Svåraste spelet du spelat?

Permalänk
Medlem

Svåraste spelet du spelat?

Vilket är det svåraste spelet du spelat någonsin?

Personligen är det nog "Jim Powers Lost Dimension in 3D" på SNES som är så löjligt svårt att man bara garvar.
http://www.vgmuseum.com/images/snes01/01/jimpowers.html

Sen så har vi ju Ninja Gaiden till XBOX som är hysteriskt svårt och krävande, på ett bra sätt skall dock tilläggas till skillnad från spelet ovan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För mig är det GPL, känner mig ibland fortfarande som en nybörjare efter över 2 års körning.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Tja... Jag satt fast i Planar Sphere i Baldur's Gate 2 en halv sommar, och Golem Twins i Chrono Trigger en halv höst. Därmed är dom svåra. ;o

Visa signatur

101010
"In Soviet Russia, spam posts you!"
Yxx, 60 undead priest <Oops> Azjol-Nerub EU-PvE. Men bara tills Oblivion. :)

Permalänk
Medlem

Rad Gravity till nes

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk
Medlem

Känns som att ju äldre spelen är, desto svårare är dom. I alla fall är de flesta C-64 spel helt omöjliga.

Rad Gravity...det var lite klurigt det.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

en uppsjö av nes-spel är väl omöjliga

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk

Ett gammalt drag racing-spel som följde med min C64 när jag fick den för 100 år sedan. Jag minns inte vad det hette men jag lyckades aldrig köra mera än ca 5-10 sekunder innan jag kraschade. Jag testade otaliga gånger. Det var antagligen nånting simpelt i manualen jag missade...

Permalänk
Medlem

Ja, äldre spel är oftast svårare. Mega Man spelen till NES fick mig att misshandla handkontrollen x antal gånger.
C64 ska vi inte ens prata om, det kändes som om dom kamoflerade taskiga spel med omänsklig svårighetsgrad på den tiden.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Säger dom bilderna er något ?, för mig så var det Zelda II på nes som var svårast (var iof så liten när jag spelade det).

Permalänk
Medlem

* Racing banan på Mafia. Jag har aldrig klarat av den... Fuskat varenda gång : p
* Planar Sphere i Baldurs Gate 2 är rätt så tuff med fel grupp.
* Fighten mot Wiegraf/Velius i Final Fantasy Tactics.
* Att klara av Angband måste ju vara rätt svårt också ; )

Visa signatur

# 1 "Arbetshästen": P4 2.0 Ghz, Radeon 9600 128Mb, 512Mb RAM.
# 2 "Kebaben": 333Mhz, Savage4 32Mb, 64Mb RAM.
# 3 "Odöpt": Acer Aspire 5021WLMi

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jurij

* Att klara av Angband måste ju vara rätt svårt också ; )

Öh, går det att klara? Hur gör man då? Jag trodde att man bara kom djupare och djupare ner i slumpmässigt genererade banor med mera och svårare monster. Samma gäller Nethack då, eller?

Permalänk
Medlem

sonic 1 på sega mega driver
om man ska klara det så man tar alla diamanter osv så är det rätt svårt

Permalänk
Visa signatur

Döv och hemmabio? Går det? Jovisst! http://www.dvdforum.nu/?act=shoart&id=151

Permalänk
Medlem

Finns ju hur många som helst äldre spel som man aldrig klarat för att de helt enkelt var för svåra... ett som jag dock svurit extremt mycket över är Ghost n Goblins

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk

Commandos-serien
(bilbanan i mafia är skitlätt, bara alla som kör för snabbt )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pink Lemonade
Öh, går det att klara? Hur gör man då? Jag trodde att man bara kom djupare och djupare ner i slumpmässigt genererade banor med mera och svårare monster. Samma gäller Nethack då, eller?

Nethack vet jag går att klara iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Nethack vet jag går att klara iaf.

Ja, min storebror gjorde det förut.

För mig är det svåraste spelet lätt Kobra triangle till Nes

Visa signatur

folk ser inte skillnad på encentare och femtioöringar. Jag kommer göra mig en förmögenhet på detta faktum.

Permalänk
Medlem

Två rymdskepp-spel jag kommer ihåg till C64 var R-Type och Terra Cresta.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Nån som kört Trojan till NES? Avundas min polare som igår kom till näst sista eller sista banan, han dog på första slaget från bossen och fick ett psykiskt sammanbrott, det var väldigt roligt

Annars är fan inte TaleSpin till NES lätt heller, spelade det igår och kom till femte bossen, grymt stolt är jag

Annars StarTropics är också väldigt svårt.

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!
...And justice for all!

Permalänk
Medlem

hitman 2 är fan skitsvårt om man bara ska döda dem som är ett måste

Visa signatur

Var snäll och sitt ner.

Permalänk
Medlem

Inte det svåraste kanske, men satans irriterande.

Permalänk
Medlem

första Baldur's Gate + exp... har inte varvat dom än

Permalänk
Medlem

Rygar - NES

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Ubuntu 24.04)
Serverdesktop: AMD 5600G, 96 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk

Dogs Of War

Skitkul, men assvårt.

Visa signatur

"This is an easy one, you're FIRED!"

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Svåraste spelet måste ha varit nåt C64 spel. Men även vissa NES spel var otroligt svåra. Red Gravity t.ex klarade jag aldrig. Cobra Triangle och Zelda II samma sak.

p.s. Finns Final Fantasy Tactics till PC ?

p.s.2 Nån av er som är haj på FF serien? Behöver lite hjälp i del 1

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Everquest.. inte varvat det efter 4 års spelande.....

Permalänk
Avstängd

Säkert ingen som känner igen spelen, men följande två spel har jag slitit mitt hår och svurit åt som barn:

Permalänk
Medlem

Hmm, två som nämnt planar sphere i bg2, det är stället man "går in i" när man gör uppdraget med teatergruppen va?
Jobbiga teleportergrunkor

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Två rymdskepp-spel jag kommer ihåg till C64 var R-Type och Terra Cresta.

Åh, Terra Cresta var kungligt! Kommer fortfarande ihåg musiken. Du har verkligen svårt! Man körde ju runt samma bana på något sätt, jag tror inte ens att det gick att klara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wenom
Hmm, två som nämnt planar sphere i bg2, det är stället man "går in i" när man gör uppdraget med teatergruppen va?
Jobbiga teleportergrunkor

Nej planar sphere är den runda grejen som landat i slums. Fast varken någon av dem är speciellt svåra om man köttar taktiskt, svåraste bg2 ögonblicket var nog när jag råkade valsa in i någon hemlig outer planar ställe i government district (där man måste ha en rouge stone för att komma in) och blev köttfärs av en massa dryga snubbar (kanske är någonstans man ska till senare? har bara orkat spela till chapter 6-7 tror jag). Men svåraste spelet för mig var nog Rally Championship (gammalt isometriskt 2d racinglir), tyckte det var helt omöjligt att köra bil i den vinkeln. Sedan plattformsspelet First Samurai med, kommer ihåg att jag aldrig lyckades klara fler än de två första banorna.