Litet, smidigt Office-paket

Permalänk
Medlem

Litet, smidigt Office-paket

Hej,

Jag ska lägga in word och excel på min bärbara (p3 500). Eftersom prestandan samt hårdisken är något begränsande undrar jag nu vilket alternativ som skulle funger bäst för mig.

Det jag behöver är alltså word och excel som tar så lite plats som möjligt, är så snabbt som möjligt. Dessutom ska det vara kompatibelt med MS Word och MS Excel fullt ut.

Har funderat på Office 97 eller Office 2000. Open office och star office har jga liten koll på. Kom med synpunkter!

Visa signatur

Att ha en rökfri avdelning på en resturang är ungefär som att ha en kissfri avdelning i en pool

Permalänk
Medlem

Kör Open Office...

Visa signatur

Computers make it easier to do a lot of things, but most of the things they make it easier to do don't need to be done. -Andy Rooney

Permalänk
Medlem

Office97 tar liten plats vid anpassad installation dvs. bort med mallar, hjälp, assistenter mm.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av goblin
Kör Open Office...

Visa signatur

.: The sun's not yellow it's chicken :.

Permalänk
Medlem

"Dessutom ska det vara kompatibelt med MS Word och MS Excel fullt ut."

Är openoffice kompatibelt med msword och excel fullt ut?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icy
"Dessutom ska det vara kompatibelt med MS Word och MS Excel fullt ut."

Är openoffice kompatibelt med msword och excel fullt ut?

Inte helt säker men ja
EDIT:
Hittade detta på openoffice.org
OpenOffice.org is a free productivity suite compatible with all major office suites.

Visa signatur

Programmer is an organism that turns coffee into software.

Permalänk
Medlem

Office 97, helt klart. Du kan välja vad du vill installera, och en installation med Word och Excel, men ordböcker/rättstavare, samt standardmallar blir ca 40 mb.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det jag menar är att jag har hör vissa linux personer knorra lite över att t.ex kommuner skall bli bättre på att köra öppna standarder... Till exempel på sådana papper som de borde släppa öppet, men släpper som .doc..

Hade sådant folk suttit och knorrant om det nu inte spelar någon roll?

Permalänk
Hedersmedlem

Open-Office all the way!

Office 97 kan inte läsa Office 2000/XP dokument, det kan Open-office...

EDIT: Och om du vägrar Open-source fungerar Office 2000 bra på din burk, jag kör det på morsans 166mhz:are

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Office 97 kan inte läsa Office 2000/XP dokument, det kan Open-office...

Självklart kan Office 97 läsa 2000/XP-dokument. Den kan naturligtvis inte återskapa funktioner som bara finns i de nya versionerna, men dokumentet går naturligtvis att öppna, och i 99% av fallen kommer det att fungera helt felfritt.

Visa signatur