Permalänk

Kärnkompilering..

Hej jag har allvarliga problem med att få datorn att fungera med ny kärna.

Jag har försökt att uppdatera till 2.6.4 o 2.6 o 2.6.2 men bara fått det att fungera en gång.

Vad måste jag har med för att datorn ska starta.

Det jag vill få att fungera är :
2 ljudkällor i alsa.

Sen vill jag har så den stänger av sig själv osv men det vet jag hur man gör..

Tack för svaren Lennis.

Permalänk
Medlem

Re: Kärnkompilering.. FAQ

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lennis_o_O_o
Hej jag har allvarliga problem med att få datorn att fungera med ny kärna.

Jag har försökt att uppdatera till 2.6.4 o 2.6 o 2.6.2 men bara fått det att fungera en gång.

Vad måste jag har med för att datorn ska starta.

Det jag vill få att fungera är :
2 ljudkällor i alsa.

Sen vill jag har så den stänger av sig själv osv men det vet jag hur man gör..

Tack för svaren Lennis.

tyvärr förstår jag inte riktigt vad du menar.. vadå för att få datorn att starta? var stannar den'? editerat lilo.conf eller grub och ifall det nu är lilo måste du köra lilo för att skriva över MBR eller var du nu lagt din boot nån stanns
vilket ljud kort och kör alsaconf när du installerat kerneln inte för det ska behövas men....... försök förklara mer

Permalänk
Medlem

för att datorn ska stänga av sig själv så slänger du bara med acpi eller apm i kerneln

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante84
för att datorn ska stänga av sig själv så slänger du bara med acpi eller apm i kerneln

hoppas det passar att hag sticker in en liten fråga: Vart hittar man acpi eller apm i menuconfig? har aldrig hittat det själv

Permalänk
Medlem

Power management options (ACPI, APM) --->
På "förstasidan"

Permalänk

Alltså det jag menar för att få den att starta är :

Vad man ska ha för stöd inkompilerade för att kunna köra en dator som i signen med allt som går i windows ungefär.

Alltså :

2 ljudkällor
nvidias nforce2 drivisar
acpi

vad är mer nödvändigt för att datorn ska komma vidare till själva inloggningen.

ibland när jag kompilerat har jag fått svart skärm ibland error mounting /boot o sånt.. Då har jag inte glömt stöd för ext2 filsystem.

Hoppas ni fattar ngt nu, är inte jättebra på att förklara

Permalänk

Sök och du hittar många trådar om vad som krävs för att få igång ljudet på ett nfroce2-kort.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=19347... t ex

Sen det andra får du nog ta och förklara lite mer, vad blir fel, vad får du för felmeddelanden, vad står det när burken hänger sig etc får du posta annars kommer vi att ha väldigt svårt att hjälpa dig.

edit: upptäcker nu att du redan frågat om exakt samma sak i tråden jag länkar till ovan....

Permalänk
Hedersmedlem

*ämnesraden redigerad*

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com