Permalänk
Medlem

Projekt: Chieftech -Junior

Godkväll!

Har under ett tag moddat mitt chieftech litegrann. Har inte lagt upp någon projektlogg då moddarna jag gjort är ganska så vanliga, eller redan finns. Detta har jag gjort:

Sprayat om chassit till mattsvart.
Satt in galler i fronten.
Moddat luckan och satt in graverat plexi.
Bytt dioderna till blåa 5 volts istället för standard gröna/oranga.
Fönster.
Fläkthål i taket.

Får tacka Clew så mycket för inspirationen till nätet Följde din logg nästan till punkt och pricka. Papperskorgen råkade jag av en slump springa på på bokia för 69:-

Det ända jag varit kreativ nog att designa själv är nog luckan, som inte är riktigt klar ännu, ska sätta in nytt plexi pga av att jag repade det förra så jädrans mycket. Ska osså fixa blåa leds att sätta bakom graveringen...

Aja, slänger in lite bilder så ni får se....

Före

Efter, just nu.

Mer bilder från arbetet finner ni på: http://w1.250.telia.com/~u25012772/

Blir mer bilder när jag gjort klart luckan.

Visa signatur

/ Tobbe

Permalänk
Avstängd

Mycket snyggt! Creds!

Syns cd-enheterna genom luckan? Isåfall stealtha dem för ett ännu snyggare resultat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mod_Mannen
Mycket snyggt! Creds!

Syns cd-enheterna genom luckan? Isåfall stealtha dem för ett ännu snyggare resultat.

Nopes, dom syns inte... Finns mer skavanker där, va lite lat... Men somsagt, allt kommer bakom luckan

Visa signatur

/ Tobbe

Permalänk
Medlem

Blev snyggt med gallret i fronten måste jag säga, för att klaga lite så var det inte snällt att lägga in en bild i storleksformatet 1280x960 blir rätt jobbigt att scrolla i sidled i hela tråden.

Visa signatur

*Signatur raderad 2003-12-31 09:58* Utloggningslänkar är inte snälla /Mental:D (Mental söp bort min signatur vid nyår).
Inloggningslänkar då?

Permalänk
Avstängd

Måste bara tillägga att det ser ut som ett mycket bra arbete vid övergången mellan galler och plast.

Permalänk
Medlem

nice.
Men lite tråkig färg får jag faktiskt säga

Visa signatur

DHW02 rad 10 plats 24
DHW03 rad 24 plats 113

Permalänk
Medlem

Mjo, håller med... Men jag var så stressad och trött på det där när jag höll på och tänkte; ähvafan, svart passar alltid. Sen blev det så...

Visa signatur

/ Tobbe

Permalänk
Avstängd

Jag tycker att mattsvart är en perfekt färg. Den är diskret och stilren samtidigt som den passar till nästan alla andra färger vilket är bra om du har neon i burken.

Permalänk
Medlem

Jäklar! Blev riktigt snyggt Håller med Mod_Mannen om färgen.
tycker det är riktigt snyggt med galler sådär i fronten (funtar på det att ha det själv)

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk

My eyes!
pssssst:---> måla enheterna också

Annars kan jag inte utala mig så mycket om arbetet då en bild inte riktigt visar arbetet från alla vinklar ;).

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Avstängd

inte illa snygg stilrent ! en matrix kopia

Permalänk
Medlem

Blir somsagt mer bilder när luckan är klar om ett par dagar kanske.. Finns faktiskt några skavanker runt nätet där med som inte syns

Tack för alla snälla kommentarer!

Visa signatur

/ Tobbe

Permalänk
Medlem

Ser ju riktigt bra ut :). Speciellt övergången mellan nätet och lådan somsagt. Men måla för guds skull alla cd-enheter och alla täckplattor i fronten så att de matchar resten av lådan :). Har visst inte sagt nåt som inte redan sagts i tråden, men det är iaf vad jag tycker :D.

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]

Permalänk
Medlem

Det vart ju fint peek
Dessutom syns inte småfel man gör med svart heller, skitbra
Jag irriterar mig på 2rutor som inte borde vara men är fyllda med gegga
Inget som märks kanske men jag irriterar mig på allt, på min burk alltså.

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clew
Det vart ju fint peek
Dessutom syns inte småfel man gör med svart heller, skitbra
Jag irriterar mig på 2rutor som inte borde vara men är fyllda med gegga
Inget som märks kanske men jag irriterar mig på allt, på min burk alltså.

Jo, det är sant, svart är en jävligt tacksam färg
Om du menar rutorna i nätet (tänkte om du menade floppyn först) så gick jag själv runt med en
kniv över hela och stack ut där det fanns

Visa signatur

/ Tobbe