Permalänk
Medlem

Olympus C-740UZ

Då är det snart juletider igen och då brukar ju tomten komma med paket Detta år tänkte jag skaffa mig en digitalkamera. Funderar på en Olympus C-740UZ. Mest pga zooomen. Jag sysslar en del med sk flightspotting. Altså fotograferar flygplan, typ som fågelskådning Och då kan det ju vara bra med mycket zoom. Är det någon som har denna kamera som kan rekomendera den eller så? Hur är batteritiden osv?
Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Jag kollade lite på den kameran får en kompis räkning för ett tag sedan och kom fram till att den verkar rätt bra. Helt okej optik för att ha så stor zoom. Jag har dock inte någon praktisk erfarenhet av den, så jag kan bara uttala mig utifrån de bilder och rescensioner jag sett och det är på det stora hela en bra kamera verkar det som.
Behöver du inte zoomen (vilket det väl verkar som att du kan ha användning av iofs) så finns det fler alternativ, men nämnda kamera är ju bra mycket bättre än Minolta Z1 tex.

Jag vet inte om du blev klokare av det förstås...
Kolla rescensionerna av 740 och 750 på http://www.dcresource.com/
Har du (eller tomten råd med en 750 är det nog inte så dumt förstås. I stort sett lika, men lite mer "lull" på storebror.