Warhammer 40k: Dawn of War

Permalänk
Medlem

Är alla de olika warhammer 40k lagen med eller är det bara några som är med.

Vilka av dessa lagen är med i dawn of war.
Spacemarines:dark angels,blood angels,spacewolfs,ultramarines
Orks
Tyranids
Imperialguard:cadian,steel legion och jungle fighters
Necrons
Chaos spacemarines
Witch hunters
Deamon hunters
Eldar
Dark eldar
Sisters of battle
Tau

Jag längtar tills man får pengar så man kan ner och köpa spelet.

Permalänk

det är "bara" 4 stycken:
orks
space marines(vet inte vilken grupp men det kanske kvittar, har aldrig lirat tabletop så)
eldar
chaos

Permalänk

Blood ravens. tror jag att de heter. Lite störande att man inte kan välja lag. Ville ju spela som Ultramarines. Gjorde det när jag var en lite kid.

Permalänk

Man kan visst vara Ultra Marines, man byter ju bara färgschema efter dom, finns flera förbestämda färgscheman. Lite synd att man inte kan spela som imperial guard dock, gillar att deras squads ligger på 15 pers Dock _suger_ deras tanks.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Blood ravens är ett "påhittat" spacemarines chapter för just Dawn of War spelet.

Däremot kan man måla om sina gubbar för multiplayer, det följer med några banners för bl.a ultramarines och blood angels, men man kan lätt lägga in egna.

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

micke2k:
Har du länk till modden?

Jag längtar efter tyranids, hoppas de blir så sjukt snabba som dom är i Table-top, 18 tum in i närstrid med hormagaunts om jag inte minns fel

Visa signatur

All Eran Belysning Är Tillhör till mig! || Mustela är inte finskt! Det är latin! || Om jag fick 1 krona varje gång någon särskrev på detta forum...

Permalänk

Jag menade självklart till singelplayer delen. Man kan väl bara byta till MP? Det kommer väl en expansion med flera raser ganska snart.

Permalänk

Edit: Du har ingen read me eller något? ^^
Var ska jag lägga allt =(

Edit2: Hoho det var ju skoj Synd bara att allt inte riktigt funkade som det skulle =P

Permalänk
Medlem

Sökte på google eftersom att jag hade samma problem, fick upp http://forums.relicnews.com/showthread.php?t=38239&page=1

Beskriver det mesta.

edit: Bry er inte om den här modden, dom har lagt till en ny infanterienhet, resten är taget från existerande space marines.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halicon
Sökte på google eftersom att jag hade samma problem, fick upp http://forums.relicnews.com/showthread.php?t=38239&page=1

Beskriver det mesta.

edit: Bry er inte om den här modden, dom har lagt till en ny infanterienhet, resten är taget från existerande space marines.

Du tankade nog fel version för där var flera nya för mig.
Någon som om DoW finns med på CB eller liknande?
Eller ja, liknande. Det fanns inte med på CB

Permalänk
Medlem

Jag orkade inte kolla några fordon. Slängde bara upp alla infanterienheter, och det var bara en ny enhet med olika namn och egenskaper. Imperial Commander eller vad grabben hette finns ju med i sp, så där krävs ingen vidare ansträngning. Tankade förresten senaste .39.
Orkar inte lägga ner tid på moddar i alphastadiet, har lärt mig det genom tiderna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halicon
Jag orkade inte kolla några fordon. Slängde bara upp alla infanterienheter, och det var bara en ny enhet med olika namn och egenskaper. Imperial Commander eller vad grabben hette finns ju med i sp, så där krävs ingen vidare ansträngning. Tankade förresten senaste .39.
Orkar inte lägga ner tid på moddar i alphastadiet, har lärt mig det genom tiderna.

det är ju det som är kul, att följa moddarna till betan kommer, och till 1.0 releasen släpps.. mm underbart. tycker att det är skitkul att lira med laget, dock lite jobbigt när man byggt 15*20 hubbar .. kan bli lite lagg då

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det stödjer widescreen upplösningar? Som tex 1280*800

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Fett spel, ska lätt-plätt köpa det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lal_le(swe)
chaos är ungefär som Space Marines fast deras infanteri är mer närstrid riktat. o de har inga dreadnoughts (som är en infanteri slaktare) utan defiler (som skjuter mot infanteri och maskiner) istället . det sägs att de har den starkaste avataren.

jag förstår inte hur poppen inte gillar det. har du testat köra online eller?.

