Permalänk

Nån som vill Hjälpa med logo?

Det där med logos är inte riktigt min sak. Jag har börjat fixa min skolas hemsida (www.utb.simrishamn.se/joneberg) (OBS inte jag som har gjort den!! (USH!!)). Jag sa till datorläraren att jag skulle kunna göra en ny till dem, gratis. Men som sagt så är inte jag riktigt hipp på det där med logos så jag undrar om någon vill hjälpa mig. Det ända jag bestämmer är att det ska stå Joneberg.tk. Restan är upp till er. Tack för hjälp!

PS. ni får givetvis credits för eran logga på hemsidan!!

Visa signatur

Amd64 3200+ (Zalman 7000B-AluCu)|Gigabyte K8NS Pro|1Gb Ram|Leadtek 6800Gt @ 380 / 1080|Antec LanBoy / Tagan 480w

Permalänk
Medlem

Slängde ihop något lite snabbt..

http://www.freewebs.com/lime86/joneberg.gif

Visa signatur

Patienten är en 65-årig kvinna som ramlade och föll omkull ute på gatan. Fallet komplicerades av att en lastbil därefter körde över henne.

Permalänk

mm...det bra ut....
Fortsätt så jag har lite o välja bland

Visa signatur

Amd64 3200+ (Zalman 7000B-AluCu)|Gigabyte K8NS Pro|1Gb Ram|Leadtek 6800Gt @ 380 / 1080|Antec LanBoy / Tagan 480w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NWB
Slängde ihop något lite snabbt..

http://www.freewebs.com/lime86/joneberg.gif

Ot men vad har du gjort med länken, jag studsar tillbaka till tråden när jag klickar på länken?

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Ot men vad har du gjort med länken, jag studsar tillbaka till tråden när jag klickar på länken?

Det är freewebs. Kopiera URL:en och öppna ett nytt fönster, klistra in.

Visa signatur

Eller inte.

Permalänk

snälla fortsätt o skicka in bidrag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ta lite bilder från skolan, fejda ihop lite snyggt, släng på en text i fin font, klart
Sen brukar väl skolor ha loggor?

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk

jag vill inte göra en vanlig skol sida. De suger ju totalt.
Vad jag vill ha är väl lite åt det mer grafiska hållet. Inte massa fejdade bilder som ser ut som en picasso reklam tavla.

Och nej. Vi har ingen logo. Eller det beror ju på vad man anser vara en logo. På joneberg så är det namnet skivet i Times New Roman och inget annat...

Snälla skicka in nått mer!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tyckte det skulle var snyggt med någon bild och inte bara en "logga".
Gjorde ett exempel snabbt med lite bilder jag hade hemma...

http://www.ketels.gbg.nu/j-berg.jpg

Kan självklart göra ändringar efter önskemål.

Visa signatur
Permalänk

Fin mittbild

Visa signatur

"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough"

Vad du än ställer för fråga så är svaret alltid detsamma: www.google.com

Permalänk
Hedersmedlem

overdose

Från reglerna:

§4 Bumping
Meningslösa inlägg för att flytta en tråd längre upp på forumets indexsida är inte tillåtna (s.k. bumping).

Eftersom du är nyregistrerad har jag lite överseende med detta och låser ej tråden. Eftersom vi här är relativt hårda så rekommenderas det att ta en kik i reglerna. Om du däremot bumpar i framtiden kommer dina trådar att låsas. Uppfattat?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

//Jonasy//
Sorry... Skrev inte för att komma högre upp...
Visst har fattat...

//ketels//
Jo men den ser mer ut som en "vanlig" skollogo. Denna sidan kommer att vara lite mer "fräsig" imed att den kommer att drivas av eleverna.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Är det bara jag som tolkar bumpning som att skriva i en tråd som legat död länge?

Visa signatur

Eller inte.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du skall undvika alla former av billiga photoshop-effekter, särskilt bevel, drop shadow och outer glow. Less is more! Ska du göra en helt ny sida? Isf är det nog enklare att fixa logon när den är klar.

OT:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lither
Är det bara jag som tolkar bumpning som att skriva i en tråd som legat död länge?

Nja, har man något nytt att tillföra till tråden är det ju inte bumpning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inget flashigt bara en enkel logotype, finns även i .ai format.

Visa signatur

MVH Adam
Kulturstrategisk aggregator

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DI6
Jag tycker att du skall undvika alla former av billiga photoshop-effekter, särskilt bevel, drop shadow och outer glow. Less is more! Ska du göra en helt ny sida? Isf är det nog enklare att fixa logon när den är klar.

Nje.... jag brukar ha logon som en grund och sen så formar jag sidan efter den. Tycker faktiskt att det första bidraget är det bästa....men men kämpa på och leverera fler logos!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag

Kollade på sidan. Men hittade ingen riktig bild på skolan. Ni verkade stolta över den egyptiska figuren så den är lite utav mitt tema. Slängde iafl ihop ngt lite snabbt

http://www.freewebs.com/toke/Jonebergsskolan.jpg