Flight Simulator 2004

Permalänk
Medlem

Flight Simulator 2004

Vad tycker ni om det? Jag tyckte grafiken var det sämsta jag nånsin sett trots att jag ställde in på högsta. Spelet kändes som det var från 1999. Svårt att förklara men jag tyckte spelet var väldigt "konstigt".

Permalänk
Medlem

Och det kunde du inte ha skrivgt i någon av de andra trådarna som tog upp EXAKT samma ämne för 2 eller 3 veckor sedan.

För övrigt så tycker jag det är ett helt OK spel.

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk
Medlem

Det är en simlutator. Simulatorer behöver inte vara snygga.. Det är känslan man är ute efter.

Permalänk

X-Plane knäcker FS2004 i alla aspekter.

Visa signatur

Asus P5Q / C2D 3.0 GHZ / Corsair 4GB DDR2 / Asus 5850 1GB / ~4 TB HD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunken
Och det kunde du inte ha skrivgt i någon av de andra trådarna som tog upp EXAKT samma ämne för 2 eller 3 veckor sedan.

Svar: Nej

Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Det är en simlutator. Simulatorer behöver inte vara snygga.. Det är känslan man är ute efter.

Finns ju ingen som helst känsla i det heller. Flight simulator 2000 var 100 ggr bättre.

Permalänk
Medlem

oj oj oj vad ni har fel. FS 2004 i standard utförande kan inte tävla mot ex IL 2 eller Lomac det har du helt rätt i. Men med alla tusen add ons nog tusan är FS 2004 riktigt vackert!. Och testa köra med max väder det är helt oslagbart finns inte någon flygsimulator som har bättre väder än FS 2004 visuellt i alla fall ;).

Men sen kör med nya mesh filer landclasses, airports scenerys och det blir ett helt nytt spel.

Och om ni tycker FS 2004 är fult testa X-plane ni kommer bli chockad av the uglyness av X-plane och deras skräpiga virtuella cockpits.

Grejen med FS är dess add ons helt klart och dess storlek. Du kan flyga överallt och det finns addons som täcker nästan varje centimeter av jorden både freeware och payware om du är rik ;).

Men du måste tyvärr ha en superdator för att få riktigt bra grafik ur FS 2004. Standardplanen är ju inte speciellt detaljerade och meshen är lite lågupplöst osv.

Men sen förstår jag mycket väl folk som inte fastnar för FS 2004 helt klart. Själv älskar jag det men utan dess add ons vore det inget. Bara en sak som standard vattnet som är fruktansvärt fult.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Även med addons så är spelet inte alltid snyggt. FS grafikmotor ÄR primitiv, så är det bara. Och känslan är okay i de flesta planen, men X-plane knäcker FS i ren flygkänsla, då X-plane använder RIKTIG fysik tillskillnad mot FS2004.
Sidrodret i FS är inte bra, hur planet beter sig på marken är också rätt suspekt.

En perfekt flygsimulator skulle vara X-planes fysik med FS2004 grafik

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk

Är riktigt sugen på FS2004. Men innan jag skaffar det vill jag veta: behöver man joystick? Nu vill jag inte veta om det är så att spelet inte startar utan en, utan snarare om man kan få ut någon spelglädje ändå

Permalänk
Medlem

Joystick är inte ett måste, men tänk dig ett bilspel utan ratt. Det är ungefär samma sak. Dock måste jag tillägga att det är mycket svårare att flyga med tangentbordet.

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk

Trisst Har ingen lust att köpa en joystick bara för att se om jag tycker det är roligt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Svar: Nej

Finns ju ingen som helst känsla i det heller. Flight simulator 2000 var 100 ggr bättre.

men det blir så för mig det e nått tjall med instalation det blir typ blått över allt eller?

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Det är mycket roligare med joystick men man kan gott bilda sig en uppfattning om konceptet utan.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem

Spela roll om det är primitivt när det ser riktigt bra ut ;). Men som sagts du behöver add ons. Men flyg bland molnen du hittar inget spel på denna jord som har så bra vädergrafik som FS 2004.

Och det finns addon med riktigt bra fysik också. Att klaga på att FS 2004 ser fult ut och sen rekommendera X-plane känns lite konstigt också ;).

Inget av dessa spel är långt ifrån perfekta vill du ha ett perfekt spel håll dig till IL 2 FB säger jag bara.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Såg inte vart jag påstod att X-planes grafik var bättre, än mindre att jag rekomenderade X-plane framför FS. JAg skrev aldrig att X-plane var snyggare...
Om du läser mitt inlägg en gång till kanske det blir rätt?

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk
Medlem

Asså grafiken var riktigt USEL går knappt att beskriva. som om man skulle köra med minus 20x aa, kantigt som bara den. sedan undrar jag en liten sak till, hur styr man? i controls får man ju gå igenom ca 1000 olika kontroller så det är lite svårt.

Permalänk
Medlem

Nej inte riktad mot någon speciell om det skulle komma någon som påstod det

Men IL 2 har suverän fysik och suverän grafik och suverän realism så den är helt klart den optimala flygsimulatorn

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

IL 2 är knappast den optimala flygsimulatorn om man vill flyga civilflyg...

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem

Till GiiX: Så USEL som du vill försöka påstå är inte grafiken I FS2004.
Ett litet smakprov på hur simulatorn ser ut för mig

Ett flygplan (typ Boeing 737) svänger genom att man lutar planet med skevrodren (ailerons) som sitter på vingarna. Vid en vänstersväng åker vänster skevroder uppåt medan det högra åker neråt, tvärtom vid en högersväng såklart.
För att få en koordinerad sväng (dvs nosen pekar dit du svänger åt) så behöver du även använda lite sidroder (rudder) som sitter på stjärtfenan. Moderna plan har sk "yaw damper" som koordinerar din sväng automatiskt.

Stiga eller sjunka görs med höjdrodren (elevators) som är fästa på stabilisatorernas bakre kant. Stabilisatorerna (horizontal stabilizers) är 2 små vingar på stjärten och deras roll är som namnet indikerar; att balansera planet genom att skapa precis så mycket motvikt (negative lift) mot vingarnas lyftkraft (lift) så att planet kommer i balans och inte stiger eller sjunker. För att få ett välbalanserat plan är det oftast nödvändigt att ändra anfallsvinkeln på stabilisatorerna (elevator trim up/down...heter även Stabilizer trim på större plan)

Hoppas det hjälpte.

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk
Medlem

LOL så ser det verkligen inte ut för mig.. och mitt grafikkort är de inte fel på

Permalänk
Medlem

Man ska aldrig flyga med standard planen är regel nummer ett

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Nexus82: Säger bara en sak: PMDG's Boeing 73NG.

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

Synd att jag avinstallerade spelet. annars hade jag tagit ett screenshot så ni fick se hur dåligt det ser ut..

Permalänk
Medlem

Antagligen är det din hårdvara det är fel på och inte FS2004.

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk

Har ni några tipps på bra fan-sidor, där man kan ladda hem alla mods som påstås vara så absolut nödvändiga Gärna en lista på rekomenderade mods!

Finns det några bra joysticks i prisklassen 300kr?

Permalänk
Medlem

de bästa freewareplanen görs enligt mig av iFDG (International Flight design group). De har flera bra modeller, från McDonnell-Douglas MD11 till Boeing 767 samt Airbus Industrie A319/320/321

http://www.ifdg.net/data/

Den största FS-communityn borde vara www.avsim.com. Grymt många forum och ett väldigt stort utbud av FS addons (plan, scenerier, ljud paneler m.m)

En screenshot på iFDGs A321

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk
Medlem

Nexus82: Glöm inte Project Opensky samt... err, Den svenska DreamWings.

Bästa Payware är utan tvekan:

PMDG (Precision Manuals Design Group), CaptainSim samt PSS.

Detta är skrivet av en person påverkad av alkohol samt Ciscos PIX brandvägg, stavfel reserveras.

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

POSKY gör fina kärror dom också, helt rätt
Flyger just nu CYYZ - EDDF med PSS A343 btw!

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nexus82
Antagligen är det din hårdvara det är fel på och inte FS2004.

Vad för något av min hårdvara skulle vara fel då? Andra spel funkar ju bra.

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på FS2004 då? Fungerar ju fint för andra?

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk

Finns det nå mycke militära flygplan till FS04 , länkar uppskattas.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]