gba skärm --> pc skärm

Permalänk
Medlem

gba skärm --> pc skärm

kan man koppla in en gba skär till en pc?? borde ju gå med lite trix, nån som vet en bra sida där detta tas upp?

Permalänk
Avstängd

varför inte bara spela emu? har du konsollen och spelen så är det ju ok att ladda ner.

Visa signatur

p4 3.0 ghz 800 mhz fsb | 2048 mb dual 400 mhz ddr | ati radeon 9800 pro 128 mb | 21" trinitron | wd 200 gb | creative audigy 2

Permalänk
Medlem

eller om man vill vara omständig, använda en Gameboy Player till sin GameCube och VGA-konverter så att man kan koppla in GameCuben till datorskärmen

Visa signatur

Antec Sonata II | Seasonic S12II 380W | Asus P5B | C2Q Q6600 | Scythe Ninja Plus B | 2x1024 Corsair | PowerColor Bravo X700 PCIe | 500GB + 160GB Seagate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crose
eller om man vill vara omständig, använda en Gameboy Player till sin GameCube och VGA-konverter så att man kan koppla in GameCuben till datorskärmen

Då är det ju bättre att spela GB spelen på TV skärmen...

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Nintendo säger att det inte lagligt att ladda hem deras spel ÄVEN om man äger dem.

Jag bryr mig inte om vilket, men det är vad ninty säger.

Visa signatur

Love is a perky little elf dancing a merry little jig and then, suddenly, he turns on you with a miniature machine gun. -Matt Groening

Permalänk
Medlem

jo just det det är nintendo som stiftar lagarna.

Permalänk
Medlem

jo just det det är nintendo som stiftar lagarna.

edit--> jag menade att man skulle se pc skärmen på gba skärmen.. alltså att man exempelvis lirade farcry och såg på gba skärmen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joioi50
jo just det det är nintendo som stiftar lagarna.

edit--> jag menade att man skulle se pc skärmen på gba skärmen.. alltså att man exempelvis lirade farcry och såg på gba skärmen

Varför? Ingenting är omöjligt, men tror inte det är enkelt att genomföra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av psyke
varför inte bara spela emu? har du konsollen och spelen så är det ju ok att ladda ner.

Det är inte alls okey att ladda ner och spela dessa spel även om du äger dem orginal.

Permalänk
Medlem

nu handlar denna tråd inte om att ladda spel utan att koppla dit en gba skärm.. alltså inte nödvändigtvis hela konsolen ens.. det måste ju vara ändå ganska coolt med en avancerat mini lcd