Hämta ut på post - Utan AVI

Permalänk
Medlem

Hämta ut på post - Utan AVI

Kan man hämta ut ett paket på posten genom att fråga om det har kommit nått paket till **mittnamn** ??

antar att det är nej... men jag vill fråga endå

har inget kollinr heller

Permalänk
Medlem

Du kan inte hämta ut paket med namn, men om du har kollinr så är det inga problem, Alltid när jag beställer nåt från nätet så brukar jag kolla på postens hemsida om paketet kommit fram och då skrivet jag bara upp mitt kollinr och går och hämtar paketet:D

Permalänk
Medlem

okej tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

även om du har kolli id och leg med dig kan de neka dig att hämta ut.

Permalänk
Medlem

man får nog ha lite tur me människan som jobbar för tillfället. Hämta mitt nätagg får några dar sedan med kollinr och mitt ID bara. Fick avin dagen efter me posten, trevligt man slapp vänta.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

har för mej att om man har kollid så kan du hämta det genom att få dom att skriva en AVI kopia......jag var på väg att göra så men AVI.n kom dan efter jag snackat me posten

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem

Jag har hämtat paket utan avi eller kolli ID

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Jag har hämtat paket utan avi eller kolli ID

beror helt på personen som står i kassan, på OKQ8 dit mina paket kommer är dom helt övernitiska.

Permalänk

Ska berätta om en sjuk grej.
För nåt årsen då jag var 15 år, hade ingen ID så jag kunde visa vem jag var. Då försökte jag hämta ut ett paket till min far som igentligen var till mig, pappa var bortrest ett par dagar o jag ville hemskt gärna få tag i paketet, så jag knallade ner till posten o sa att dom har ett paket till namn si och så och firmanamn, efter en stunds tjatande fick jag ut paketet utan att ens skriva min namnteckning eller visa leg. Hade varken colli ID eller avi.

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Medlem

är helt o håller upp till service stälelt att avgöra. så både nej och ja.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd

Så hur funkar det när man inte har AVI men får ut prylarna ialla fall utan att betala, ska man gå ner med AVI och betala den sen eller?

Har hänt mig nu, jag vill inte gå ner bara för att betala en AVi lol.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleKofot
Så hur funkar det när man inte har AVI men får ut prylarna ialla fall utan att betala, ska man gå ner med AVI och betala den sen eller?

Har hänt mig nu, jag vill inte gå ner bara för att betala en AVi lol.

Nej, avin finns om paketet finns. Dom ger dig avin på service stället så får du skriva på den där och sen hämta ut paketet.

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Avstängd

Young_Newbie tror inte du fattar.

Packetet var framme vid utlämnings stället men AVI hade inte kommet, jag gick nere fick ut packetet utan att betala.

skickar dom räkning eller måste jag gå ner och betala AVI vid utlämnings stället? gått ett tag nu så jag börjar undra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleKofot
Young_Newbie tror inte du fattar.

Packetet var framme vid utlämnings stället men AVI hade inte kommet, jag gick nere fick ut packetet utan att betala.

skickar dom räkning eller måste jag gå ner och betala AVI vid utlämnings stället? gått ett tag nu så jag börjar undra.

Nej det är du som inte fattar. Anledningen till att paketet finns vid utlämningsstället är för att det kom dit och SEN när paketet anlänt till utlämningsstället skickas en avi ut till dig DÄRIFRÅN. Alltså får du avin dagen efter att paketet finns vid utlämningsstället, så om du går dit så får du skriva på en liknande avi där som dom skriver eller har vad vet jag, vet av erfarenhet att det är så iallafall. Så du betalar direkt när du hämtar ut paketet. (Med eller utan avi)

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Avstängd

Jag fick ingen AVI på utlämning stället, jag frågade ifall jag skulle betala men han sa nej.

Min frågar var ifall jag skulle gå ner och betala AVI eller skit i det?

Permalänk
Medlem

Avi brukar skicka ifrån lokala postterminalen, dit paket ofta kommer för registrering innan de förs vidare ut till servicestället.

Vid flera kontakter med posten (ville vara säker på att alla gav rätt information) så har jag fått reda på att Policyn är att ingen skall lämna ut utan avi, MEN servicestället får själv avgöra om dom skall göra det ändå, oftast emot legitimering.

