MYCKET SVÅRA spel

Permalänk
Medlem

MYCKET SVÅRA spel

Undan era ynkryggar som inte vågar gå in på options-menyn och sätta difficulty på "Hard"!

Undan era spelmarodörer som förstör spelens livslängd genom att snabbgenomgå spelet i rasande fart med skrattretande motstånd!

För här kommer en tråd tillgängnad till galningarna som enbart spelar på den svåraste nivån OCH ger sig inte förräns dom klarat det!

Jag går just nu igenom lite halvgamla spel och jag undrade om det finns några spel ni rekommenderar att spela på svåraste svårighetsgraden?

Jag klarade nyss av Halo och jag kan lova att det spelet är ett HELT annat spel när man kör det på Legendary än vad det var på Easy/Normal.
Fy tusan vad svårt det var - men det går att klara av.

Jag skulle vilja påstå att det är precis på gränsen till svårt och FÖR svårt - vilket är en väldigt svår gräns som spelprogrammerare att nå.

Jag söker efter spel som är precis så lagom svårt.
Går igenom Max Payne 1 & 2 på "Dead on Arrival" nu och det är banne mig fasiken inte lätt.
Men jäklar vilken känsla det är när man springer rätt in i ett rum med dubbla Uzis eller dubbla Desert Eagles och verkligen lyckas ducka undan flera kulor i slow-motion och klarar AV det dessutom.

Det är en helt annan känsla när man väl ser vad man går igenom på det allra svåraste.

Vilka fler spel rekommenderar ni som är rysligt svåra?
Gamla som nya.

*kavlar upp ärmarna*
BRING IT ON!

Permalänk

Civilization 3, usch vad stryk jag får på de högre svårighetsgraderna. Kanske lite fel speltyp, man får inte direkt någon adrenalinkick av det.

Men Max Payne 1&2 var väl inte direkt svårt på sista svårighetsgraden? Tog inte många timmar att kuta igenom det.

Permalänk
Medlem

Håller med.. fixar man spel genom easy så ska man inte klaga på att det var kort.

Exempel Doom3.. Gick ju gå igenom det utan stop för óndarna dog av ett skott

Permalänk
Medlem

doom 1/2 på nightmare

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk
Medlem

Far Cry är en jiven utmaning

Visa signatur

:: "Ut med det gamla, och in med det nya." ::

Permalänk
Medlem

Ingen FPS, men vill du ha rysligt svårt racingspel så kan jag rekommendera Grand Prix Legends. Bara efter något år börjar du få kontroll på bilen Är inne på mitt tredje år nu och är väl medelmåttig

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
Civilization 3, usch vad stryk jag får på de högre svårighetsgraderna. Kanske lite fel speltyp, man får inte direkt någon adrenalinkick av det.

Men Max Payne 1&2 var väl inte direkt svårt på sista svårighetsgraden? Tog inte många timmar att kuta igenom det.

Strategispel ger inte direkt en adrenalinkick skulle jag påstå...
Däremot betyder det inte att dom är mindre svårare för det.
Testade både Red Alert 2 och StarCraft Broodwar på allra svåraste och det är inte alls sådär jättelätt kan jag lova dig...

Max Payne är himla svårt tycker jag.
Ett skott från hagelgevär i nära- till mellan-range och det är ajöken med en...

På 'Fugitive' så krävdes det en sisådär 4-5 hagelskott för att dö så det säger skillnaden i sig...
Och sen ska vi inte ens gå in på hur mycket stryk man tar av Dubbla Inigrams...
Dom skotten är fruktansvärt svåra att ducka.

Glöm inte bort att man får spara 6 gånger under hela spelets gång också
DET är banne mig f-n inte lätt!

Permalänk
Medlem

Megaman till Nes. rymmt svår boss som delar på sig och sätter ihopa sig igen.

Vill personligen ha fler tips på bla platforms spel eller liknande r-type

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

alla Commandos spel till pc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
Vill personligen ha fler tips på bla platforms spel eller liknande r-type

Donkey Kong Country till SNES.
Försök att komma åt det RIKTIGA slutet...

Du ska ha 100 % på alla secrets, klara av spelet under en timme och dessutom på ETT liv.
Känn på den!

2-D Shooters?
Testa Ikaruga. (GameCube/DreamCast)
Gryyymt svårt.
En av dom bästa Shooters jag nånsin spelat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Håller med.. fixar man spel genom easy så ska man inte klaga på att det var kort.

Exempel Doom3.. Gick ju gå igenom det utan stop för óndarna dog av ett skott

Öhh va?

Spelet i sig blir väl inte längre, bara för att man har en högre svårighetsgrad?
Skillnaden är att spelet blir bra mycket jobbigare...

Men kortare blir det knappast...

Och hur stor idé är det att spela Doom III på något annat än easy, då tröttar man ju om möjligt ännu fortare på det där skitspelet

Permalänk
Medlem

prova AVP-spelen på det svåraste ?
om det finns svårighetsgrad i det.
Soldier of fortune 1 och 2 kan du prova också.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty är grymt svårt när man maxar inställningarna (Så svårt att jag inte klarat det själv ännu )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akuma
Donkey Kong Country till SNES.
Försök att komma åt det RIKTIGA slutet...

