Webbhotell för endast 5kr/år hos Loopia.

Permalänk

Webbhotell för endast 5kr/år hos Loopia.

Läste denna artikel på:
http://www.idg.se/ArticlePages/200406/30/20040630161917_CS/20... tydligen så säljer http://www.Loopia.se webbhotell för endast 5kr för ett helt årsabonnemang.

Jag kommer helt klart att beställa ett abonnemang.

Permalänk
Medlem

När ett år gått, är det ordinarie pris då eller?
Ingår domännamn för de 5 kronorna?

Visa signatur

N/A

Permalänk
Inaktiv

Är du säker på att det är per år och inte månad?

Permalänk
Medlem

"Just nu! 5 kr för ett helt år oavsett paket. Ingen startavgift."

Permalänk
Inaktiv

Vad är haken?
Vad är det som dom tänkte känna pengar på?

Permalänk
Medlem

läs artikeln, det är bara ett erbjudandet som de har nu när de har tjänat så mycket undet de 5 åren. Och man får ett domän av de 5kr (exkl moms)

Kommer definitivt beställa.

Edit: Nu blev man lite förvirrad...står att man får en egen domän, men å andra sidan så kostar det att regga ett :/

Permalänk
Medlem

Tror nog att jag kommer att beställa också.. Men vad fasen ska man ha på webhotellet då?

Permalänk

Då har man beställt ett paket på Loopia 6.25kr blev notan på för ett års webbhotell.
Överkomligt värre.

Permalänk
Medlem

Får man faktura hem då? Funderar på att beställa ett företagspaket.

*hmmm....vad ska man ha som domän*

Permalänk
Medlem

206kr för webhotell och domän i ett helt år. jag slår till.

yavar.se är MIN
edit: det blev ett företagspaket UNIX

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Har beställt 10 paket nu, mycket trevligt erbjudande

Samtliga företagspaket UNIX

Ska nog beställa några till...

Loopia är ju dessutom kvalite, minst sagt! Och, förmodligen det bästa webhotellet i världen när dom har dessa priser...

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Hauk: Registerar du domäner också eller skaffar du bara själva webhotellet? Det kostar väl en del att registrera domänen?

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX

Permalänk
Medlem

är det nån bindningstid?

Permalänk
Medlem

Yavar har handlat 2 domäner eftersom jag endå behövde dom, övriga utan.

Smucken nej.

67,50:- för 1gig utrymme, 40 gig trafik, php, mysql, asp mm mm... det är en ganska bra deal UNIX dessutom 8)

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Hauk: Är det verkligen ingen bindnigstid eller dolda avgifter??

Visa signatur

ERx -> Alltid Trött IWill KK400-RS | Athlon Xp 2000+ | 256mb ddr | 48x cdrw | Samsung dvd | Nec ND-1300A DVD+-RW | GF4Mx440 128mb | Wd 80GB + Ibm/Hitachi 120Gb | Tvkort
"Fascism är den enda ideologin som fungerar" - Koffe

Permalänk
Medlem

Ni som handlat där, hur lång tid tog det för er att få bekräftelse/faktura? Jag beställde inatt och har inte fått något än, misstänker att jag skrev fel e-mail i ren förhast...

Edit:

*Endast 5 kr för ett helt år!
*Ingen startavgift eller dolda kostnader!
Nästföljande år gäller ordinarie pris på ditt webbhotellspaket, om du väljer att stanna kvar.

Där fick du svar på dina frågor, ERx.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yavar
Ni som handlat där, hur lång tid tog det för er att få bekräftelse/faktura? Jag beställde inatt och har inte fått något än, misstänker att jag skrev fel e-mail i ren förhast...

Har inte heller fått.

Permalänk
Medlem

Tack Yavar, det vart ett företagspaket

Visa signatur

ERx -> Alltid Trött IWill KK400-RS | Athlon Xp 2000+ | 256mb ddr | 48x cdrw | Samsung dvd | Nec ND-1300A DVD+-RW | GF4Mx440 128mb | Wd 80GB + Ibm/Hitachi 120Gb | Tvkort

Permalänk
Medlem

När jag beställde mitt paket hos Loopia (för lite mer än ett år sen) så fick jag ingen bekräftelse/faktura via mail(?). Fick den hemskickad några dagar senare.

Permalänk
Medlem

Chew: Man fyllde i om man ville ha via epost eller brev...
Förövrigt så har jag inte fått min faktura heller, men killen på supporten sa att den skulle komma idag...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var det gratis domän?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
Har beställt 10 paket nu, mycket trevligt erbjudande

Samtliga företagspaket UNIX

Ska nog beställa några till...

Loopia är ju dessutom kvalite, minst sagt! Och, förmodligen det bästa webhotellet i världen när dom har dessa priser...

Citat:

Följande gäller:

Erbjudandet gäller en gång per hushåll/familj/person/företag/organisation/förening och liknande. Alltså en gång per person. Om samma person önskar två eller flera paket så kommer vi att debitera ordinarie pris på paket två och uppåt.

Läste du villkoren?
Passade på att skaffa mig ett paket själv..

Permalänk
Medlem

ERx, jaha. Då är det ngt nytt dem har börjat med. Iofs tycker jag det känns skönare att få såna saker per post.

poppen, domänen kostar väl 160kr? alltså blir det 165kr för webbhotel och domän. (står väl på hemsidan?)

Permalänk
Medlem

Chew: 160kr + 5kr + 25% moms blir kostnaden med domän

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ah, ursäkta. Glömde momsen.
Tycker att det är ett rätt ok pris ändå

Permalänk
Medlem

Chew: Ja, vad ska man säga 200spänn för ett webhotel + domän är inte dåligt

Visa signatur

Permalänk

sjukt bra!,.. då vart det beställt, har tråkigt nog betalat ett år i förväg hos glidecom, 600:- för domän och webhotell

Visa signatur

the power of ART compells me!

Permalänk
Medlem

Jag har också beställt nu, ringde och prata med Loopia och de verkade helt ok. Men det är ju svårt att bedöma efter bara ett telefonsamtal.

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk

Om man nu beställer det här och sen inte vill ha webhotellet för att man kanske vill ha mer än 50mb, kan man då bara peka om sitt domän namn lite lätt till att peka mot ens egen maskin?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristerZ
Om man nu beställer det här och sen inte vill ha webhotellet för att man kanske vill ha mer än 50mb, kan man då bara peka om sitt domän namn lite lätt till att peka mot ens egen maskin?

Ja, om du registerar en domän hos Loopia så ingår DNS hantering.

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag