Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

TV-OUT med Radeon 9600pro=svart vitt

Permalänk

TV-OUT med Radeon 9600pro=svart vitt

Precis som topic lyder. Jag har ett Radeon 9600pro, när jag sätter på tv-outen blir det svart/vitt. Jag kollade runt lite i forumet och såg att man skulle testa att byta till PAL. Men jag hittade inte denna functionen. Tv'n ska nog klara av det för den är bara ca 2 år gammal. Det är en "Mark" 28".

Frågan lyder: Någon som vet vad detta kan vara för fel ?

*edit: Jag har hittat det där med "pal-b" och sånt, jag testa alla men ingen skilnad.

Permalänk
Inaktiv

Jag undrar samma sak

Permalänk

Kör du en s-video kabel eller? I så fan kanske TV:n inte pallar det, testa en komposit kabel istället.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tim_Beluga
Kör du en s-video kabel eller? I så fan kanske TV:n inte pallar det, testa en komposit kabel istället.

Japp jag kör med en s-video. Jag får testa med komposit då.

Permalänk

På vår TV fanns det i kanalmenyn ( där man ställer in färg å sånt) att man kunde ställa från vhs till svhs och då fick vi färg.

Visa signatur

AMD 64 3400+,1024 Ram , 256MB Radeon 9800 XT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [DC]Damage
På vår TV fanns det i kanalmenyn ( där man ställer in färg å sånt) att man kunde ställa från vhs till svhs och då fick vi färg.

Jag hitta tyvär inget sånt på min TV =/

Permalänk
Medlem

jag har samma problem får inte färg på min tv heller..

Permalänk
Medlem

Jag gjorde följande:

Inne på AVkanalen, ändrade jag systeminställningar från svideo till video=POFF=FÄRG

Visa signatur

"Lead, Follow or Die"
/System\Chieftec LBX03 360W|AsRock DualSata2|AMD A64 3700+ 2.2ghz|1024mb PC3200 cl 2.5|GF6800GS DDR3 256mb PCI-e|XP=Samsung 200gb 8mb SataII|IDE Maxtor80GB+WD120GB|SBAud2|/Extern\AOC 17"TFT|MX510+UltraX Flat|Kylning=Kallt rum

Permalänk
Medlem

Har du fler scart-kontakter testa någon annan, många tv har bara s-vhs stöd på en scart. Sedan kolla runt i inställningar. Jag har en panasonic (billig 28tum) som är 2-3 år och som inte gillar s-vhs alls. Annars funkar ju säkert composit ok om du bara skall se film och så.

Visa signatur

|i5 3570K| Asus P8Z77-V LE|Asus HD7950DC2-3GD5|
|Corsair PC3-12800 Veng. LP, 4x4 GB|Samsung 830 256 GB|
|Corsair HX 650W|Thermalright HR-02 Macho|FD Define R4|