Webbhotell för endast 5kr/år hos Loopia.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Ogge_
Har beställt 3 hotell nu, En med domän och två som pekar på gratis .tk domäner..

Smaskigt 218kr för något som ska kosta ca 4000kr

Dom som ännu inte har fått sina ordrar godkänna har gjort något av följande fel.

1. Beställt flera än ett paket, erbjudandet gäller endast en gång per person.
2. Beställt som mindreåring, vi har ändrat så detta inte går att göra längre.
3. Beställt med domännamn som är upptagna.
4. Beställt när dom redan har ett domännamn hos oss som är parkerat, ni kan göra denna beställning/uppgradering för 5kr i er kundzon.
5. Beställaren har uppgivit en felaktig e-postadress/adress.

EDIT: WOHO, detta blir bara bättre och bättre, Loopia är ju GULD! Jag skickade iväg ett mail och frågade lite om vhostarna, till svar fick jag att paketen kommer att uppgraderas, bl.a. är subdomän gratis, och detta kommer även att gälla oss 5:- kunder! :>
Fan vad läckert!

EDIT2: Självklart inte vhost (irc-skada) utan subdomän

Permalänk

Jag har fått lösenord och allt men min domän är inte reggad, tar det ett tag eller?

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

Jaha, då var man en domän rikare och 206:- fattigare.. impulsköp deluxe!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har jag fattat rätt att det blir över 500:-/år i tillägg för MySQL ?

Känns ju rätt dyrt faktiskt (?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TommyToad
Jag har fått lösenord och allt men min domän är inte reggad, tar det ett tag eller?

Samma här...

Visa signatur

ERx -> Alltid Trött IWill KK400-RS | Athlon Xp 2000+ | 256mb ddr | 48x cdrw | Samsung dvd | Nec ND-1300A DVD+-RW | GF4Mx440 128mb | Wd 80GB + Ibm/Hitachi 120Gb | Tvkort
"Fascism är den enda ideologin som fungerar" - Koffe

Permalänk
Medlem

Pulver; rättare sagt 402:-... Rätt trist med tanke på det fina erbjudandet.. Får nog tänka lite mer på det, för en MySQLdatabas vill man ju ha ( )

Permalänk
Medlem

402:- + 25% moms = 502.50:-

Rätt trist - Ja

Permalänk
Inaktiv

Jaha... Då har väl jag också åkt dit på en konto hos Loopia...
Fattar inte att de säljer konton för de pengarna... Men trevligt är det!

Permalänk
Medlem

ska också löpa ett.

Permalänk
Medlem

Om jag har förståt det rätt så ERBJUDER, eller man har den möjligheten att kunna nyttja MySQL, men det kostar ? Man får ju lätt känslan av att MySQL ska ingå i själva köpet när man reggar ett konto hos Loopia. =/

Ja, ja..skit samma. Har endå införskaffat ett konto hos dom. 5 spänn är ju inget att komma med, precis.

/ livohelvete.com

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Detta är ju inte enbart en vänlig gest från Loopias sida - givetvis är det ett "trick" för att möta konkurransen från diverse billiga uppstickare. De räknar ju såklart med att de nya kunderna kommer att vara såpass nöjda att de stannar efter ett år och betalar de normala priserna.

Problemet är att jag tycker att de normala priserna är lite väl höga.

Visst är det ett "proffsigt" webbhotell - men det blir ganska mycket pengar för ett webbhotell med 50Mb utrymme, 2Gb trafik utan statistik... (privatpaket)

Faktum är jag bygger på en hemsida på ett webbhotell med PHP, MySQL(phpmyadmin), FTP, E-post, Statistik mm - kostnad: 0kr (utan reklam)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Detta är ju inte enbart en vänlig gest från Loopias sida - givetvis är det ett "trick" för att möta konkurransen från diverse billiga uppstickare. De räknar ju såklart med att de nya kunderna kommer att vara såpass nöjda att de stannar efter ett år och betalar de normala priserna.

Problemet är att jag tycker att de normala priserna är lite väl höga.

Visst är det ett "proffsigt" webbhotell - men det blir ganska mycket pengar för ett webbhotell med 50Mb utrymme, 2Gb trafik utan statistik... (privatpaket)

Faktum är jag bygger på en hemsida på ett webbhotell med PHP, MySQL(phpmyadmin), FTP, E-post, Statistik mm - kostnad: 0kr (utan reklam)

Personligen så använder jag inte PHP så fruktansvärt mycket, så för mig kommer väl MySQL frågan inte att kännas av speciellt mycket. Utan det är mer ASP som jag tittar åt.

Så om jag får med MySQL eller inte, känns inte som jordens undergång precis.

Sen ang. statestiken så får man en räknare med i köpet. Vad det nu är för räknare, ska väl vara osakt.

Sen efter man jag brännt dom 12 månaderna hos Loopia, och man inte känner att man vill vara kvar. Så har man endå ett domän namn som man kan förlänga för 160 spänn per år. Så det gör väl det hela till ett "acceptabelt" köp.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året

Permalänk
Medlem

För att slippa betala dom högre kostnaderna så ska ni säga upp avtalet minst 3mån innan det går ut, väntar ni 12 mån till fakturan kommer så får ni gott pröjsa dom högre priserna.
Många kommer glömma/missa detta, bortsett från dom som gladeligen betalar då, men detta räknar loopia med, intentionen med hela kampanjen är ju den att få fler kunder, och dom gör det på detta sätt även om man presenterar det på ett helt annat sätt.

Om nu loopia är så fruktansvärt bra som dom själva tycker, så hade dom inte behövt denna kampanj för att få / behålla kunder, och hade gott kunna sänka uppsägningsperioden till 1mån eller ingen alls, vill en kund inte va kvar ska man inte tvingas heller.
Dom har ju inte bara en intäktsförlust med sänkta priserna, utan även ökad supporttillströmning, kostar arsel med pengar, och dessutom i hårdvara då det kräver mer.
Loopia försöker med att ta betalt för mysql, för det belastar, vafan gör då inte x antal nya kunder om man kör 5:- per år för webhotell. Visst, köpa fler servrar som dom sagt, men det kan dom göra för att säkra mysql ändå, ser inte logiken.

men såklart, alla företag ska tjäna pengar, och loopia är väl inget undantag i skaran över enligt mig "fula" tilltag, detta blir allt vanligare att "tvinga" kvar kunden och se till att fakturan betals.

Välj webbhotell efter sunt förnuft istället för prislappen, men det tar väl 12 månader innan någon hajjar avsikten med mitt inlägg...

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decibel
För att slippa betala dom högre kostnaderna så ska ni säga upp avtalet minst 3mån innan det går ut, väntar ni 12 mån till fakturan kommer så får ni gott pröjsa dom högre priserna.
Många kommer glömma/missa detta, bortsett från dom som gladeligen betalar då, men detta räknar loopia med, intentionen med hela kampanjen är ju den att få fler kunder, och dom gör det på detta sätt även om man presenterar det på ett helt annat sätt.

Om nu loopia är så fruktansvärt bra som dom själva tycker, så hade dom inte behövt denna kampanj för att få / behålla kunder, och hade gott kunna sänka uppsägningsperioden till 1mån eller ingen alls, vill en kund inte va kvar ska man inte tvingas heller.
Dom har ju inte bara en intäktsförlust med sänkta priserna, utan även ökad supporttillströmning, kostar arsel med pengar, och dessutom i hårdvara då det kräver mer.
Loopia försöker med att ta betalt för mysql, för det belastar, vafan gör då inte x antal nya kunder om man kör 5:- per år för webhotell. Visst, köpa fler servrar som dom sagt, men det kan dom göra för att säkra mysql ändå, ser inte logiken.

men såklart, alla företag ska tjäna pengar, och loopia är väl inget undantag i skaran över enligt mig "fula" tilltag, detta blir allt vanligare att "tvinga" kvar kunden och se till att fakturan betals.

Välj webbhotell efter sunt förnuft istället för prislappen, men det tar väl 12 månader innan någon hajjar avsikten med mitt inlägg...

Citat:

4.2 Abonnent som underlåter att betala kommer att stängas ute från sitt abonnemang, dock ej innan att betalningspåminnelse eller varning har skickats antingen via e-mail eller vanligt brev.

Dvs. om man inte bryr sig om att betala räkningen stängs kontot av, vilket man troligtvis vill om man inte betalar räkningen.

Vad spelar en påminnelse för roll?

(Så länge fakturor icke går till inkasso, gock står det inget om detta i aktuellt avtal.)

Men visst, jag håller med dig, ska bli spännande om 12 månader.

Köpte förresten själv ett konto, visst är det trevligt, men tycker faktiskt att CPanel som erbjuds på mitt andra webhotell är vida överlägset Loopias egenutvecklade system för kontrollpanel.

Permalänk
Medlem

Ang. kontrollpanelen som loopia skriver så här om på hemsidan:

"Efter mer än 2 års utveckling, med ett team bestående av 5 st heltids-programmerare, har vi ett av branschens kraftfullaste webbhotellssystem. Detta gör att vi kan erbjuda våra kunder total kontroll över sina konton och en flexibiltet som inte går att få någon annanstans."

Det är ren bullshit, den kontrollpanelen är helt värdelös, man har i princip ingen kontroll alls.. om man jämför med 99kronor.com där jag också har ett konto, så är det som dag och natt. Där har man kontroll över precis allt, från underdomäner, två olika typer av statistik (även för underdomäner) till cron-jobs, mime typer och så vidare.
Och att man sen inte ens får en mysql-databas är bra snålt, särskilt med tanke på det snålt tilltagna utrymmet och trafikquotan. Överlag känner jag att loopia suger, men och andra sidan.. för 5:-/år så funkar det ju som junkkonto.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hehe... Jag har fått min domän reggad men inga inloggingsuppgifter

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme / Intel i7 3930k / Corsair H100 / 16 GB Corsair Vengenace / Corsair Force Series 3 GT / Corsair HX 850W / Sapphire Radeon 7970

Permalänk

Jag förstår inte.
Det står 5kr, men alla snackar om 200kr, 206kr osv? Vad menas med det?

