Battlefield 6 avtäcks imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Battlefield 2 var bäst. Fan vad kul jag hade.
Tills jag ofta blev bannad på banor för att jag flög för bra. Använde joystick så tangentbordsflygarna droppade som flugor och då måste man tydligen böla. 😂

Och sen bf3 och framåt så va det fördel att behärska mus/tangbord istället… kunde gira på en 5 öring helt plötsligt, tyckte jag va tråkig utv, gillade när det va go känsla med joystick, böev med kickad ibland, hade 98-0 i kills en gång med j10 an eller vad den hette i bf2 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Skitspel gick ju inte ens att gå prone. Inga jet. Max 32 spelare. Skitsmå kartor.

Du har alla rätt förutom att det var ett skitspel. Det må ha saknat jets men det var i alla fall roligt. Något man inte kan säga om alla BF spel som släppts sedan dess.

Permalänk

Kolla in denna, medans den finns kvar vill säga

Visa signatur

.:-O_o-:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Och här sitter man och väntar på en Codename Eagle uppföljare....

Kanonspel! Vilka minnen!

Det och Hidden & Dangerous

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Kanonspel! Vilka minnen!

Det och Hidden & Dangerous

omg Hidden & dangerous!! gud vad jag plöjde ner många timmar på det spelet! på den tiden kändes det otroligt realistiskt, mycket smyga omkring, fienden var inte lätt att ta kål på, det var ett riktigt sånt där spel som inte var lätt att bara spela igenom utan det tog många försök!!
Hade varit så häftigt med en ny Hidden & dangerous med dagens grafik!!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Zotac rtx3070 8gb, 11900K, TR Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 180Hz MSI 1080p 24", 3060ti 8gb, Ryzen 5700X3D,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3600 corsair, 1tb P9a1 + mer lagring, Corsair vengeance 750w, phantek p400a
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME

Permalänk
Medlem

Codename Eagle var grymt men tycker 1942 och vietnam är de bästa hittils, de kan jag lira än idag. 2an var bra med, sedan har det bara gått utför. Gillade det lite långsammare tempot i de äldre. Fordonssymemen var bättre med. Har inte sett något om 6an ännu men man hoppas ju alltid att de får till den gamla magin igen.

Felstavning
Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Bästa var Bad Company serien där man kunde skjuta sönder precis allt. Ettan fanns bara till konsol.

Stod det en fiende i huset kunde man spränga hela väggen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3390mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Medlem

2042 är mitt mest spelade BF, love it Har såklart spelat dem codename eagle tiden.

Battlefield 6 ser med episkt ut! Kul med nytt dataspel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av The_Fatrix:

2042 är mitt mest spelade BF, love it Har såklart spelat dem codename eagle tiden.

Battlefield 6 ser med episkt ut! Kul med nytt dataspel.

Då förmodar jag att du inte gillar kampanjer.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3390mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Medlem

Trailern ser iaf bra ut. Men svårt att avgöra utan något riktigt gameplay.

Favoriterna för mig är solklart BF2, BF Bad Company 2 och BF4 (nött metro i mååååånga timmar där).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

omg Hidden & dangerous!! gud vad jag plöjde ner många timmar på det spelet! på den tiden kändes det otroligt realistiskt, mycket smyga omkring, fienden var inte lätt att ta kål på, det var ett riktigt sånt där spel som inte var lätt att bara spela igenom utan det tog många försök!!

Det var oerhört mycket atmosfär i det. Och ljudet, musiken, voiceovers mm var så bra för sin tid. Alla banorna hade en egen känsla och som du skrev var det precis så svårt så att man dog mycket men ändå inte riktigt gav upp.

2:an var inte lika bra, men gick hem.

Du vet att det är gratis idag? Det är bara att ta hem. Funkar på moderna maskiner.
https://archive.org/details/hidden-dangerous-deluxe-1.51

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Kolla in denna, medans den finns kvar vill säga
https://www.youtube.com/watch?v=wniOZy7hlho

Tycker det är lite läskigt att BF1 och BFV har bättre grafik. Nu kanske nån kommer säga att det är alphastadiet men det var ursäkten när man såg alphan och betan för 2042. Hur kan det gå åt det sämre? Även ljudbilden.

Permalänk
Skrivet av ramlösa:

...och finns det kvar någon av det gamla garded på Dice kvar?

Enligt en artikel från 80.lv så har 98% av studion inte arbetat på ett Battlefield spel innan....

https://80.lv/articles/a-sizeable-portion-of-battlefield-6-de...

Permalänk
Medlem

Alla läckor ser riktigt bra ut. Hoppas dom får till allting så vi har ett nytt bra Battlefield igen.

