Permalänk
Medlem

Wall Of Shame

Satt o funderade nyss att jag köpt en hel del spel i tiden som jag alldrig har spelat för att de varit en sådan besvikelse eller bara allmänt trista.. någon mer som har

Soulbringer, Tribes 2, Max Payne, Doom3 O star wars battlefront är just denna typen av spel som jag bara instalerat o spelat ungefär 1 - 2 dagar o sedan tagit bort för att alldrig instalera igen.. nu är ju Bfront nytt så vi får se men jag har lätt för att se att det kommer mest bryda hyllan då det är så sjukt buggigt o laggigt..

någon som har mer köpta spel som ska hamna på väggen?

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk

Neverwinter Nights.
såg fram mot det som fan. är stort Baldurs gate fan. Köpte det för 550 på tradition i göteborg. Spelade i 1 timme. Editorn var dock ganska rolig. satt med den i några timmar och byggde en komplett stad. Men spelet var en besvikelse.

Visa signatur

The dream to awaken our world...You're out of control.I take control! Whose side are you on?I take no side...You're skating the edge.I am the edge!What you *truly* want, only I can give.You can't give it, can't even buy it, and you just don't *get* it.

Permalänk

Tror inte jag har upplevt det med nåt spel. Köper bara bra spel.

Lite besviken på NWN möjligen, men inte mer än så.

Jag fattar för övrigt inte hur ni kan tycka att Doom3 är dåligt. Fruktansvärt spännande spel.

Permalänk
Medlem

...köpa spel?

Visa signatur

Signatur

Permalänk

Re: Wall Of Shame

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yeah_Right
Satt o funderade nyss att jag köpt en hel del spel i tiden som jag alldrig har spelat för att de varit en sådan besvikelse eller bara allmänt trista.. någon mer som har

Soulbringer, Tribes 2, Max Payne, Doom3 O star wars battlefront är just denna typen av spel som jag bara instalerat o spelat ungefär 1 - 2 dagar o sedan tagit bort för att alldrig instalera igen.. nu är ju Bfront nytt så vi får se men jag har lätt för att se att det kommer mest bryda hyllan då det är så sjukt buggigt o laggigt..

någon som har mer köpta spel som ska hamna på väggen?

Nämn ett spel som på senare tid kunnat fånga dig i en så väl ihopvävd story som Max Payne?

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

Jag hållar på sätt och vis med om Max Payne. Tycker det var rätt uttjötat och tråkigt. Har sett storyn ett dussin gånger innan i mer eller mindre deprimerande polisfilmer. Att det nu är ett spel det handlar om gör ju knappast storyn bättre.

Max Payne var kul de första timmarna, men så fort jag värvat det (vilket man gjorde jävligt snabbt) tröttnade jag på det. Har inte spelat det sen dess.

Andra "floppar"? Fallout: Tactics är väl lite åt det hållet. Tycker visserligen spelet är skitkul i LAN, men i singeplayer är spelet faktiskt för stort! Har försökt värva det flera gånger men tröttnar alltid efter en viss bana.

Permalänk

max payne = dålig?
då har du dålig smak my friend

Visa signatur

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BuBuliciouz
max payne = dålig?
då har du dålig smak my friend

Mjo. Eller så kan det ha något att göra med att spelet helt enkelt är rätt trist.

Permalänk
Medlem

Doom 3 var så enformigt. Kan inte komma på några dåliga spel till PC. Max Payne 2 då kanske. Annars finns det en bunt till Xbox som jag var besviken på. Splinter Cell, motivation: Buggig AI. Racing Evoluzione, Snyggt men ack så dålig AI.

Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213

Permalänk

Söldner... katastrof!

Permalänk
Medlem

sims, tribes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av o_O #m1cke
Söldner... katastrof!

Söldner ska inte ens nämnas. Den blev man aldrig besviken på. Man hade riktigt låga förväntningar redan från början.

Permalänk
Medlem

Med risk för att alla kommer hänga mig, Halo. Alla hypade det så mycket, men första gången jag spelade det blev jag bara så hysteriskt besviken. Spelar hellre wolfenstein än halo.

NWN kommer på en hedrande (?) andra plats, hur man kan släppa ett sånt spel efter BG2 kan jag aldrig föreställa mig.

edit: glömde Temple of elemental evil. Ett spel som verkligen hade kunnat bli något, men som var hysteriskt svårt och dessutom alldeles för litet. Lite mer tid på att bygga upp världen så hade det kunnat bli en värdig efterföljare till baldur's gate-spelen.

Visa signatur

Sitter här och pillar mig i naveln.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huckle
Med risk för att alla kommer hänga mig, Halo. Alla hypade det så mycket, men första gången jag spelade det blev jag bara så hysteriskt besviken. Spelar hellre wolfenstein än halo.

NWN kommer på en hedrande (?) andra plats, hur man kan släppa ett sånt spel efter BG2 kan jag aldrig föreställa mig.

håller med dig lite grann där om halo. minns hur man satt å glodde på de grymma filmerna förr, när spelet var tänkt att vara 3de perspektiv å allt.
Har även en "beta" film med halo där dom visar det hur det såg ut i början tills den slutliga produkten. Såg att dom hade tagit bort en hel del vapen

men Halo är endå ett bra spel även om det kunnat gjorts lite bättre (inte tagit bort/ändrat så mycket från alphan/betan *whatever* versionerna)

Själv tycker jag att alla resident evil spelen börjar bli en besvikelse.. alla titlar som kom efter 3an känns som om det har gått lite för långt eller tappat gnistan (Code Veronica kanske var rätt ok men det kändes mer som ett action spel än skräck)

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Thief 3, Motivation: Buggig AI och allmäna buggar som gorde det ospelbart. NWN också en besvikelse.

