Permalänk
Medlem

Jag beställde en 3200+ från komplett i förrgår och fick min CG idag.

Visa signatur

Luxman L-430 | Dynaudio Audience 42 | Nuforce Udac

Permalänk
Medlem

Ja hittils verkar då mina minnen funka. Har inte kört några test men Windows laddar och det gick bra att spela SWG en stund. Har ett Twinmos Twister och ett Twinmos winbond bh-5 (de hade slut bh-5 när jag köpte Twister).

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall db.com's 3000+ är en CO eller en CG?

Visa signatur

//Falcon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F@lcon
Någon som vet ifall db.com's 3000+ är en CO eller en CG?

Maila o fråga

Jag undrar om det forfarande tillverkas A64or med Clawhammer kärna?

Visa signatur

// Aloha

Permalänk
Medlem

Den jag fick i måndags från komplett var från vecka 44 2003.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aloha
Maila o fråga

Jag undrar om det forfarande tillverkas A64or med Clawhammer kärna?

Du får sära på kärna och stepping. Det är stepping som de undrar över. Clawhammer finns med både de två olika steppings. Men NewCastle finns endast med den senare!

Permalänk
Medlem

Jo men JAG undrar om det fortfarande tillverkas A64 processorer med Clawhammer kärna eller om återförsäljarna tömmer sina lager med dessa?

Visa signatur

// Aloha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
och min 1024kb cache ligger på mellan 30-39 (har aldrig fått upp den i 40 eller högre trots stress test har dock inte klockat min).

hur kan du ha så bra grader kommer aldrig under 45 idle eller 47 load med min 3400+ med samma zalman och silver 5 hur gör du?

edit: sjuka e att jag har samma grader om jag kör den i 220 fsb @ 2420 eller t.o.m 225 @ 2475

Visa signatur

CPU - INTEL | AMD |

Permalänk
Medlem

Har ingen aning men det verkar fortfarande komma in nya clawhammer!

Permalänk
Medlem

enligt artikeln på Anandtech är exemplevis Doom 3 ett spel som käkar MASSOR cache om man får tro vad de skriver - talar väl för Clawhammern i så fall!?

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2149&p=8

/ P.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sema
hur kan du ha så bra grader kommer aldrig under 45 idle eller 47 load med min 3400+ med samma zalman och silver 5 hur gör du?

edit: sjuka e att jag har samma grader om jag kör den i 220 fsb @ 2420 eller t.o.m 225 @ 2475

Aktivera Cool'n'Qiet så kommer du också ha sånna temps vid idle då den går i 800-1000mhz !

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A