Ni som ska beställa från Danger Den - titta här!

Permalänk
Medlem

Ni som ska beställa från Danger Den - titta här!

Många här har visst undrat hur man slipper betala tullavgift när man beställer från Danger Den. Så här tänkte jag skriva hur jag gjorde för att slippa detta.

Jag beställde för ungefär 3 dagar sen ett Maze4 GPU block, Z-Chip block och 5 feet Clearflex slang. Detta blev totalt $130 inklusive frakt., och värdet av detta blev ungefär $95.

När jag beställde detta skrev jag i Gift textrutan följande:
This is a gift for my son. If you could change the value
of the shipment to below $50 so that the customs would not open it, I
would be very grateful. Thank you.

Och idag fick jag ett e-mail som bekräftade att dem hade skickat iväg grejerna och också att dem ändrade värdet av paketet från $95 till $49,95.

Så, om ni vill slippa tullavgiften när ni beställer från Danger Den, så skriv något ungefär som det jag skrev så ändrar dem värdet och skickar det som en present. På så sätt slipper ni att betala tullavgift.

Kan också tilläggas att jag betalade med VISA.
Hoppas detta hjälper folk.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Inte konstigt ett Sverige är helt åt helvete.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malicious
Inte konstigt ett Sverige är helt åt helvete.

Permalänk
Medlem

haha supernajs

Visa signatur

Har en fet ny dator

Permalänk
Medlem

Grymt TIPS! Jag har också precis beställt därifrån men jag fattade inte vad "Gift message" var till för så jag lämnade den blank.. men jag fick ett mail av dem häromdan o dem sa att dem inte hade en produkt i lager vid tillfället så när dem fick in den skulle dem skicka iväg hela paketet så jag ska ta o maila dem o använda samma formulering som du hade!

Så om varuvärdet är mindre än 50$ skiter tulljävlarna i att öppna paketet?

Permalänk
Medlem

Bra tips och bra att lura den brottsliga staten på pengar.
Men är det inte 300kr som är gränsen för när tullen struntar i pakteten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malicious
Inte konstigt ett Sverige är helt åt helvete.

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem

Jag pratade med Fedex senast idag och det är tydligen sänkt till 200kr

Permalänk
Medlem

Sä här står det på tullverkets hemsida

Citat:

För att du ska slippa betala tull och moms för en present som du fått från någon utanför EU gäller att

- det är en enstaka försändelse avsedd för dig eller din familjs personliga bruk och
- försändelsens värde inte överstiger 500 kronor.

[...]

Du behöver inte heller betala något om de sammanlagda avgifterna för hela försändelsen understiger 100 kronor.

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv