Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
VARNING - Blåskärmskrasch med NF7-S v2.0

Gör så här:

1. Installera allt utom IDE-drivarna
2. Starta om
3. Installer endast IDE-drivarna
4. Starta om

Någon som vet vilket SATA-Sil3112A BIOS + matchande drivrutiner som är de senaste för NF7-S v2.0?

Senaste SATA bios är 4.2.50 och senaste SATA Drivers är 1.0.0.51.

Senaste SATA bios finns dock inte i något officiellt NF7-s 2.0 bios, fast på http://forum.abit-usa.com/ så ska det finnas någon tråd med D26 bioset och bara moddat med senaste SATA bios, altså iövrigt original.

AnteP: Jag tycker det är förjävligt dåligt av nVidia att aldrig lyckas med några IDE drivrutiner, jag har alltid haft problem med nVidias IDE på mitt NF7-s. tex Lagg när man ser DVDfilmer, CDbränningar dör mitt i, och sen även har någon version blivit slöare. Dock har jag själv aldrigt testat på nForce3 pga att jag inte har något själv.
Det bästa jag gjort var när jag böt för IDE till SATA, för IDE prestandan är inte att hurra för på nForce korten öht.

Är dessa även till SATA RAID på nforce3 föresten? har ingen kolla på det nämligen

Ibis: funkar det bra iövrigt då? altså bortsett från att namnet är fel? Som sagt så är det många som sagt att dom där IDE drivrutinerna har strulat vid installation, och jag har inte testat dom själv för att jag inte har någon IDE disk.

edit: Ibis, det där CK804SSS="NVIDIA CK804 ADMA Controller (v2.7) är nForce4's drivrutin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RollE2k
Är dessa även till SATA RAID på nforce3 föresten? har ingen kolla på det nämligen

De enda drivrutiner som inte fungerade utan att klaga var just IDE/SATA drivrutinerna.
RAID, nätverk, systembuss, brandvägg osv. installerade utan problem.

Dock hittade jag en modifierad inf som gör att man kan installera IDE/SATA drivrutinerna utan klagomål på nvnews.net:
http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=39061

Visa signatur

Från den andra sidan. :)

Permalänk
Inaktiv

För er som har problem med installationen av ide, kan ju testa göra som AnteP sa då.. byt ut .INF filen i er /IDE/WinXP katalog.
jag bifogar den i detta inlägg.

Permalänk
Medlem

Funkar underbart för mig
A7N8X Deluxe

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ibis: funkar det bra iövrigt då? altså bortsett från att namnet är fel? Som sagt så är det många som sagt att dom där IDE drivrutinerna har strulat vid installation, och jag har inte testat dom själv för att jag inte har någon IDE disk.

edit: Ibis, det där CK804SSS="NVIDIA CK804 ADMA Controller (v2.7) är nForce4's drivrutin. [/B]

Hmm, har inte märkt några problem av det iaf. Ingen koll om prestandan är bättre på nåt sätt dock :/ Men inga buggar eller problem så som sagt. Prestandan verkar tillräckligt bra
Skall nog ändå gå tillbaka till de äldre, känns inte riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Kan jag instalera rakt på eller borde jag ta bort de gammla drivrutinerna först?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Inaktiv

Jag installerade då rakt över utan problem, fast absolut bäst är väl att avinstallera gammla först.

Ibis: ladda ner ATTO eller liknande program från filakrivet, då kan du ju kolla prestandan. Och sen är det ju bara känna efter i spel också.. funkar det bara bra så

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag installerade då rakt över utan problem, fast absolut bäst är väl att avinstallera gammla först.

Ibis: ladda ner ATTO eller liknande program från filakrivet, då kan du ju kolla prestandan. Och sen är det ju bara känna efter i spel också.. funkar det bara bra så

Ljuddrivarna var det tyvär något knas med(NF2), blir att installera om skiten igen

Skriv helst att det är alpha drivrutiners mix eller beta om det är endast du själv som har testat de, så sliper det bli fel åt flera som tror det är "ok" drivrutins mix från början. Eller låt flera vara beta testare åt dig i början med olika moderkort + chip.

Just nu så vart vi ofriviligt/viligt beta/alpha testare.

Dfi LanParty Rev B: Resultat

1.Ljudet funkar ej, kan ha blivit någon irq konflikt eller dylikt med saker som ej nf7-s 2.0 korten har eftersom det funkar på de korten.

2. Efter ominstalation av ljuddrivrutiner så har jag olyckligt viss fått något jobbigt knäpande ljud i hörlurarna som kommer lite då och då(ljudet är som om man ryker ur högtalar kablarna när man spelar musik, gör ganska ont :/)

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

vad är meningen med att updatera moderkortet? Prestanda förbättringar?

Visa signatur

a64 3000+ @ 2100Mhz | MSI k8n neo platinum | MSI x800pro VIVO | Corsair XMS3200C2 CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz
resten: http://w1.451.telia.com/~u45111653/Dator.JPG

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Någon som testat dem med ett "MSI K8N NEO2 Platinum-54G Moderkort S939 nForce3 250Ultra" moderkort ?

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Till er som funderar på att installera drivarna så gör det endast om ni är beräd att installera om windows. Eftersom jag kommer troligen måsta göra det efterom avinstallation + installation igen av drivrutiner ej hjälpte samma sur ibland i hörlurarna. Så om ni ska installera det här drivrutins mixet så gör det om ni kan installera om windows snabbt. Får ju fan tinitus om jag anväder hörlurarna nu :/

Visa signatur

Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lastviking
Till er som funderar på att installera drivarna så gör det endast om ni är beräd att installera om windows. Eftersom jag kommer troligen måsta göra det efterom avinstallation + installation igen av drivrutiner ej hjälpte samma sur ibland i hörlurarna. Så om ni ska installera det här drivrutins mixet så gör det om ni kan installera om windows snabbt. Får ju fan tinitus om jag anväder hörlurarna nu :/

Ne då får det vara, har precis instalerat om hela datorn och uppdaterat windows.
Så det vågar jag mig inte på då =/

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ljuddrivarna var det tyvär något knas med(NF2), blir att installera om skiten igen

Skriv helst att det är alpha drivrutiners mix eller beta om det är endast du själv som har testat de, så sliper det bli fel åt flera som tror det är "ok" drivrutins mix från början. Eller låt flera vara beta testare åt dig i början med olika moderkort + chip.

1.Ljudet funkar ej, kan ha blivit någon irq konflikt eller dylikt med saker som ej nf7-s 2.0 korten har eftersom det funkar på de korten.

2. Efter ominstalation av ljuddrivrutiner så har jag olyckligt viss fått något jobbigt knäpande ljud i hörlurarna som kommer lite då och då(ljudet är som om man ryker ur högtalar kablarna när man spelar musik, gör ganska ont :/)

Dels är det inte jag som skrivit nyheten, och dels så är de flesta läckta drivare beta drivers. Sen är jag inte ute efter testare åt mig, det är inte jag som gjort drivrutinerna, jag har plockat ihop ett pack med dom senaste!
För mig funkar det klockrent, speciellt ljudet.. bästa ljuddrivrutinerna någonsin på mitt kort. Inga problem alls än så länge. Sen så var jag inte först att testa det heller, eftersom det var ett gäng på noforcershq forumet som testade dom innan mig, och där var det inte mycket klagomål, endast problemet med att installera IDE drivrutinerna.
Så kort sagt, endast officiella packen är INTE beta, vilket säkert dom felsta förstår. detta är bara dom SENASTE versionerna av alla drivrutiner.