Du ska ha 100 % på alla secrets, klara av spelet under en timme och dessutom på ETT liv.
Känn på den!

2-D Shooters?
Testa Ikaruga. (GameCube/DreamCast)
Gryyymt svårt.
En av dom bästa Shooters jag nånsin spelat.

Tänkte också tipsa om ikaruga.
Det tog ju ett tag innan man klarade det även att det endast har 5 (6) banor!

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk

Ett inlägg i debatten om svåra spel.
Save funktion (när man vill, var man vill) har gjort många nya spel betydligt lättare än sina föregångare. Savefunktionen är inte helt fel anser jag men i vissa spel borde man faktiskt begränsa den till savepoints eller liknande.

DK till snes har redan nämnts men jag vill även tillägga DK till 64an. Inte heller helt lätt om man vill ha alla 101 bananerna.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset om DK men jag e inte så inne på dom spelen, tyvärr

Har ett annat spel so jag tycker e mer eller mindre omöjligt. strategispelet "Z". sjukt svårt.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KentRoyal
Tänkte också tipsa om ikaruga.
Det tog ju ett tag innan man klarade det även att det endast har 5 (6) banor!

Ja, men man ska ju inte bara klara av banorna också utan försöka få snygga chains och extra bonuspoäng.
Det är då man låser upp funktioner har jag för mig.

Och sen är dom banorna relativt långa också.
Dom senare barnorna (3, 4, 5) är dessutom inte alls sådär en dans på rosor heller.

Kom på ett annat shooter-spel som är fruktansvärt svårt också...
Contra 3/Super Probotector.
För att se det riktiga slutet måste man klara av spelet på Hard.

Jag spelade det genom att använda fuskkoden för 30 liv och inte ens då klarade jag av det

Permalänk
Medlem

Rygar till NES. Jag vet inte om man kan ställa in svårighetsgraden, men det spelet är fruktansvärt svårt.

Visa signatur

Test

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamblor
Rygar till NES. Jag vet inte om man kan ställa in svårighetsgraden, men det spelet är fruktansvärt svårt.

Tänkte precis skriva det jag också. Rygar aka Drygar. Det var i alla fall grymmt svårt när man lirade det, men det kanske beror på att man var liten pöjk då. Men skoj är det i alla fall.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk

Helt rätt inställning faktiskt, spel ska spelas med hög svårighetsgrad!

Permalänk
Medlem

Vilket spel är lätt på den svåraste svårighetsgraden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAngAn_
Tänkte precis skriva det jag också. Rygar aka Drygar. Det var i alla fall grymmt svårt när man lirade det, men det kanske beror på att man var liten pöjk då. Men skoj är det i alla fall.

Ha ha. Det får mig att påminna mig hur svårt jag tyckte att det där svåra hoppet i Super Mario Bros 1 var när jag var liten. (8 år eller nått...)

Det där hoppet man ska göra i värld 8-1 där det först kommer ett stort stup, sen en jätteliten plattform som är lika stor som en själv, och sen ett jättestort stup igen.

Nu när jag grabbar tag i NES-kontrollern så tycker jag att den är jätte-jätteliten och att mina händer är för stora

Permalänk
Medlem

Jag bara undrar... Har någon någonsin klarat Halo (X-box) med den högsta svårighetsgraden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasT
Jag bara undrar... Har någon någonsin klarat Halo (X-box) med den högsta svårighetsgraden?

speltestarna

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasT

Titta högst upp i tråden.

Permalänk

Det finns ju tusen och åter tusen gamla spel till konsoler, Amiga och C64 som man kunde spela i år och dar utan att komma igenom.

Permalänk

Det som är roligt är spel där du känner att du inte klarar det för att du inte tänker eller agerar rätt, inte att du missar en knapptryckning med någon hundradel. När det gäller gamla spel brukar det mest handla om det sista fallet.

Permalänk
Medlem

Textäventyren man spelade när man var liten var rätt svåra. Wizardy 8 och System Shock 2 är också rätt svåra med maxad svårighetsgrad.

Permalänk
Medlem

Commandos spelen är grymt svåra!

Permalänk
Avstängd

Re: MYCKET SVÅRA spel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akuma
Går igenom Max Payne 1 & 2 på "Dead on Arrival" nu och det är banne mig fasiken inte lätt.
Men jäklar vilken känsla det är när man springer rätt in i ett rum med dubbla Uzis eller dubbla Desert Eagles och verkligen lyckas ducka undan flera kulor i slow-motion och klarar AV det dessutom.

Max Payne2 var knappt en utmaning på svåraste. =/

Dock kom jag knappt genom första banan på FarCry på svåraste, så vill du ha en juste utmaning så får man väl rekommendera FarCry på Realistic. Jag gav upp första dan i alla fall.