Defilers kan väll också slåss i närstid? dom har ju 2 gigantiska klor som borde funka kanon i närstrid

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biermann
Blood ravens är ett "påhittat" spacemarines chapter för just Dawn of War spelet.

Blood Ravens är inte påhittade, det är en sub-chapter inom den stora chaptern som heter Blood Angels

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk

jo men de gör mest skada på långt håll..

Permalänk
Medlem

Gillar spelet, lirat betan osv, och allt detta. Men jag kan seäga att jag är bedrövligt besviken på kampanjen. Visserligen så föredrar jag Marnies men skulle vara roligt med akmpanj med de andra raserna och sen så är storyn en anig klychad. Allt som allt ett bra spela tt lira multi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta

Blood Ravens är inte påhittade, det är en sub-chapter inom den stora chaptern som heter Blood Angels

successor chapter heter det faktiskt om vi ska vara petiga

defilerna är ganska bra i närstrid, den har 4 vapen:

2 par klor, som nafsar lite på gubbar.
1. reaper autocannon, typ autocannon
1. heavy flamer
1, battle cannon, den röjjer ganska fint med indirect fire.

Naruto äger.

Permalänk
Medlem

Defilers är nog den kraftigaste walkern i spelet. Visst, i närstrid så nitar nog dreadnaught allt, men ett gäng defilers skulle halvera motståndarna före de ens hann fram. Irriterar mig lite på att eldars walker tål så lite, har f.ö svårt för att spela med eldar.

Permalänk
Medlem

Bright lances, Seer Council, Guardians m. Warlock och web, så fort som möjligt, röjer det mesta Liite ostigt dock, så man får vara mer kreativ för det mesta.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

jag tycker en hög med assault squads med krak grenades knäcker dom flest tank anfall

Visa signatur

-Death is just a lame excuse to lay still and do nothing.

Permalänk

mmm, eldars walker är lite fjantig men den är å andra sidan väldigt billig, 200 energy eller nåt, i jämförelse me 400 mot en dreadnought. och den ska man bara använda om man techar, annars är det ju fire prism, lance/vyper, o en uppgraderad farseer som gäller.,.

Permalänk
Medlem

Nog för att det finns 2 versioner av dreadnoughten, 1 som bara har 2 power fists, och en som har en assault cannon och en missile launcher.. där den med assault cannon/missile launcher är 200energy billigare och den, enligt mig, är ganska användbar mot lättare infanteri som guardians etc. Mot dom kan man iofs också använda landspeeders.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk

dreadnoughten är nog den lätt bästa walkern.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Nog för att det finns 2 versioner av dreadnoughten, 1 som bara har 2 power fists, och en som har en assault cannon och en missile launcher.. där den med assault cannon/missile launcher är 200energy billigare och den, enligt mig, är ganska användbar mot lättare infanteri som guardians etc. Mot dom kan man iofs också använda landspeeders.

den med två powerfists går ju att uppgradera med vapen (vilket man bör göra) nämnligen assualt cannon eller lascannon så

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Är det nån annan än jag som har problem med grafiken? Mitt kort hänger sig (understående) när jag spelar, kollat temp m.m. inte det och spelet och kortet har senaste updateringarna, har inte problemet med nått annat spel Nån som vet vad det kan vara?
Läst att det kan vara problem med ATIkort..
Nån som har en lösning?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
den med två powerfists går ju att uppgradera med vapen (vilket man bör göra) nämnligen assualt cannon eller lascannon så

nej nej ^^ enda gången jag har 2 fists versionen är då jag droppar 3-4st med droppods =D sen får dom slakta som dom vill med lite backup från några grupper med vanliga marines och assault marines

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag diggar eldars walker, den gör fan fett med skada i meele, sen är den som sagt billig oxå.
Spacemarines måste nog vara de absolut tråkigaste laget, har minnen sen ja spelade figurspelet och SM va verkligen nooblag nr.1 typ 5 olika units med varierande armor och några andra vapen.
Men något jag saknar i DoW är hur skön banshees är, kommer ihåg hur man kunde äga en halv mindre armé med dom

Permalänk
Medlem

Fick tvångstankar efter spelat demot å åkte å köpte det idag, synd att det inte är som "riktiga" spelet att alla chapters har sina egna specialare typ dreadnoughten med två powerfist ska ju endast finns i blood angels, annars ett skitkul spel som kommer missbrukas utav bara fan =D hoppas det kommer fler lag till det sen!. spelade för övrigt med space wolfes på "den tiden"