Slut på IDE kontakter?

Permalänk
Medlem

Slut på IDE kontakter?

Tjo!

Ni får gärna flytta tråden till det forum som den hör till, för jag visste inte vilken.
Men finns det typ IDE molex kontakter eller liknande?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

IDE molex?
IDE är stora och platta, molex (som dom brukar kallas ibland) är vanliga 4-pins strömkontakter.

Visa signatur

Om du svarar på nåt jag skrivit, citera mig.
Tack!

Permalänk
Medlem

låter som du behöver kontrollerkort eller liknande då

Visa signatur

Devils plaything

Permalänk
Medlem
Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

ett sånt har jag. Funkar kanon!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Hmm.. okej.. då vet jag då.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

du menar förmodligen ström-kontakter eller? såna grenkontakter finns hos varenda datorhökare i hela sverige..

Visa signatur

..old Fart

Permalänk
Medlem

machine: Huh? vad snackar du om?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Tror machine menar sånnahär:

Visa signatur

.: The sun's not yellow it's chicken :.

Permalänk
Medlem

Men vaf*n har det med IDE att göra? Det där är ju en 4-pins molex kontakt!

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Jag är medveten om det, men det va ju du som snackade om IDE molex kontakter..

Visa signatur

.: The sun's not yellow it's chicken :.

Permalänk
Medlem

Ja, en Molex kontakt som är till IDE! Alltså en förgrening på en IDE kontakt!

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Ja, en Molex kontakt som är till IDE! Alltså en förgrening på en IDE kontakt!

Men tagga ner... det du snackar om finns inte.. så det är inte så konstigt att han gissade på det där.
Man kan inte bara koppla på en förgreningskontakt på en ide kabel och tro att man ska kunna koppla in 3 diskar på samma...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
Men tagga ner... det du snackar om finns inte.. så det är inte så konstigt att han gissade på det där.
Man kan inte bara koppla på en förgreningskontakt på en ide kabel och tro att man ska kunna koppla in 3 diskar på samma...

Bios, måste ha stöd för det oxå.

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeefy
Bios, måste ha stöd för det oxå.

va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
va?

Äh det va inget

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk
Medlem

Strömkontakterna kallas Molex. Molex är inte samma sak som förgreningskabel och de har ingenting med IDE-kablar att göra.

Man kan inte förgrena en IDE-kabel.
Det går bara att ha 2 enheter på varje kabel. En master och en slave. Har du slut på kontakter så får du köpa ett kontrollerkort.

Permalänk

Jag tror snubben vill ha en sån sak: Man har en vanlig molex, men ut kommer det en IDE ? vilket inte skulle funka...för molex ger el till disken...

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Jag tror snubben vill ha en sån sak: Man har en vanlig molex, men ut kommer det en IDE ? vilket inte skulle funka...för molex ger el till disken...

Jag tror att han vill ha en sån här: "Alltså en förgrening på en IDE kontakt!"

Läs tråden

Edit: Och innan det blir flera missförstånd av folk som inte orkar läsa, jag vet att det inte finns och det vet även han nu.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Tackar Thomas!

Visa signatur

---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Jag tror att han vill ha en sån här: "Alltså en förgrening på en IDE kontakt!"

Läs tråden

Edit: Och innan det blir flera missförstånd av folk som inte orkar läsa, jag vet att det inte finns och det vet även han nu.

Jag läste tråden. Men hans förklaring är ju inte den bästa.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

jaja.. någon som vet om Ati Radeon 9600 är ett bra grafikkort?
Hehe, ledsen att jag är lite offtopic nu, men nu har ni ju redan svarat på den andra frågan så..

Visa signatur

---

Permalänk

Tipsar om att antingen söka. Eller gör en ny tråd

Kan säga att Det är inte det bästa. Men den klarar spelen just nu iaf

Visa signatur