Permalänk
Medlem

Spraya plexiglas så det ser matt ut?

Någon som vet en sådan spray som man kan köpa? Vill nämligen ha plexiglas inuti chassit, så man kan se igenom plexit, men man kan inte tyda vad det är, det är lixom "blurat".. Någon spray som gör det så?

Permalänk
Medlem

Finns frostfilm man kan använda

Permalänk
Medlem

blästra det

Visa signatur

rc@eu

Permalänk
Medlem

Ja, precis; sand- eller glasblästra det helt enkelt. Funkar kanon på glas, och borde funka på de flesta plastmaterial och sånt också...

Naturligtvis får man nackdelen att man får en yta som är f-bannat svår att hålla ren... *heh* Fast du kanske kan lägga ett extra skyddsglas över, så att den matta ytan blir skyddad?

Visa signatur

Tetradeca: i9-7940X @ 4 GHz H₂O | ASUS Rampage VI Extreme | 128 GB DDR4-3600 MHz | RTX 3070 Ti | GTX 1070 | LG OLED55CX | LG OLED48C1 | 2 x Acer XB271HU
Hex (server): i7-4930K @ 3.4 GHz H₂O | ASUS P9X79 | 64 GB DDR3 1866 MHz

Permalänk
Medlem

att blästra det vore helt klart snyggast, dels så gör du mer jobb för att få det riktigt snyggt också jue..
lägger du en frostfilm på så finns det risk för att den lossnar så småning om...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

okej, men jag har varken energi eller lust att gå till någon för att få plexit blästrat :).
Frostfilm verkar lite kackigt..

Finns det verkligen ingen spray som funkar?

Permalänk
Medlem

Jo det ska finnas frostspray som man kan använda på glas och dylikt...

/Martin

Permalänk
Medlem

du kan ta en trasa fuktad med aceton då blir det frostat men jag tror att man ska andvända den man köper hor färgaaffären istället för den för naglar. resultatet blir ganska bra men för delen är att det tar 5minuter att fixa

Visa signatur

|| Abit AN7 || XP-M 2400+@2.4Ghz || OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition 2x512MB || Leadtek 5900xt @ 595/790 R.I.P. || Leadtek 6800NU @ 432/830|| ||Antec PLUSVIEW1000AMG || Antec Trueblue 480W || Hyundai L90D+ || Asus DRW-1608P ||

Permalänk
Medlem

Blästra och sedan klarlacka...

Visa signatur

Mvh Anders

Permalänk
Medlem

Det me aceton funkar inte på alla plexiglas, iaf inte på mitt

Edit: eller jo det funka med man fick använda typ 3-4 flaskor för att det skulle ha nån effekt, så jag sket i det och tog sandpapper istället

Visa signatur

A64 Venice 3000+@2655Mhz || Asus A8N-E || A-Data PC3200 2x512 || Geforce 6600GT || WD Raptor 74Gb
3DMark 01: 22xxxp. 3DMark 03: 86xxp. 3DMark 05: 4xxxp. SuperPI: 34sec
www.thorsteinar.se

Permalänk
Medlem

det bästa (förutom blästring) är nog att ta ett fint sandpapper och sandpappra ytan. Du behöver ju bara göra det på ena sidan och sen sätta den sidan inåt mot datorn så blir det lättare att hålla rent också

Visa signatur

The eternal beat of my heart will always go on for the people I love and care,
but I will always make my own opinion and I wont accept to be treated with disrespect.
I am myself, I like to be me, I wont change for nobody but I will always put my friends first.

Permalänk
Medlem

Jag försökte allt utan att blästra på min musmatta. Aceton tog inte ibland och ibland tog de alldeles för mycke d sög hårt. Sandpapper tog knappt någonting iaf inte mitt beror lite på vad man har menmen d e jobbigt.
Det lättaste man kan göra är att köpa frost film som någon ovanför föreslog.

Gör så här:

Tag en sprayflaska o fyll med vatten o lite diskmedel(för att få bort ytspänningen) o skaka runt så det blir en homogen blandning.

Sedan sprayar du ett tunt lager på ytan med blandningen som man ska applicera filmen på.

Efter d tar man försiktigt bort skyddsplasten på filmen och ser till att d inte blir några vikningar i den för om d blir d får du aldrig bort dem.

När du har tagit av skyddsplasten sprayar du vattenblandingen på den klistriga ytan med på filmen. Efter det lägger du på den långsamt samtidigt som du använder en linjal lr kreditkort för att få bort alla bubblor. Sedan får d torka. Tänk på att inte få något skräp på glasytan lr plasten.

Om du gör det här rätt ska d bli minst om inte mycke bättre en blästring. Jag tror det kommer hålla jätte länge eftersom d e inget ställe som du sliter på. (iaf inte mycke)

Min musmatta blev så här:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=29444...

Lycka till!
Ps. Vattnet e för att d inte ska bli några bubblor så d e ett måste. Ds.