Hypen är på topp!!

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Here’s a recreation of the 🪂 Battle Royale map in Battlefield 6.

🏖️ The location appears to be called "Lyndon Beach".
🗺️ I’ve added a few points of interest for context.
🚇 There are scattered hints of a metro system.

The mode is currently labeled "Battlefield Royale" in-game.

Permalänk
Medlem

Är ingen br spelare direkt. Men tycker den där kartan ser bra ut.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Ja att nån aldrig kommit på att göra ett nytt H&D.

Vet nån om det finns nått modernare spel som ör som hidden and dangerous?
Indie, Aa, AAA whatever? Så skulle man bli glad

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Själv är jag otroligt trött på BR sen PubG storhetstid och en tid efter Apex Legends släpptes.
Sen en tid tillbaka så är enda "shooter genren" jag gillar Extraction shooters. Risk and reward. 🤘

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Är ingen br spelare direkt. Men tycker den där kartan ser bra ut.

Jag som diggade Firestorm i BFV, men odiggar Warzone 😂

Permalänk
Medlem

Den här delen utav BR kartan påminner om... Noshahr Canals!

Permalänk
Medlem

Kommer detta släppas på Xbox Game Pass eller blir det bara EA Play?
Har inte hittat info angående detta.
Mvh Mange

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Kommer detta släppas på Xbox Game Pass eller blir det bara EA Play?
Har inte hittat info angående detta.
Mvh Mange

Is Battlefield 6 on Xbox Game Pass?

While the EA Play vault is included in Xbox Game Pass Ultimate, Battlefield 6 is unlikely to launch Day One into the Xbox Subscription service. Instead, it'll be EA Play Pro members that get to enjoy the game at launch.

Vi få se, all information kommer desto närmre lansering.

Permalänk
Medlem

Får vi se en remaster utav Gulf of Oman från Battlefield 3!? Den och flera saknas i 2042 Portal tex..

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Får vi se en remaster utav Gulf of Oman från Battlefield 3!? Den och flera saknas i 2042 Portal tex..

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Hade vart väldigt trevligt!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Noctua NH-D15 G2 - NZXT C1200 - Antec Flux

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Hade vart väldigt trevligt!

Jepp, dem har gjort ett bra arbete med Arica Harbor, Caspian Border, Noshahr Canals och Valparaiso i Portal tex.
Så varför inte fortsätta? Tror dem inte på dessa massivt populära kartor från förr? Time will tell...

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Jepp, dem har gjort ett bra arbete med Arica Harbor, Caspian Border, Noshahr Canals och Valparaiso i Portal tex.
Så varför inte fortsätta? Tror dem inte på dessa massivt populära kartor från förr? Time will tell...

Africa Harbor på Battlefield Bad Company 2

Vilka minnen

Permalänk
Medlem
Skrivet av aLx:

Africa Harbor på Battlefield Bad Company 2

Vilka minnen

Jajamensan, minns när man stod och kastade granater över kullen ner till MCOM's tills det att dem kom på att det räckte med att skjuta sönder husen så skiten rasade så vips var den MCOM:en borta

I portal så är det bara att ställa trophys och låta dem sköta alla nadespam och vips så var rundan slut 😂

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag mer än gärna ta tillbaka ett antal gamla banor. MEN, vi vet hur mycket folk gnäller när vi inte får nya banor. Trots att remakes ofta blir bland dom mer populära banorna, så är det alltid livat om det. Klart det är roligt med nya banor. Men remakes vet vi redan är bra dock. haha.

Banor jag verkligen skulle vilja se igen.

Förstå att få köra ett base jump från Damavand Peak i Rush igen.
Har alltid älskat meat grindern som är Metro också, och den är också riktigt bra som Rush bana.
Seine Crossing, grym conquest map
Tehran highway gillade jag skarpt
Grand Bazaar given klassiker
Zavod från bf4 va fin

skulle kunna göra listan hur lång som helst egentligen. Sen älskade jag deras close quarters dlc till bf3, det va riktigt bra banor.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Ser lovande ut! Så trött på Cod längtar efter något nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Jajamensan, minns när man stod och kastade granater över kullen ner till MCOM's tills det att dem kom på att det räckte med att skjuta sönder husen så skiten rasade så vips var den MCOM:en borta

I portal så är det bara att ställa trophys och låta dem sköta alla nadespam och vips så var rundan slut 😂

Brukade sitta på ena kullen med sniper en hel match, och skjuta allt som rörde sig.

Saknar när Recon var Recon och inget quickscope