Permalänk
Medlem

TI-82 datakabel

Hm, visste inte riktigt vart jag skulle posta detta. Flytta om så behövs.

Det är så att igår köpte jag miniräknaren TI-82, och idag köpte jag en tillhörande datakabel. Förstår inte riktigt hur man skall överföra data från datorn till räknaren och vice versa. Verkar ju inte direkt vara någon pnp!
Kollade manualen men där stod bara hur man öveförde från en miniräknare till en annan.
(måste ha några sköna spel till morgondagens mattelektion )

Så om någon vänlig själ skulle vilja berätta hur det ligger till så är jag mycket tacksam!

Visa signatur
Permalänk

Du behöver ett program. Fick du inte med TI Resource CD eller nåt liknande?

Finns väl på deras hemsida annars.

Visa signatur

db^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storstark
Du behöver ett program. Fick du inte med TI Resource CD eller nåt liknande?

Finns väl på deras hemsida annars.

skivan följer med i datakabelkitett, jag fick med det me min TI83+ iaf, men d va e datakabelverisionen, som han inte verkar ha

Permalänk
Medlem

Funkar det med 82:an?

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Jag är ganska säker på att programvaran finns att ladda hem på Texas Instruments hemsida.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeus
Funkar det med 82:an?

ja

Zkronk: ja

Permalänk
Medlem
Permalänk

T-82.....ryssk stridsvagn

Visa signatur

IRAQI FOR LIFE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zkronk
Jag är ganska säker på att programvaran finns att ladda hem på Texas Instruments hemsida.

http://education.ti.com/uk/student/promotions/link82.html

Tror det var det jag tankade hemma, men det ville inte riktigt funka. Stod att det inte fick kontakt med räknedosan. Det är inte så att man behöver några slags drivrutiner eller så?

Visa signatur
Permalänk

Kolla först att kabeln verkligen sitter i ordentligt, speciellt i räknaren.
Sedan kan du ju prova att högerklicka på de filer du vill skicka till räknaren och ta Skicka Till. Har du Ti Connect så ska Connected Ti Device finnas med där.

Permalänk
Medlem

Hm, står att den inte kan öppna "communication port". I hjälpfilen står det att det felet beror på att den sitter i en redan upptagen seriell port, men jag har testat i två stycken olika portar och det blir samma fel.
På räknedosan står det "Error i Xmit", någon som vet vad det betyder?

Visa signatur