Permalänk
Medlem

Ja:P.. tyckte att de va den lämpligaste nyckelringen:)

Visa signatur

Main computer: Intel P4 64 3,4Ghz , X850XT , 2x 250gb S-ATA , SB Audigy 2 ZS Platinum
Workstation: AMD Athlon 900MHz, Ultra TNT2, 200gb hdd, Sound Blaster Live!

Permalänk

hu gå det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jorå.. ikväll kommer en ny update!..har nu monterat motorerna på bottenplattan och börjat monterat plexit.. svänghjulet bak ska ja montera innan jag knäpper kort också!..så ikväll får ni se mer saker!

Visa signatur

Main computer: Intel P4 64 3,4Ghz , X850XT , 2x 250gb S-ATA , SB Audigy 2 ZS Platinum
Workstation: AMD Athlon 900MHz, Ultra TNT2, 200gb hdd, Sound Blaster Live!

Permalänk
Medlem

Ser bra ut hittils

Men det skulle inte skada om du förminskade bilderna, sitter på 1280*960 och bilderna e förstora här också

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.NolF
Jorå.. ikväll kommer en ny update!..har nu monterat motorerna på bottenplattan och börjat monterat plexit.. svänghjulet bak ska ja montera innan jag knäpper kort också!..så ikväll får ni se mer saker!

Fan har tänkt länge på att göra en likadant, alltså radiostyrt eller nått Fast med larvfötter, men de har aldrig blivit av :/

Ser fram emot massa nytt

Permalänk
Medlem

-= BIG UPDATE =-

Här kommer kvällens update som jag lovade. Jag har nu monterat ihop nästan all plexi och moderkortet och framhjulen + bakhjulet är monterat.. är bilderna bättre i denna storlek??

Imorgon har jag som mål att fästa CD-romen och nätagg och resten av dator delarna!.

Visa signatur

Main computer: Intel P4 64 3,4Ghz , X850XT , 2x 250gb S-ATA , SB Audigy 2 ZS Platinum
Workstation: AMD Athlon 900MHz, Ultra TNT2, 200gb hdd, Sound Blaster Live!

Permalänk
Medlem

Neej.. du måste ju ha såna stora hjul bak också!

Permalänk
Medlem

kan du inte lima ihop, och sätta genomskinliga gångärn? fett najs i övrigt

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

Jepp STORA hjul bak annars är det inte en U.L.C

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem

Kan du så skulle jag nog också säga att de borde sitta liknande hjul där bak. Det såg lite töntigt ut med stora där fram och ett sådant litet där bak Men den fyller nog sitt syfte ändå. Snyggt gjort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Kan du så skulle jag nog också säga att de borde sitta liknande hjul där bak. Det såg lite töntigt ut med stora där fram och ett sådant litet där bak Men den fyller nog sitt syfte ändå. Snyggt gjort

blir ju extremt svårt att styra om han ska ha stora bak med, då måste han ju ha fyrhjulsstyrning

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bunte
blir ju extremt svårt att styra om han ska ha stora bak med, då måste han ju ha fyrhjulsstyrning

Nejdå, har så på min radiostyrda, blir som att köra pansarvagn, kör framåt med ena hjulet, o bakåt med andra så svänger den på sig.

Ricochet 4 ever!

Permalänk
Medlem

hur går det med updaten som skulle komma idag?

Permalänk
Medlem

det här kommer bli skitsnyggt. fast ska inte alla portar till datorn sitta utanpå? hehe.. för annars måste du ha en lucka in i datorn till skärm/nätvärks kabel..

Visa signatur

Apelsiner har inte skelett, men det har myror. (Källa: Line, 6 år)

Permalänk
Medlem

riktigt ball idé. Hoppas bara att chassit blir lika snyggt

Permalänk

hur går det..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jorå..
Jag har monterat CD-rom, Diskett uttag, nätagg, och lite annat och sen har jag flyttat motorerna så dom sitter under chassit nu..så nu lutar den inte framåt längre!.. bilder kommer imorrn hoppas jag..

