Permalänk

Routrar

Vilket företag gör de bästa rooutrarna??

Visa signatur

Sojuz Sovetskich Sotsialistitjeskich Respublik

Permalänk

D-Link DI-704 är än så länge oslagbar... Finns bannemig inga bättre "bredbandsrouters" än den för hemmaanvändare...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sachankara
D-Link DI-704 är än så länge oslagbar... Finns bannemig inga bättre "bredbandsrouters" än den för hemmaanvändare...

Vänta tills du testat en router av de bättre märkena som kostar 5xDI-704. Tror att du kommer att ändra uppfattning brutalt efter det

Permalänk
Medlem

måste nog säga cisco eftersom jag arbetar med de, närå men de är helt enkelt bra, men så är det ju den största tillverkaren också...

Visa signatur

I'll be drinking whiskey in a ditch with Scruffy, and Brick and Noel. Now I've gone and lost my gear and I'm looking for my hole.

Permalänk
Hedersmedlem

Pratar vi om routrar för en 1000-lapp eller pratar vi om routrar för väldigt väldigt många 1000-lappar? Är lite fusk att jämföra

Visa signatur
Permalänk

Näe då Cisco aeger... Prisvärt.. Hmm iaf när man ska ha ett nätverk för +20 datorer.....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har en Netgear RP614 och den är väldigt bra.

Visa signatur

System: Intel Pentium 2.4GHz (533) | Abit BE7 | 768Mb DDR | 6600GT | MX500
Jag har reserverat mig för felstavningar och/eller har fel i nåt jag säger.

Permalänk

"Vilket företag gör de bästa Routrarna??"
Hoppas vi slipper ifrån de här tyska influenserna att skriva substantiv med versal...
Ontopic..
Måste jag välja så blir det Cisco, får jag välja något annat så blir det en mjukvarurouter i stil med openbsd/freebsd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus

Vänta tills du testat en router av de bättre märkena som kostar 5xDI-704. Tror att du kommer att ändra uppfattning brutalt efter det

Notera att jag skrev bredbandsrouters för hemmaanvändare... Vanliga personer behöver inga 20-portars-grejor...

Permalänk
Medlem
Citat:

---... Vanliga personer behöver inga 20-portars-grejor...

Jodå.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Notera att jag skrev bredbandsrouters för hemmaanvändare... Vanliga personer behöver inga 20-portars-grejor...

Om du läser mitt inläggg du citerade så skriver jag inget om 20-portars routrar utan om t ex 4 portas cisco-router

Permalänk
Medlem

Jag tycker då netgear gör de bästa routrarna

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk

Hmmm tror Cisco gör små billiga saker oxo...
Ursäkta min tyska stavning

Visa signatur

Permalänk
Medlem

bästa mjukvaru router da? Som är enkel och utan firewall,

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Al Capone
Hmmm tror Cisco gör små billiga saker oxo...
Ursäkta min tyska stavning

Jo, men litet och billigt för cisco är ~5k.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag måste nog säga att jag har en förkärlek för min cisco AGS+, så ajg säger cisco.. om itne annat juniper och extreme networks ... men de kan jag bara drömma om....

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk

En tråd från 2002, kan den inte få dö i frid?

Permalänk
Medlem

LevelOne

Visa signatur

"Lead, Follow or Die"
/System\Chieftec LBX03 360W|AsRock DualSata2|AMD A64 3700+ 2.2ghz|1024mb PC3200 cl 2.5|GF6800GS DDR3 256mb PCI-e|XP=Samsung 200gb 8mb SataII|IDE Maxtor80GB+WD120GB|SBAud2|/Extern\AOC 17"TFT|MX510+UltraX Flat|Kylning=Kallt rum

Permalänk
Medlem

Men herre jösses, vilken fråga är det här då?
Det beror ju helt på vad man ska ha den till.

Jag menar, telia lär ju inte köra D-Link i sitt backbone, lika lite som jag kör en Cisco CRS-1 här hemma.

Men delar man upp det så kommer min lista här:
Carrier/Backbone: Juniper
Enterprise: Cisco/Juniper
Small/Branch Office: Cisco
Hemma: Linux eller BSD på lämplig maskin

Visa signatur

NAT och FTP borde få ett pannskott och släpas ut i skogen för att mata älgarna med.

Permalänk

ja inte FAN är det SMC, har den själv, och internet går ner hela tiden p.g.a. den startar om, har uppgraderat firmware, fixat settings å nollstält hårdvaran (med en penna) i den, inget hjälper..funkar att tag (1-2 dagar) men sen börjar den igen!

Supprorten är väldigt trevliga och väntemusiken äger ;P

dock får man snacka med en englsk snubbe ibland..=mindre kul =(

köp INTE SMC säger jag bara..rent jävla skit..d-link blir nästa router när jag lämnat tillbaka detta skiten på MyCom!

Tack för mej!

Visa signatur

Dator #1 ABIT NF7-S | Barton 2500+@2.2ghz | 512 mb ddr 333 @ 400 mhz | R9800Pro 430/371 | 320 gb 2 HDD

Dator #2 ABIT KD7 | Barton 2500+ | 256 ddr 333 mhz | GF 440 MX > snart 9800SE @ Pro | IBM 30 gb

Permalänk
Avstängd

openbsd

Visa signatur

`Of course it runs NetBSD.''

Permalänk
Medlem

Jag har en Netgear FR114P. Så jag säger Netgear!

Varför fanns inte den med bland valen i omröstningen?

Permalänk
Medlem

Min Linuxmaskin är bäst.