Permalänk

alla datorer är ju strömförande om man nuddar ngt annat, tex ett element

Visa signatur

Abit nf7-s v2.0 | xp 2500@ 11*227| OCZ PC3200 2-2-2-5 | r9800 pro @ 500/400 | 3dmark 6883p | Vatten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chippen
NEJ FÖR FAN! JORDA INTE i elementet! 1 det e tok- olagligt, 2 blir det någe fel så har du antagligen grannar (dvs om du bor i lägenhet) och de tar i elementet så åker du garanterat på en fet räkning och en rätt fet stämning och en feeet böter. 3 Inte bara det med det här utan det kan även störa ut annan utrustning. Jord ska dras till din huvudcentral och i värsta fall måste hela elsystemet byggas om.

Element är till för värme ej jord

Vattenröd (Element) gasrör avloppsrör med mera ska vara potentialutjämnade dvs jordade.
Ihop bunden med den jorden som e indragen i huset.
Man ska kunna få 0ohm mellan jordstiftet i uttaget och elementet..
I gamla anläggningar kanske det inte riktigt är gjort så men nybyggda ska det vara så.
Och har ni inte jord i uttaget så går det säkert att hämta i närmaste elcentral.
Men det får bara dom som har behörighet pilla med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av starflake|nisse
alla datorer är ju strömförande om man nuddar ngt annat, tex ett element

Nej, så ska det inte vara iaf.

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Strömförande Chassi (!)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ske
Fredric, du kanske skulle ta och börja samla frimärken eller nåt, det här med datorer & elektronik verkar liksom inte vara din grej...

hehe... du snackar goja
lanny fixade dit jord. har iof inte vågat testa igen (känna efter) men det verkar funka!

Permalänk

jag brukar sätta näsan mot mitt chassie när datorn är idle då får jag stötar men om datorn är på max så får jag inga. Den Kanske kanske har AD/HD överskotts enegi

Visa signatur

3dmark 03 - http://service.futuremark.com/compare?2k3=3279795 - 6009p

Dator: MSI KT4V moderkort, Atholn XP 1700+ @ 2500+, 512 mb ram, r9800pro @ 419/385, vga silencer rev.3, 60 gb hd, Tv-Kort, CoolDrive 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denil
Måste väl nästan vara 230v i chassit? För hade det vart någon kabel från PSU med likström så hade bara PSU slagit av?

Kanske har du någon skadad kabel, eller någon kabel inne i PSUn som lossnat/tar i PSU chassit?

men han fick ju en stöt? 230V?! .... hmmm =/