Skönaste handkontrollen för konsoler?

Permalänk
Medlem

Gamecube är överlägsen. Den lilla XBOX kontrollen är redigt fin den med. Sen kommer PSX. Alla tre är bekväma och jag har inga problem att använda dem. Det absolut värsta kontrollen genom tiderna måste vara Dreamcast kontrollen. Den är oergonomisk, styrkorset är sladdrigt som faen, Triggersen är riktigt sega och knapparna är bara slöddriga. Grym konsol däremot. En annan kontroll som är riktigt värdelös är NES kontrollen. Helvete vad den skaver efter en timmas spelande.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad till Spelforumet samt lade jag till lite fler alternativ.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Gamecube kontrollen är den jag föredrar, använder den till PC också med en adapter.
På andra plats av de tre nya skulle jag sätta Xbox controller S. Den stora hamnat överlägset sist av alla. Man ska inte behöva sträcka på fingrarna för att nå alla knappar.
Sist PS kontrollen, har aldrig riktigt gillat den. Tycker att man håller den lite konstigt. Den känns fel på något sätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av none
Styrspaken på N64 var ju tokskör, snacka om skräp

inte va den så skör.. men det va inte meningen att man skulle stampa på den, o slita allt va man kan

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk

Med tanke på att jag inte testa många av de nya konsollerna så låter jag bli att rösta. Måste bara säga att NES måste iaf vara den oskönaste kontrollen Man blev lagom fin i handen efter hårt Track & field II lirande.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk

Den stora Xboxkontrollen är överlägsen både i kvalite och känsla.

Permalänk
Medlem

Playstation

Visa signatur

1,2,3 på händerna stå.

Permalänk
Medlem

måste säga Playstations, den är lagom

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

SNES eller PS, svårt val

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

Jag röstade på NES btw, Eftersom det bara var 2 knappar på den (inkl styrspakarna) så den kunde typ inte ha gjorts på bättre sätt! Lite onödigt ifall man skulle ha en som liknar xboxdosan på en nes!
Med andra ord, Ju mer knappar desto annorlunda byggs ju dosorna!

Permalänk
Medlem

Gamecube, helt klart.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Xbox Controller S är den som faktiskt tagit kronan efter mååånga timmar. Jag har både GC, PS2 och XBOX, och även om jag tyckte GameCube-kontrollen var bäst i början, så har jag på senare tid ändrat mig till att med Xbox Controller S så kan man sitta hur länge som helst utan att det känns någonstans. Med både PS2ans kontroll och GCns så brukar jag känna av i toppen av ringfingret, det blir tryckt emot undersidan av dosan på något sätt. Men den kanske bara är för mina fingrar som det blir så.

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk

Xboxens mindre handkontroll är den som jag gillat mest. Vanligtvis brukar jag få ont i händerna av att sitta timme efter timme med en handkontroll, men med den så händer inte det. Knapparna är helt klart lätta att komma åt också.

Permalänk
Avstängd

det finns ju 2 till xbobens,,,,,,, vilkan menar du??

Visa signatur

Amd 1833mhz@2370mhz | 333mhz@431mhz | Q-Tec 350W | Twinmos Pc3200 2x256@8-3-3-3.0 |Big LoL! Airwolf pwned -http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=362234

Permalänk
Medlem

den enda kontrollen som är skön förutom PS-kontrollen är N64:an! basta

Visa signatur

Var snäll och sitt ner.

Permalänk
Medlem

Playstation handkontrollen, lätt!
Den till N64 hade ju en riktigt taskig styrspak, men annars...

Stora Xbox handkontrollen måste ju vara bland de sämsta jag hållt i.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

SNES, sen blev det för avancerat för att jag skulle kunna hantera skiten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightborn
SNES, sen blev det för avancerat för att jag skulle kunna hantera skiten

Sega Mega Drivet då? (Som för övrigt inte finns med i pollen)

Stod mellan N64 och Xbox (stora). Mycket svårt val, men det blev Xbox till slut, går ju inte att få den mycket skönare.... bara jobbigt om den är liten, då försvinner den ju i handen :p.

Permalänk
Medlem

Fan, kom på att SMS hade en kontroll. Någon som minns denna sköna NES kopia?

Dessutom, nog för att jag är för valfrihet och allt, men hur fan kan någon tycka att NES kontrollen sär skön? Jag menar, titta på den. Fan man får ju handskav utav att bara se skräpet.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

NES dom ÄR känsla

Dom är perfekta...

Visa signatur

Valfri signatur som hamnar underst i alla inlägg du skriver. Tänk på att du bara får ha två till tre rader beroende på textstorleken.

Permalänk
Medlem

Playstation

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk
Medlem

Jag var nästan säker på att dom flesta röstat som mig
Dvs Playstation

Fast ja gillar inte den första PSX kontrollen, det ska vara dualshock versionen, helt underbar

Fast nu gillar ja Xbox kontrollen mer och mer.. men det är väl kanske för att det är den enda konsollen jag har

Permalänk
Medlem

X-Box Controller S tycker jag

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Lätt den stora varianten av xbox kontrollern, inte de små löjliga som de säljs med nu

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk
Medlem

Sjäv tycker jag nog om Dual Shock 2 bäst aka PS2 kontroller, men inte långt där efter GameCube's som oxo är väldigt skön att hålla i.

Samt håller med, Xbox orginal kontroller suger ganska hårt, vist jag HAR stora händer men inte hjälper det, lyckligtvis släppte de den lilla, synd bara att vissa knappar är lite dump plaserade, som start ^^

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Dual Shock 2 ( PS2) LÄTT!! ingen tvekan

Permalänk
Medlem

Haha, NES kontroller.. hur f*n kan man tycka dom är sköna... får ju ont i/på handflatorna typ
sylvassa kanter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Haha, NES kontroller.. hur f*n kan man tycka dom är sköna... får ju ont i/på handflatorna typ
sylvassa kanter

Precis vad jag tänkte skriva

Xbox-kontrollen S for teh win, säger jag.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Fan, kom på att SMS hade en kontroll. Någon som minns denna sköna NES kopia? http://www.syntaxerror.nu/joy029.jpg

Självklart, jag äger ju ett Master System med 2hk så

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

Det känns som de flesta röstar på den konsoll de tycker är bäst i dylika undersökningar. Jag är lite förvånad över att se X-box på andraplats då jag tycker de inte verkar tänkt igenom alla detaljer men det kan ju vara så enkelt att smaken är olika.