Visa signatur

Main computer: Intel P4 64 3,4Ghz , X850XT , 2x 250gb S-ATA , SB Audigy 2 ZS Platinum
Workstation: AMD Athlon 900MHz, Ultra TNT2, 200gb hdd, Sound Blaster Live!

Permalänk
Medlem

inga bilder eller?

Visa signatur

God Jul
:D

Permalänk
Medlem

vad är det som utmärker det där chassit - Ultimate Lan Computer?
att den kan åka till lanet?

Visa signatur

:: xp 3000+, Asus a7n8x Deluxe, 2*256mb Samsung pc-3200, Hercules Radeon 9500 pro, IBM 180gxp totalt 300gb ::

Permalänk
Medlem

haha du har redan skratchat plexit

Permalänk
Medlem

Jag måste vara lite tvärtom och säga att du skall ha kvar det lilla hjulet bak, skitkaxigt och klart mycket mer "cyber" som den är nu.. annars blir det bara en liten bil och tappar särprägeln.
stor jefla tumme upp

Visa signatur

gör det bäst, gör det själv.
Mata inte Trollen.

Permalänk
Medlem

ojojoj! lite film sen tack!

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk
Medlem

haha galet men roligt

Visa signatur

[IC7-MAX3] [p4 3.0@3.3] [9800PRO] [OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Rev2 2x512MB][Maxtor120gb Raptor36gb]

Permalänk
Medlem

Update?

När kommer den?

Visa signatur

Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.

Permalänk
Medlem

Trevligt att det kommer fler och fler som ska bygga radiostyrda burkar, ska göra det själv också
Ser att det är borrmaskinsmotorer, hur mycket kommer burken väga och hur stor är diametern på hjulen?

Visa signatur

Asus P8z68-V PRO <> Intel Corei7 2600k <> 16gb Corsair Vengeance blue <> Geforce GTX 580 3gb <> Crucial m4 128gb SSD <> WDC 1TB <> Corsair gold 850W <> Antec Kühler 620 <> Corsair Carbide 400

Permalänk
Medlem

Ursäkta för att jag inte ha lagt upp nån Update.. Har haft lite mkt att göra nu på sistone.. Men jag sitter o knäpper kort nu så bilder kommer förhoppningsvis ikväll! Kommer att ha två st luckor för att komma åt startknapp/fläktstyrning och den biten,cdrom/brännare, musuttag och alla uttag på korten(graffe,ljud m.m.).. hoppas kunna lackera den denna vecka!

hjulen har väl en diam på runt 160mm (16cm).. Och motorerna är som sagt flyttade under så den ser lite bättre ut nu!.. Hela skiten väger satan:D

Visa signatur

Main computer: Intel P4 64 3,4Ghz , X850XT , 2x 250gb S-ATA , SB Audigy 2 ZS Platinum
Workstation: AMD Athlon 900MHz, Ultra TNT2, 200gb hdd, Sound Blaster Live!

Permalänk
Medlem

Hahhaa, det är väll skit samma du ska ju ändå inte bära de ^^

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jag funderade på en grej... hur har du tänkt att få in luft?
Någon kanske redan har skrivit om det, men jag har inte orkat läsa alla inlägg =P
Men det vore rätt tufft om du skulle köpa en kromad lufttunnel som du sen drar till baken av "roboten"?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

UPDATE!

bilder:

BAK-

FRAM-

FRAM-

HÖGER-

VÄNSTER/FRAM-

LUCKAN/VÄNSTER-

om ni tittar på sista bilden, mellan DVD:n och moderkortets uttag tänkte jag sätta starttändningen,fläktstyrning,säkring m.m. osv.. jag ska alltså göra en ny front för dessa saker..

Visa signatur

Main computer: Intel P4 64 3,4Ghz , X850XT , 2x 250gb S-ATA , SB Audigy 2 ZS Platinum
Workstation: AMD Athlon 900MHz, Ultra TNT2, 200gb hdd, Sound Blaster Live!

Permalänk
Medlem

WOW.. mycket bra jobbat

Visa signatur

[AMD 2600+] [280 GB] [GeForce FX 5600 Ultra] [1024 Mb DDR]

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=364...