Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
Titta högst upp i tråden.

Ah! Ah! Fan va klantigt.

Permalänk
Medlem

Ninja Gaiden är rätt så svårt normalt...

Goldeneye och Perfect Dark va riktigt svåra på Svåraste svårighetsgrad!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem

Serious Sam 1 & 2 på svåraste. Jag kan bara föreställa mig hur jobbigt det måste vara i vissa "monster rush" scenarion

Permalänk
Medlem

jag tror det ligger till så här: vissa folk tycker dom är mycket bättre på spel än andra, bara för att dom klarar ett spel på max svårighetsgrad, men dom nämner aldrig något om detta

"Godmode ON"
osv osv osv osv

JAPP, jag anklagar alla sweclockare för fusk, när dom spelar singleplayer!

Permalänk
Medlem

Baldur's Gate I & II, solo

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
Megaman till Nes. rymmt svår boss som delar på sig och sätter ihopa sig igen.

Vill personligen ha fler tips på bla platforms spel eller liknande r-type

Du menar sista degklumpen?

den kan vara skadlig.. men resten är lätt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
jag tror det ligger till så här: vissa folk tycker dom är mycket bättre på spel än andra, bara för att dom klarar ett spel på max svårighetsgrad, men dom nämner aldrig något om detta
"Godmode ON"
osv osv osv osv
JAPP, jag anklagar alla sweclockare för fusk, när dom spelar singleplayer!

Alla spel jag nämnt GÅR det inte att fuska i.

Det finns inga fusk till Halo. (X-box)

Det finns inga fusk till Max Payne 1 eller 2 (X-box)

Finns inge fusk till Ikaruga.
Finns inge fusk heller till Donkey Kong Country.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akuma

Jodå, så länge man har en Gameshark/Action Replay så

Permalänk
Medlem
Citat:

Testade både Red Alert 2 och StarCraft Broodwar på allra svåraste och det är inte alls sådär jättelätt kan jag lova dig...

Eum, StarCraft har ju inga svårighetsgrader. Och det är inte ett speciellt svårt spel heller.

Visa signatur

Your remark is hip and cool... and it makes me mad

Permalänk
Medlem

Cobra Triangle till NES är otroligt svårt, likaså Snake rattle n' roll.
Tycker att spelen har blivit otroligt lätta jämfört med den gamla goda 8-bitars tiden.

Permalänk
Medlem

c&c generals zh är väl det enda jag kört seriöst på nån svår nivå.
Ensam mot 6 hard enemies

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonovskij
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty är grymt svårt när man maxar inställningarna (Så svårt att jag inte klarat det själv ännu )

Edit: även MGS1 Snake i Substance VR-uppdragen

Permalänk
Medlem

ja tycker bara det är grymt jobbigt att spela ett spel när det är för svårt, jag blir bara förbannad, och är det konsoll spel, så flyger alltid mina handkontroller fram å tebax genom mitt rum...

Ifall ja inte gjort sönder så många handkontroller när ja va liten, så hade ja kunnat köpa mig en Ferrari Enzo nu typ.... eller ja, kanske inte riktigt... Men ett Ferrari emblem iaf: D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasT
Jag bara undrar... Har någon någonsin klarat Halo (X-box) med den högsta svårighetsgraden?

Det enda riktigt svåra med Halo på legendary är på banan "The truth and reconciliation", precis när man kommer in i covenant-skeppet och det kommer osynliga elites med energisvärd (!) från flera olika håll samtidigt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Max Payne till X-box har fusk i alla fall. Hur det är med dom andra vet jag inte.

Permalänk

håller nu på med doom3 på nightmare och kan säja att det är rysligt svårt, har precis kommit ut ur helvetet och satan vad skjuta skjuta skjuta eller dö det är. Helt underbart imo.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk

Blaster Master till NES ^_^
Grymt svårt och har aldrig själv lyckats varva det

Permalänk
Medlem

Raven shield- lone wolf med elite svårhetsgrad

inget sketspel ska jag säga dig man dör på 2-3 skott om man har tur annars 1

Permalänk
Medlem

Blaster Master

Japp! all heder till dem som varvat Blaster master till NES.
grymt kul lir, jävligt svårt.

nästan så man blir sugen på att damma av konsolen
hehe.

Visa signatur

Gula tankar sover bäst

Permalänk
Medlem

Har någon nämnt "Dragon's lair" till NES?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
Megaman till Nes. rymmt svår boss som delar på sig och sätter ihopa sig igen.

Vill personligen ha fler tips på bla platforms spel eller liknande r-type

Håller med! Den oranga bossen i Megaman I och III är sketsvår!

Annars kan jag rekommendera Age of Empires I med expansion.

Tog masser av timmar innan det var klart

Permalänk
Medlem

CoD på svåraste är riktigt kul

Permalänk

Quake 3 Arena på nightmare ?

Visa signatur

Mjo Mjo?

Permalänk

Börja spela online...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamblor
Rygar till NES. Jag vet inte om man kan ställa in svårighetsgraden, men det spelet är fruktansvärt svårt.

Tyckte också Rygar var omöjligt (sista bossen) tills jag kom på hur man ska göra. Om man "samlar" alla rutor liv, vilket man gör genom att döda många fiender, så blir spelet busenkelt. Bara att testa spelet igen...

Man kan kolla i menyn hur många poäng en viss typ av fiende ger, ett tips lite senare i spelet är robotarna och sniglarna i tornet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nike54
Tyckte också Rygar var omöjligt (sista bossen) tills jag kom på hur man ska göra. Om man "samlar" alla rutor liv, vilket man gör genom att döda många fiender, så blir spelet busenkelt. Bara att testa spelet igen...

Man kan kolla i menyn hur många poäng en viss typ av fiende ger, ett tips lite senare i spelet är robotarna och sniglarna i tornet.

Japp, har man alla "energiprickar" och är maxat gubben i "styrka" så är sista världen inte så svår. Försök bara undvika konflikt. På bossen ska man använda "attack&assail", då är det bara gå fram och mangla och han faller på ett par sekunder har jag för mig.

Permalänk

var en sån förut som alltid var en lite kyckling och alltid valde easy i alla spel....men i ett spel så råkade jag faktiskt välja medium och spelade lite,märkte då att spelet gav lite mer utmaning och det blev helt plötsligt mycket mer roande....dröjde inte länge innan man började köra alla spel på hard.

men ett spel som jag först prövade på hard men snabbt ändrade till easy,det var farcry,tyckte det blev löjligt svårt på hard.
sen ett till spel som praktiskt taget var omöjligt att köra på hard och det var alien breed till amigan,för många aliens som välde in från alla håll och för lite amunitation.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Min syrras sambo/man visade mig ett spel som hette Dogs of War (äldre än mig) eller något
Det var relativt svårt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebbi
Min syrras sambo/man visade mig ett spel som hette Dogs of War (äldre än mig) eller något
Det var relativt svårt

jodu,det är ett spel som verkligen erbjuder lite motstånd,särskillt på dom där banorna man får lite mer peningar för,gubbarna öser på:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Baldur's Gate I & II, solo

Baldur's Gate I solo är riktigt kul, fast det kan vara en riktig pain in the ass om man kör magiker som mainclass i början. (Svårt att bara koncentrera sig på en class om man kör solo). Som magikern i början måste man verkligen utnyttja alla charming spells, magic spray och liknande som kanske verkar lite mindre nödvändiga när man kör grupp.

Edit: Plockade faktiskt fram skivorna och ska lira det nu