Permalänk

Blockera sidor i Mozilla

Jag hoppas att detta ämne hamnar rätt.

Var nånstans i Mozilla 1.7.1 kan man blockera sidor som ad.aftonbladet.se ? Jag har letat i help och jag har sökt på detta forum för att finna någon vägledning men ej funnit något.

Tack på förhand.

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Hedersmedlem

Högerklicka på en bild därifrån och välj "block images from ad.aftonb..."

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Inaktiv

Blockar inte Mozilla alla pop-ups och sen får man ange en lista med speciellea adresser (undantag) som inte blockas?

Så tycker jag det verkar fungera iaf...

Permalänk
Medlem

Jo, men det är popups det. Man kanske vill blockera reklambilder på en sida. Min blocklista lär vara jäkligt lång..

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Inaktiv

Trevlig funktion som jag inte sett tidigare...

Men går det att göra någonting åt Flash-reklamen....?

Permalänk
Medlem

Finns en extension som heter Adblocker, den dödar ads och flashsaker

Permalänk

Tack för svaren som har kommit.

Blockera bilder funkar bra, den funktionen hade jag iofs redan hittat men det är svårt att veta när man ska förklara.
Men det ska finnas nåt sätt att blockera all data som kommer ifrån typ ad.aftonbladet.se. Jag har kört med mozilla för ett bra tag sen och använde då den funktionen och då försvann all reklam plus alla dessa flash grejer. Men jag har som sagt glömt var nånstans man la in dessa adresser

Att jag vill blocka reklamen beror på att Aftonbladet svämmar över av reklam, dom fördärvar sin sida med all reklam. Jag tänkte precis säga att Expressen var bättre men efter en koll så är det lika dåligt där. Om dom kunde hålla sig till samma mängd reklam som sweclockers har så hade det inte vart några problem

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.

Permalänk
Medlem

Ett annat sätt är att editera filen hosts som ligger här (XP/2000):

C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts

Filens innehåll kan se ut så här:

127.0.0.1 localhost 0.0.0.0 ad.aftonbladet.se 0.0.0.0 ad.doubleclick.net

Sen är det bara att lägga till flera på samma sätt, den första 127.0.0.1 localhost måste alltid vara med.

Fördelen är att detta fungerar i alla webläsare/program.

Permalänk

madah
Den var effektiv Jag tackar för den, nu är det skönt att komma in på AB
Det var iofs inte den lösningen jag sökte men det får gå, jag är glad att slippa reklamen.
Tackar alla andra för era svar.

Visa signatur