Elysium är att det är svårt att hantera en verklighet där det aldrig kommer göras ett sånt spel igen. Det är lika unikt som den Insulindiska spökskräckan.

Annars försöker jag spela Claire Obscur. Det verkar som ett mycket bra spel, men stridssystemet är rätt avtändande.

Permalänk
Skribent

Enda som regelrätt ligger på "inköpslistan" just nu är Battlefield 6.

Annars väntar jag på att steg tre i Ashes of Creation-alfan ska dra igång, det ska bli riktigt roligt!

Spel jag annars sneglar på:

• Borderlands 4

• Clair Obscur: Expedition 33

• Chrono Oddyssey

• Crosswind

• Kingmakers

• Light of Motiram

• State of Decay 3

• Steel Seed

• The Expanse: Osiris Reborn

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk

Broken Arrow är nog det som jag tyckt är intressant av dom nyare spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Disco Elysium

Jag tyckte det såg så schysst ut när det kom och blev så glad när jag köpte det på rea i februari 2022
Installerade det i tydligen först i december 2024, men jag har fortfarande inte haft tid att ens starta upp det.
Jag ser fram emot den dagen, dock

Annars just nu, så tycker jag att https://hellraisergame.com/ ser jäkligt ballt ut, eftersom man är gammal skräckfilmsnjutare.
Måste väl 'bara' uppgradera hela burken först.

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Medlem

KENSHI och STALKER GAMMA

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Valheim. Jag har självklart hört mycket om det, men i början av sommaren så kände jag att jag behövde nåt nytt som jag kan hålla på med länge, och jäklar vad jag blev biten. Över 500 timmar har jag lagt ner nu.

Efter att ha besegrat Fader solo så startade jag direkt en ny värld där jag kör på Hard samt inga portaler, vilket gör att man måste planera sina resor ordentligt och även förstärker inlevelsen enormt.

Cool! Spelade det mest 2021 men det lär väl ha hänt lite nytt sedan dess. Nu är spelandet på paus som jag brukar göra under sommaren men i höst så skulle ett återvänande till Valheim kunna bli något 😀

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Returnal. Väntar dock på att det ska komma ner lite i pris ^_^

Det var riktigt kul faktiskt. Tog ett tag att komma in i det. Det finns ganska billigt nu:

https://www.instant-gaming.com/en/9666-buy-returnal-pc-game-s...

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Wartales! En riktig tidsvampyr. Känns som ett bra tag sedan jag spelade ett spel som jag helt har glömt bort tiden och vips så har det gått 4 timmar.
Började spela det nu denna sommaren och det har varit svårt att komma i sängs för att gå upp till jobbet! Tiden bara flyger iväg.
Har fått lov lägga en regel om att jag bara får spela det på dagar jag är ledig dagen efter!

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Skyrim faktiskt, alltid älskat, och spelat oändliga timmar Morrowind och Oblivion, men gillade inte Skyrim, så spelade knappt det. Men nu bestämde jag mig för att göra ett allvarligt försök, med en modlista via Wabbajack. Efter en del research fick det bli Elysium Remastered. Och jag måste säga att jag faktiskt gillar det, en mycket bättre upplevelse än vad jag minns från 11.11.11 när Skyrim släpptes :).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Clair obscure expedition 33 är lätt top 3 spel jag spelat.
Aldrig varit så investerad känslomässigt i ett spel som i det.
Känns som det prickade alla rätt verkligen!

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem

Jag spelar just nu Abiotic Factor och Satisfactory så är kanske därför jag fick upp intresset för en handfull liknande titlar, de flesta inte nya:
Planet Centauri - Tydligen rätt gammalt men fick nyss syn på det i något flöde. Gillade Starbound och har Terraria på min "shortlist" likaså.

Starrupture - (EA) Ser ju väldigt vackert ut men är lite orolig att det blir för stort stridsfokus jämfört med tidernas kanske bästa spel Satisfactory.

Project Zomboid - (EA) "Lastgammalt" nu i någon mening men rör sällan spel i Early Access och nu närmar det sig väl snart 1.0. Har kollat mycket Let's Plays på sistone:

Ground of Aces - (EA) WW2 basbyggare.