"Just nu så vart vi ofriviligt/viligt beta/alpha testare." - för vem då? nvidia får inte mycket ut av det, och särskillt inte jag heller. Jag är en helt vanlig användare, precis som er andra. Jag har gjort detta för att alla ska möjlighet att få alla senaste drivrutinerna i ett paket. Sen om tex ljudet hade buggat sönder för mig så hade jag inte tagit med den drivrutinen, men nu var det just tvärtom för mig i detta fall, dvs dom bästa hittils. Och sen så var det många som var nöjd förra gången, så då tänkte jag att jag gör ett nytt pack denna gång också.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Okej, jag trodde det framgick och att de flesta förstod att de drivrutiner som inte är Nvidias officiella är Beta, men visst, jag kan redigera nyheten.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

allt fungerar fint här.. använder iof inte ljuddelen men allt annat...

(MSI NEO 2)

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Inaktiv

Övrigt så tycker jag folk bör kolla in denna tråd - http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=53687 där har folk innan mig testat drivrutinerna, dvs från läckta packet jag tog dom, och mixade ihop med mitt förra pack.
Övrigt tycker jag också det är självklart att endast nvidias officiella packs inte är beta, allt annat är ju läckt utöver det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Surret, gå in i NVMixer, första sidan, på Delen Indata, klicka i "Digitalisera insignal", sen välj Line In 2 i valmenyn. Fixar surret för mig.

Inget fel med dessa drivrutiner, det där har jag behövt göra sen jag vet inte när. Länge sen iaf.

Permalänk
Medlem

RollE2k: Tack för info avseende SIL3112A drivare + BIOS.

Fråga: På SIL's sajt, där förmodligen det senaste BIOS finns?, rekommenderar man att hämta BIOSet från moderkortstillverkaren, i mitt fall ABIT. OK - jag letar där men det finns bara gamla där. Kan man sk*ta i det och ändå plocka senaste BIOS från SIL?

Därtill fick jag sämre IDE- och SATA-prestanda med senaste uppgraderingen som noterats av andra i tråden. Undrar om jag kan backa tillbaka?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
RollE2k: Tack för info avseende SIL3112A drivare + BIOS.

Fråga: På SIL's sajt, där förmodligen det senaste BIOS finns?, rekommenderar man att hämta BIOSet från moderkortstillverkaren, i mitt fall ABIT. OK - jag letar där men det finns bara gamla där. Kan man sk*ta i det och ändå plocka senaste BIOS från SIL?

Därtill fick jag sämre IDE- och SATA-prestanda med senaste uppgraderingen som noterats av andra i tråden. Undrar om jag kan backa tillbaka?

Jag sökte lite på abit forumet och hittade det D26 bioset moddat med nyaste SATA bios.. det kan du tanka ner här - http://forum.abit-usa.com/attachment.php?s=&postid=422980

Och senaste SATA Drivrutiner har jag laddat upp på min hemsideplats, och dom finns att tanka här - http://goto.glocalnet.net/rollehojja/stuff/3x12_x86_rdvr-logo...

så, då ska det vara allt

edit: jag hade samma write/read hastighet med förra versionen av bios&driver, men jag fick lägre accesstid med nyaste drivrutin & satabios.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
Någon som testat dem med ett "MSI K8N NEO2 Platinum-54G Moderkort S939 nForce3 250Ultra" moderkort ?

Jag kör det på mitt MSI K8N NEO2 Platinum, allt utom IDE/SATA/RAID-drivrutinerna verkar funka fint.

Visa signatur

Från den andra sidan. :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Okej, jag trodde det framgick och att de flesta förstod att de drivrutiner som inte är Nvidias officiella är Beta, men visst, jag kan redigera nyheten.

Tack.

Visa signatur

Permalänk

Kan ju säga att ljudet i Videolan vart mega överdistat
trodde jag skulle spränga högtalarna ^_^
Funkar bra i winamp o zoomplayer, men inte med VLC
och DFI Nforce3 UT250
installerade v5.10 ljudet och då funkar det som vanligt..