Om paketet skall betalas på servicestället brukar dom skriva ut ett kvitto som du får med dig, ihop med kassakvitto.
Om paketet skulle vara förbetalt får du enbart med dig ett utlämningskvitto.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

såhär då, jag har ett paket påväg till mitt utllämningsställe, det är inte adresserat till mig, så då går det ju direkt till utlämningsstället, och då ska dom väl inte tjaffsa om avi då det inte finns nån?

ska bli kul att se..imorrn förhoppningsvis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omni
såhär då, jag har ett paket påväg till mitt utllämningsställe, det är inte adresserat till mig, så då går det ju direkt till utlämningsstället, och då ska dom väl inte tjaffsa om avi då det inte finns nån?

ska bli kul att se..imorrn förhoppningsvis

Vet inte om jag missförstår dig eller om du inte förstår vad en avi är?

För säkerhetsskull förklarar jag: En avi är den lapp som postcentralen skickar hem till dig, där det står att det ligger ett paket och väntar hos utlämningsstället, paketet är adresserat till dig och kommer ifrån Företag X, det kan även stå priset du skall betala. Denna lapp är den du visar upp på utläningsstället/servicestället för att lösa ut ditt paket.

MEN! numera kan man söka efter paketen på internet och eftersom den här AVIn oftast kommer dagen efter att paketet anländer till servicestället vill många få ut paketet en dag i förväg(flera om det blir på en fredag) och det är det tråden handlar om i mina ögon.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
Vet inte om jag missförstår dig eller om du inte förstår vad en avi är?

För säkerhetsskull förklarar jag: En avi är den lapp som postcentralen skickar hem till dig, där det står att det ligger ett paket och väntar hos utlämningsstället, paketet är adresserat till dig och kommer ifrån Företag X, det kan även stå priset du skall betala. Denna lapp är den du visar upp på utläningsstället/servicestället för att lösa ut ditt paket.

MEN! numera kan man söka efter paketen på internet och eftersom den här AVIn oftast kommer dagen efter att paketet anländer till servicestället vill många få ut paketet en dag i förväg(flera om det blir på en fredag) och det är det tråden handlar om i mina ögon.

jag vet mycket väl vad en avi är, men dethär paketet skickas med schenker direkt till mitt utlämningsställe, inte genom någon postcentral, således kan inte heller någon avi skickas ut.

i mailet från schenker skriver dom: "Eftersom det inte är adresserat direkt tilll dig borde det inte gå in för avisering."

men jag befarar att den sura gubben i kassan kommer gnälla om avi i vilket fall som helst

Permalänk
Medlem

Aha då är jag med. Hur det går i det där fallet ska bli intressant att höra.
Vem är paketet adresserat till om det inte är till dig?

Jag har haft ett par paket som gått via DHL, men då levererades det direkt till min dörr.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
Aha då är jag med. Hur det går i det där fallet ska bli intressant att höra.
Vem är paketet adresserat till om det inte är till dig?

Jag har haft ett par paket som gått via DHL, men då levererades det direkt till min dörr.

ja enligt schenker så är det adresserat direkt till utlämningsstället, då det ju inte är posten som är inblandad egentligen.

med UPS kom paketet direkt till dörren för mig också, iof så betalade jag vid leverans också

edit: nytt mail från schenker:
"Jodå, det kommer en avi. Vår personal skickar en avisering när paketet lämnar Helsingborg. Om allt går som det ska borde du få avin i morgon men det kan också hända att paketet levereras till ombudet innan du hinner få avin."

"Skulle detta hända och du vill hämta paketet utan avi och ombudet krånglar
kan han få ringa direkt till mig på 08-585XXXXX."

perfekt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Young_Newbie
Nej det är du som inte fattar. Anledningen till att paketet finns vid utlämningsstället är för att det kom dit och SEN när paketet anlänt till utlämningsstället skickas en avi ut till dig DÄRIFRÅN. Alltså får du avin dagen efter att paketet finns vid utlämningsstället, så om du går dit så får du skriva på en liknande avi där som dom skriver eller har vad vet jag, vet av erfarenhet att det är så iallafall. Så du betalar direkt när du hämtar ut paketet. (Med eller utan avi)

Serviceställets anställda tjej på 20-23 (eller chefen som får göra det oftare eftersom det finns mycket protest bland personalen om vem som skall göra skitgörat) står med sin streckkodsläsare och skickar in till servern att paketen har kommit.

Sen skrivs en avi ut och går med posten, tyvärr nästa dag eftersom inga servicebutiker har öppet så tidigt på morgonen.

Knappast att affären har dessa system installerade lokalt som du VERKLIGEN SKRIVER.

Permalänk
Medlem

När jag ser att mitt paket anlänt till mitt utlämningställe brukar jag ringa till mitt lokala kassaservice kontor. När jag lämnar mitt kolliid så brukar de kunna skriva ut en avi som jag sedan hämtar upp där på vägen till utlämningstället.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Det finns många andra trådar om detta ämne.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com