Permalänk
Medlem

Chat via bluetooth?

Går det m.h.a något program att skicka meddelanden mellan 2st datorer via bluetooth? Vi har skickat filer men skulle gärna kunna skicka meddelanden till varandra.

Tacksam om nån kan hjälpa mej med detta.

Visa signatur

i5-6600K@4.2GHz | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2x8GB | ASUS Z170 PRO GAMING | Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB | Cooler Master Haf 912 Advanced | Cooler Master Seidon 120XL

Permalänk
Medlem

net send kanske... inte så användbart.

Permalänk
Medlem

det går via IR så varför inte BT ?

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Går går det ju alltid, gäller bara att ha rätt program/drivrutiner.

Går det att skicka något så går det att skicka allt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5-6600K@4.2GHz | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2x8GB | ASUS Z170 PRO GAMING | Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB | Cooler Master Haf 912 Advanced | Cooler Master Seidon 120XL

Permalänk

Jag har också sökt efter just ett sånt här program, såg ett någongång men nu kan jag inte hitta det.

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Medlem

Får jag fråga varför? Använder du Bluetooth är du väl på sånt avstånd att du kan prata med personen i fråga?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0x
Får jag fråga varför? Använder du Bluetooth är du väl på sånt avstånd att du kan prata med personen i fråga?

Det är både en kul grej och kan vara användbart i skolan.

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk

pratar du om bärbara datorer och bluetooth?

isf, varför ansluter ni inte till varandra via bluetooth som vilket nätverk somhelst?

och använder vilket chatprogram som helst som kommunicerar via tcp/ip ?

borde ju finnas en del

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
pratar du om bärbara datorer och bluetooth?

isf, varför ansluter ni inte till varandra via bluetooth som vilket nätverk somhelst?

och använder vilket chatprogram som helst som kommunicerar via tcp/ip ?

borde ju finnas en del

Jo först syftade jag på datorer, men nu kom jag på att det är tuffare med att chatta med mobilerna

Men i skolan är det så att vi inte kan skapa egna nätverk, df jag behöver nåt prog.

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk

om du syftar på bärbara datorer är det klart ni kan skapa ett eget nätverk via bluetooth, till se t630 vet jag tyvärr inget program

till handdatorer finns det dock en del

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
om du syftar på bärbara datorer är det klart ni kan skapa ett eget nätverk via bluetooth, till se t630 vet jag tyvärr inget program

till handdatorer finns det dock en del

'

Nej, vi har fått bärbara datorer av skolan och jag kan allt om nätverk och sånt, då jag dessutom går en sån utbildning. Det är spärrat att skapa sånt, då jag har minimala rättigheter. Har installerat ytterligare ett OS på en annan partition, då det inte är våra datorer så är jag ganska så begränsad för vad jag kan göra.. och om bara jag kan så spelar det ingen roll om ingen annan kan endå

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Medlem

Går det att chatta via bluetooth på mobiler?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karim
Går det att chatta via bluetooth på mobiler?

Till Symbian Series 60 vet jag att det finns ett program som man kan chatta via bluetooth, men det är det enda jag känner till.

Permalänk

bluejax tror jag det heter