Permalänk
Medlem

Spelen stängs av

Hej

Köpte ett nytt grafikkort igår, Connect3D 9800pro från acp.nu. Iaf så kopplade jag in allting och installerade.

Det första som hände var att alla gamla enheter behövdes installeras om. När jag väl var klar med allting så skulle jag spela.

Men alla spel jag testat med stängs av efter en stund, antingen helt utan någon felrapport, eller med.

Jag kanske behöver formatera nu när jag har nytt grafikkort? Ville inte det igår, för då blir jag av med massa saker eftersom den nya hårddisken inte kommit än. =/

Mvh Sebbe

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

har du installerat de nyaste drivrutinerna ?

Permalänk
Medlem

Nej, jag tog de som låg på den medföljande cdn.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

gå in på www.ati.com och ladda ner de nyaste och testa sen...

EDIT: här har du direktlänk http://www2.ati.com/drivers/wxp-w2k-catalyst-8-01-040421a-015... den funkar om du har Windows XP

Permalänk
Medlem

Rensade du datorn från dina tidigare nvidia drivrutiner?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

ta bort alla drivrutiner å dyl. från ditt gamla grafikkort i felsäkertläge, starta upp som normalt, lägg in ATi's senaste drivrutiner eller OMEGA (finns på Sweclockers filarkiv) fungerar det fortfarande, kolla så att kortet inte blir överhettat eller liknande.

Visa signatur

AMD 2500+ Barton @ 3200+ (2.2GHz) / 512MB Ram PC3200 / Asus A7V600 / Connect3D Radeon 9800 / 100GB Seagate

Permalänk
Medlem

Radeon 9800 behöver rejäl chassiventilation och inte en massa kabelhärvor omkring sig som kan hindra luftflödet från grafikkortsfläkten - det blåser rakt bakåt in i lådan, du kan ju testa med sidan av och jämföra. En enormt bra investering är en Arctic Cooling VGA Silencer för runt 150kr, den löser i princip alla värmeproblem med Radeon 9800.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Tycker inte att det ska behövas en ny kylare just efter jag köpt kortet. Garantin ryker ju. =/

Tror att jag fått bort alla gamla drivrutiner, ska formatera nästa vecka, hoppas att det blir bättre då.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk

Testa med Driver Cleaner och följd de tipsen som medföljer i readme'n

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Installerade de nyaste drivrutinerna, men alla spel avslutas efter en stund ändå. =/

Man ska väl ändå inte behöva en ny kylare till ett kort för 2000 :- ?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk

Antar att du rensat systemet från alla gamla drivisar via de tips som getts?
Att bara installera nya drivisar tar inte bort eventuella konflikter.

Tror du helt enkelt får installera om windows. Då bör problemen vara borta.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Antar att du rensat systemet från alla gamla drivisar via de tips som getts?
Att bara installera nya drivisar tar inte bort eventuella konflikter.

Tror du helt enkelt får installera om windows. Då bör problemen vara borta.

Jag är ganska säker på att jag fått bort de gamla drivrutinerna, men är inte helt 100. Återkommer när jag formaterat.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Hade mycket problem med mitt nya 9800pro oxå fast jag formaterat innan

Lösningen för mig var att instalera dom nyaste drivarna till moderkortet

Nu funkar allt fint

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem

Har fortfarande inte formaterat, men jag kom på en sak. Det är alltid lika lång tid från jag startat ett spel till det stängs av. Kvittar om det är FarCry eller Elasto Mania.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

har du kopplat in molex kontakten till grafikkortet? brukar gå bättre då

Permalänk
Medlem

Vilken kontakt är det?

Formaterade igår, och började med att starta Ut2004. Först avslutades spelet efter några sekunder på första banan, nästa gång jag startade spelet fick jag BSOD.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk

Strömkontakten till grafikkortet. Sån som går till hdd och cd-rom men det borde du ju ha gjort.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Nätaggregat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Strömkontakten till grafikkortet. Sån som går till hdd och cd-rom men det borde du ju ha gjort.

Den är inkopplad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Nätaggregat?

Chieftec 360w.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

testa det i nån annan burk... kan ju vara kortet som är pajj.

Permalänk
Medlem

Om det nu är nätdelen som är för svag, kan jag ta en extra nätdel till just grafikkortet? Har nämligen en liggandes här hemma..

Ska testa att klocka ner processorn, vcoren ligger på 1.85 så det drar endel ström.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

du tar nätagget å tar en sladd lr nått å kortsluter två av sladdarna.. är inte helt 100 på vilka det är, sen kopplar du in en av molexkontakterna å kopplar in den till bara grafikkortet.

Edit: "det är en grön och en jord (svart) som skall kortslutas normalt stift 6 och 4" - Då startar nätagget..

Permalänk
Medlem

Nu funkade Ut2004 utmärkt när jag klockat ner processorn. Mitt nätagg är antagligen för svagt, för det gick innan med mitt gf4mx. =/

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C