Visa signatur

UNIX/Programmering.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Voidhanger
Jag förstår inte.
Det står 5kr, men alla snackar om 200kr, 206kr osv? Vad menas med det?

206.25 kr [ inkl. moms ] hamnar slutnotan på om du nappar på Loopias 5 kr erbjudnande. Om det var det du tänkte på ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

om du redan har en domän så får du den ompekad gratis och då kostar det bara 5 kr

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur mycket bandbredd får man använda?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swilburt
Hur mycket bandbredd får man använda?

2 GB

Visa signatur

Permalänk
Medlem

från Loopia.se:

Uppgradering av paket. 2004-07-02
Vi på Loopia har beslutat att vi ska uppgradera våra webbhotellspaket. Denna uppgradering kommer att göras inom en snar framtid och planeras gälla både befintliga och nya kunder.

Gränserna flyttas fram rejält och vi hoppas att detta kommer som en trevlig uppgradering för våra befintliga kunder.

I uppgraderingen så kommer bland annat följande att bli standard:

Paket privat:
Utrymme: Ökas från 50MB till 100MB (fördelat på e-post och www, exakt fördelning kommer senare).
Överföring: Ökas från 2GB till 5GB/mån.
Gratis domänalias: Runt 50 stycken (eventuellt obegränsat)
Gratis Subdomäner: Runt 50 stycken (eventuellt obegränsat)
Paket företag:
Utrymme: Ökas från 100MB till 200MB (fördelat på e-post och www, exakt fördelning kommer senare).
Överföring: Ökas från 4 GB till 10GB/mån.
Gratis subdomäner: Runt 50 stycken (eventuellt obegränsat)

Detta gäller även oss som betalar 5:-, läckert är vad det är

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slanne
från Loopia.se:

Uppgradering av paket. 2004-07-02
Vi på Loopia har beslutat att vi ska uppgradera våra webbhotellspaket. Denna uppgradering kommer att göras inom en snar framtid och planeras gälla både befintliga och nya kunder.

Gränserna flyttas fram rejält och vi hoppas att detta kommer som en trevlig uppgradering för våra befintliga kunder.

I uppgraderingen så kommer bland annat följande att bli standard:

Paket privat:
Utrymme: Ökas från 50MB till 100MB (fördelat på e-post och www, exakt fördelning kommer senare).
Paket företag:
Utrymme: Ökas från 100MB till 200MB (fördelat på e-post och www, exakt fördelning kommer senare).
Överföring: Ökas från 4 GB till 10GB/mån.
Gratis subdomäner: Runt 50 stycken (eventuellt obegränsat)

Detta gäller även oss som betalar 5:-, läckert är vad det är

Ökas från 50MB till 100MB
- Är ju inte fy skam.
- Ennu bättre.
- Fantastiskt bra.

Satt nämligen och funderade på att höra efter om man kunde få köpet ogjort, så att säga. Just pga av den låga överföringen på 2Gb. Okej... 5Gb är väl inte super bra det heller, men bättre endå. Så jag låter det nog vara som det var tänkt från början.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Trevligt - känns nästan som att Loopia bevakar denna tråd

Jag har beställt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Trevligt - känns nästan som att Loopia bevakar denna tråd

Jag har beställt

Som jag nämde tidigare, så är ju 200 spänn inget att diskutera. Inte när man får ett .se domän namn, samt ett hyggligt ytrymme med allt vad det innerbär.

Pröjsar mitt på Måndag, 19 Juli, så får man väl se hur lång tid det tar innan man får tillgång till FTP´n samt domän namnet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Loppia webbhotel startades ju i höstas o de e inte 5 år sedan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av khwai
Loppia webbhotel startades ju i höstas o de e inte 5 år sedan

Om du går under "Om Loopia", så kan du läsa följande:
- "Vi har bedrivit vår verksamhet sedan 1999 och har idag total 27 st anställda på kontor i Sverige och Serbien."

Det står, eller dom nämner inte att LOOPIA [ dom varken bejakar det eller dementerar det ] har funnits i 5 år, utan att dom har bedrivit en webhotell verksamhet i fem år. Så då stämmer det rätt så bra.

Visa signatur

Permalänk

fråga: har fått login uppgifter för kontrollpanelen, hur länge dröjer det innan domänen är registrerad, och hur vet man när den är det?

Visa signatur

MacBook Pro Retina, Mac Mini, iPhone, iPad, iPod, Apple TV, Apple Cinema Display

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VicMackey
fråga: har fått login uppgifter för kontrollpanelen, hur länge dröjer det innan domänen är registrerad, och hur vet man när den är det?

Du kommer nog med stor sanolikhet att få något papper hemsickat om när och var och i vilket domännamn du har reg.

Står det inget i kontrollpanelen om ev. när ditt domän namn träder i kraft ? Annars ta kontakt med supporten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VicMackey

För mig tog det ~1 vecka, mest troligt för att så många beställt. När din domän är registrerad har Loopia redan ordnat så att den är pekad till ditt webbhotell, så du kan ju sitta och testa skriva in adressen lite då och då.