Permalänk

max payne = äg (däremot är 2an för enkel)
nwn = äg

konstigt folk på swec

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk
Medlem

half-life. det finns iofs roliga moddar, men jag somnade när jag spelade vanliga hl.

halo. inte så intressant att spela som det såg ut att vara.

resident evil 3 och alla efterföljande re-spel. jag tyckte inte att re1 och 2 var läskiga eller fantastiskt roliga, men 1an och 2an hade ändå en speciell känsla. med de andra spelen i serien blev det för mycket. är bara allmänt less på sånt (spränga zombies och andra "hemska" monster), även om de tappert försökte/försöker förnya sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiMP
half-life. det finns iofs roliga moddar, men jag somnade när jag spelade vanliga hl.

halo. inte så intressant att spela som det såg ut att vara.

resident evil 3 och alla efterföljande re-spel. jag tyckte inte att re1 och 2 var läskiga eller fantastiskt roliga, men 1an och 2an hade ändå en speciell känsla. med de andra spelen i serien blev det för mycket. är bara allmänt less på sånt (spränga zombies och andra "hemska" monster), även om de tappert försökte/försöker förnya sig.

Tycker det är rätt så dåligt att bidra hl som en av de sämsta spelen genom tiderna. Att du personligen somnar av hl:s annars riktigt bra handling är väl en lite dålig anledning.

Permalänk
Medlem

Resident Evil 2 köpte jag, men spelade det nog i max tre timmar eller nåt.

Andra besvikelser är Super Smash Brothers Melee till Gamecube som jag inte alls finner roligt.

Halo var också en stor besvikelse.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Tycker det är rätt så dåligt att bidra hl som en av de sämsta spelen genom tiderna. Att du personligen somnar av hl:s annars riktigt bra handling är väl en lite dålig anledning.

äh jag tycker bara att det är ett dåligt spel.

"Satt o funderade nyss att jag köpt en hel del spel i tiden som jag alldrig har spelat för att de varit en sådan besvikelse eller bara allmänt trista.. någon mer som har" jag tycker att hl var en besvikelse och allmänt trist sp-delen av det dvs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis

Tycker det är rätt så dåligt att bidra hl som en av de sämsta spelen genom tiderna. Att du personligen somnar av hl:s annars riktigt bra handling är väl en lite dålig anledning.

Tja, ganska många tycker att HL`s story är riktigt dammig, jag förstår mig inte på dom som tycker något annat.. hur spännande är det att, 1. man får reda på att experimentet går åt skogen, hjälp är påväg. 2. Hjälpen visar sig vara soldater som ska utplåna alla bevis efter olyckan och vips så har du storyn, överlev både aliens och soldater. spännande va?

Men annars var spelet skoj, på den tiden när det kom ut.

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem

om man får ta upp det: Secret weapons samt i viss mån även Road to rome. Addons till battlefield 1942. Lura av folk pengar från ett bra koncept.

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem

Värsta jag köpt .. hmm ett gammalt SSI spel som heter Thunderscape , det hade katastrofala buggar ..

Bladerunner - orkade fasen aldrig köra klart spelet , inte alls min typ av spel.

Numera måste recensioner kollas & nätet dammsugas på feedback innan mina surt förvärvade slantar läggs på spel för att undvika sådana botten napp!

Battlefield var lite fattigt , men det skyller jag mest på mig själv då jag inte alls tyckte det var speciellt kul o spela online ... SP delen var ju under all kritik på BF

Brize:
Halflife var helt otroligt bra då det kom även om storyn i dagens mått är fattig så tänk efter lite , dåtidens spel hade fasen ingen story , det enda de gick ut på var att skjuta allt som rörde sig och visa upp sina level-design kunskaper .. story? , scriptade sekvenser? .. det var okända begrepp då.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Black & White ska upp på väggen.
Spelet blev ruskigt hypat men, jag i alla fall, tröttnade fasligt snabbt.

Visa signatur

[AMD 64 3400+ NC] [Epox 8KDA3+] [2*Corsair CMX512-3200C2 pro] [Gainward 6800 GT] [Zalman CNPS7000B-A] [NEC ND-2510] [Seagate 160gb S-ATA] [Antec Plus1080AMG] [TruePower 430w]

Permalänk
Medlem

Civ3 , vilken jävla besvikelse

Permalänk

Va??? CIV 3 är ju jättebra. Tillägget med kultur och strategiska resurser var ju klockrent. Spelade du CIV1 och 2 innan eller testade du bara ifall du skulle gilla trean? man kanske måste uppsaktta den sortens spel?

NWN var en besvikelse när man jämför med BG annars var det inget större fel på det. Hade en rätt ok story efter ett tag också.

Permalänk
Medlem

Älskade 2an men inte 3an, därav besvikelsen

Permalänk
Medlem

"
Brize:
Halflife var helt otroligt bra då det kom även om storyn i dagens mått är fattig så tänk efter lite , dåtidens spel hade fasen ingen story , det enda de gick ut på var att skjuta allt som rörde sig och visa upp sina level-design kunskaper .. story? , scriptade sekvenser? .. det var okända begrepp då.
"

Jovisst, men storyn vart ju inte precis "jätte-mega-super-bra" som så många vill ha det till.
Men som jag skrev, så var HL skoj, när det kom ut.

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem

NWN e de ju inget fel på tycker jag i alla fall!!!

Mitt bidrag: The Sims, måsta vara det absolut tråkigaste spelet jag någonsin spelat...

Permalänk
Medlem

Det enda spelet jag kommer på är Deus Ex det sög verkligen

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x