Visa signatur

Asus Rog Strix X570-F | AMD Ryzen 7 5800X3D | G.Skill 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Noctua NH-U12A | Asus Geforce RTX 4080 Super 16GB TUF Gaming | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Corsair Force MP600 1TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define 7 Compact Vit TG | Acer 27" Predator XB273K | QPAD MK-85 (Brown) | Razer DeathAdder Chroma | Logitech Z623 | Sennheiser GAME One
http://www.youtube.com/channel/UCl0ZJPJ7XZkjvUoR7zgPOLg

Permalänk
Medlem

Rollspelar just nu som en Postmord brevbärare i spelet Death Stranding 2. Är ganska kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Letar efter nästa spel, men kan inte hitta något som kan ta över pucken efter Elden Ring och vissa AC spel. Odyssey var en höjdare som jag faktiskt går tillbaka till ibland, men det finns inget att göra utom att sänka andra fartyg och rida runt med mitt lejon i hasorna. Stämningen är /var fantastisk. Gillar inte Shadows upplägg, verkar väldigt komplicerat.

Så jag tar lite random WOWS matcher, men det saknar helt djup även om det är kul ibland och köttar lite med Space Marine, men också ganska oengagerat.

Shadows är inte komplicerat alls, om du skulle testa det skulle du nog se att det inte är så farligt. Spel kan verka värre än de är om man bara kollar YouTube 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Cool! Spelade det mest 2021 men det lär väl ha hänt lite nytt sedan dess. Nu är spelandet på paus som jag brukar göra under sommaren men i höst så skulle ett återvänande till Valheim kunna bli något 😀

De har lagt till två nya biomes, Mistlands och Ashlands, som båda är betydligt mindre förlåtande men samtidigt riktigt skoj när man lär sig hur man ska ta sig an dem. De jobbar på att släppa den sista biomen, Deep North, i samband med att spelet äntligen lämnar early access... nån gång under det kommande året. 😅 De är inte snabba, men fasen vad kul det är.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Hjälpsam

Cyberpunk, men jag tappade intresset när de införde "Levelscaling".

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Skrivet av Arzei:

De har lagt till två nya biomes, Mistlands och Ashlands, som båda är betydligt mindre förlåtande men samtidigt riktigt skoj när man lär sig hur man ska ta sig an dem. De jobbar på att släppa den sista biomen, Deep North, i samband med att spelet äntligen lämnar early access... nån gång under det kommande året. 😅 De är inte snabba, men fasen vad kul det är.

Om ni har ett VR headset så har jag blivigt rekommenderad att köra VR moden.
Det ska kännas som gjort för VR och går att spela tillsammans med flatscreen.
Flatsceeen spelaren kan om den vill dessutom installera ett litet tillägg som gör att dom ser VR spelarens gester med händerna osv, dvs ser att karaktären rör sig mer naturligt utöver vanliga animationerna.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Kingdom Come: Deliverance 2

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk
Medlem

Alan Wake 1 & 2. Köpte båda i PlayStation store när det var rea, men har inte hunnit spela något av dem ännu.

Permalänk
Medlem

Far Cry 3. Ett skönt avslappningsspel

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotte456:

Dredge https://en.wikipedia.org/wiki/Dredge_(video_game)
Roligare än det verkar, lite småmysigt liksom.

Lite som Bygg Båtar med Mulle Meck i ett Lovecraft-universum.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Finns sååå många spel på sistone. Mestadels CRPGer. Men just nu, farming simulator 25. Aldrig spelat något av deras spel tidigare men gav det en chans.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Atomic Heart.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Senast jag fastnade stenhårt i: GOW: Ragnarök
Senaste jag fastnat lite grand i: Subnautica

Permalänk
Medlem

Old Skies

Senaste äventyrsspelet från Wadjet Eye Games, det är ett helt ok och rätt mysigt äventyrsspel. Men jag gillade Unavowed från Wadjet Eye Games bättre.

Permalänk
Medlem

KcD2 galet så bra spel.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk

Rogue Trader, något år sen första och senaste genomspelningen. Håller bra för en till.