Vilket spel fångade senast ditt intresse?

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Vilket spel fångade senast ditt intresse?

Som rubriken lyder undrar jag vilket spel som senast väckte erat intresse. Kanske var det en trailer som fick er at haja till ordentligt, en recension som fick det att bubbla på insidan eller kanske en spelstream där ni såg något nytt som ni verkligen tyckte om. Personligen tittar jag väldigt sällan på streams eller gameplay från när andra spelar så brukar gå på magkänsla. Men det senaste jag spelade som verkligen fångade mig på alla nivåer var Silent Hill 2-remaken. Och av saker som kommer finns det nog inte något jag ser fram mot lika mycket som Silent Hill F och Silent Hill 1-remaken.

Den serien letar sig verkligen in i mig på riktigt och väcker något.

Permalänk
Medlem

Senaste spelet jag fastnade för är RoadCraft som jag spelat under semestern nu.
Det var strax innan release när dom släppte ett demo som jag upptäckte spelet.
Spelat Snowrunner innan och gillat det och detta är från samma utvecklare och lite samma stil som Snowrunner men endå inte

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Returnal. Väntar dock på att det ska komma ner lite i pris ^_^

Permalänk
Medlem

Ja, det var ju Clair Obscure E33. Initiala nyfikenheten kom av all hype den fick. Sen när jag såg demos av den slogs jag av den lite poetiska tonen i grafiken, men även när jag hörde röstskådespelarnas proffsighet. Har aldrig tidigare spelat JRPG-aktiga spel förut, men då den var turbaserad blev det intressant. Tog ett tag innan jag fick in snitsen dock, för jag suger på dodg/parry-spel annars.
Nu var ju det här spelet oförskämt billigt för den kvalité man fick inom alla områden, men med tanke på att AAA-spel sakta men säkert blivit så mycket dyrare går jag aldrig mer på mag-känsla, blir aldrig några spontanköp numera så som tidigare år. Kollar alltid youtubare som spelar för att se om det är värt att satsa pengar på. Blir jag inte övertygad direkt så väntar jag nåt år på att spelet reas ut.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem

Jag spelade nyss klart Northern Journey, Jag hittade spelet av en slump när jag letade efter indie spel.

Permalänk

Oj det var längesedan ett spel verkligen höll mig fast måste nog ha varit Halflife2.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem

Escape from Tarkov, för väldigt länge sedan.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A GPU: XFX AMD Radeon RX 6750 XT Core Gaming Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: NZXT C750 750W v2Hd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk

Disco Elysium

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Star Wars Outlaws!

Bättre än jag trodde. Och hon är söt.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.

Permalänk
Medlem

Inte supernytt men jag snubblade över Aviassembly vilket överraskade mig lite, kul och lagom chill. Rekommenderas.

Permalänk
Medlem

Kingdom Come Deliverence 2. Så himla lätt att glömma bort tid och rum när du är så inne i spelet att när jag klarade spelet i normalt läge så blev det Hardcore med alla 11 negativa perks igång. När jag nyss klarade även den så blir det att klara vissa udda achievement är planen nu. Klara storyn utan att döda något djur tvingar dig att döda så många människor i spelet att du kommer vara efterlyst överallt och vara icke önskvärd av alla, så ja.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Sista spelet som fångade mitt intresse innan release var No Mans Sky. En läxa man nötte in i själen.

Permalänk
Medlem

No rest for the wicked, diablo möter dark souls.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Returnal. Väntar dock på att det ska komma ner lite i pris ^_^

Ett av mina absoluta favoritspel. Har dratt igenom detta massa gånger.

Visa signatur

- 5090

Permalänk
Medlem

Jag köpte cyberpunk nu när det var på rea senast och det har satt klorna i mig ordentligt.

Permalänk
Medlem

It Takes Two för något år sedan. Väldigt härligt co-op med varierande miljöer och banor. Ett fantastiskt spel!

Permalänk

Death Stranding 2 så sjukt bra spel. Snurrar riktigt fint på PS5 Pro också.

Permalänk
Medlem

Tempest Rising.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat om hela Mass Effect serien för något år sedan så vart det all plöja genom hela Deus Ex serien med. Helt okej

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Ett av mina absoluta favoritspel. Har dratt igenom detta massa gånger.

Det känns lite metrovania rogue like när man kollar gameplay vilket var det som lockade mig. Såg att det är -50% på Epic igår så ska nog ta och öppna plånboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tooompa88:

Death Stranding 2 så sjukt bra spel. Snurrar riktigt fint på PS5 Pro också.

EPIC hade Death Stranding 1 gratis i någon av deras kampanjer för ett år sedan eller så. Hade sett lite gameplay video men tänkte "Äh.. mja.. det är ju gratis så ska iaf prova". Kanske världens bästa vägbyggarspel visar det sig (bra story också såklart )! Tyvärr får jag vänta tills när/om dom släpper 2:an på PC >_>

Permalänk
Medlem

Battlefield 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Disco Elysium

Samma här.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

BattleField 6😄

Permalänk
Medlem

The Outer Worlds som jag spelade tidigare i somras.

Permalänk
Medlem

Plockade upp det gamla spelet "papers please" för 3-4 dagar sen. Hur fasen har jag lyckats missa en sådan pärla?! 🤩

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

jadu, transportr fever 3 antar jag, inte mycket ny hype annars för min del

Permalänk
Medlem

Clair Obscur. Bästa spelet jag spelat på över 10 år.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Assassin's Creed Odyssey tror jag det måste ha varit som verkligen fångade mig.
Hogwarts Legacy var nära, men inte 100%.
Innan det var det Skyrim.

Permalänk
Medlem

Letar efter nästa spel, men kan inte hitta något som kan ta över pucken efter Elden Ring och vissa AC spel. Odyssey var en höjdare som jag faktiskt går tillbaka till ibland, men det finns inget att göra utom att sänka andra fartyg och rida runt med mitt lejon i hasorna. Stämningen är /var fantastisk. Gillar inte Shadows upplägg, verkar väldigt komplicerat.

Så jag tar lite random WOWS matcher, men det saknar helt djup även om det är kul ibland och köttar lite med Space Marine, men också ganska oengagerat.

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!