Permalänk

@Ferrat , skulle tro att alla förtryckta människar är föredetta anställa hos Black Mesa , därav kännedom av detta komplex.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem

Ni ska betygsätta HALF-LIFE2 INTE hur bra STEAM fungerar!

Permalänk
Medlem

satte en nia för att det är så fin grafik. Har dock inte spelat mer än 2 timmar så jag har massor kul kvar

Permalänk
Medlem

Åh, stryp mig om ni vill men hur ser man FPSen i HL2?

Permalänk
Avstängd

Äh rippen va inte så bra som jag trodde... Men cracken funkade dint med steam... //Poss

Visa signatur

Surfa säkert och uppdatera mera!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magg0X
Äh rippen va inte så bra som jag trodde... Men cracken funkade dint med steam... //Poss

Du vill bli avstängd...

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=36781...

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem

Jag vill köpa spelet. Men jag har ett problem att jag aldrig spelar klart spel för det hinner komma 5 st andra spel som jag också vill spela.

Hur ska man behandla detta problem ? Jag vill verkligen inte flacka mellan spelen.

Spel jag aldrig spelade klart:

KOTOR
HL
Doom3
Doom2
Doom1
Maxpayne 2

Och många många fler, det känns surt.

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800

Permalänk
Medlem

Hunnit spela några timmar nu, och spelet höll klart mina förväntningar!
Observera att jag har ett GF4 Ti4400 och kan spela 1024*768 och allt på max, och spelet flyter på prima!

Permalänk
Medlem

spelet är rätt så bra men steam!!! aaaaaaaaargh!!
Kul för mig som fortfarande har 56k modem (cp kommun) o inte kunna köra "offline mode" än

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

Riktigt härligt spel!

Visa signatur

Linux är inget operativsystem.
http://www.gnu.org/gnu/linux-and-gnu.html

Permalänk
Medlem

Fick en 6:a av mig.. jag kanske kommer höja mitt betyg i framtiden. Eftersom alla skriver det som är bra så skriver jag lite som är dåligt.

Hela börjar fint. Förbeställt och allt. Hämtar det går hem och börjar installera. Installationen var jobbig, kantad av problem och får frustrationen att stiga. Efter 50 minuter med installerande, patchade, unlockade och skit så går spelet igång.

Prestandan var hyfsat (hade hoppats på att det skulle flyta lite mer), grafiken snygg (inget mer att säga här.. snyggt) och laddningstiderna irriterande. Man kutar omkring, råå action, skit koolt, kulorna viner om en när man springer och FLONK!. Laddningzon och kaffe paus mitt i all den mysiga actionen. Grymt irriterande.

Fysikbaserad gameplay är ju koolt, men ack vad det kan vara drygt. Var ett ställe man skulle placera några tunnor under en greja så den flöt upp. Fixade det, åkte och DONK!.. slog i micrometer kanten och volta istället. Rättar till tunnorna lite så dom ligger optimalt, och DONK!.. samma sak igen. Kutar fram och hoppar och juckar lite på den. Ställer mig ett tag, tittar, väntar och tillslut så stabliserar den sig i ett sånt läge att jag faktiskt kan hoppa. Sedan har jag fastnat i fysiken någongång bla. fått en låda rakt igenom mig som hängde med.

Alla pussel jag stött på är av den tråkigare karaktären. Försök hitta knappen stuket känns det som.

Något som höjer upp spelet dock så är det actionen. Den är faktiskt underbar om det inte vore så att det blir kafferast mitt i den.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackan86
Ni ska betygsätta HALF-LIFE2 INTE hur bra STEAM fungerar!

Nja för att ett spel ska nå 10/10 så krävs det att det ska gå å spela när man vill, inte att det ska begränsas av ett såpass buggigt system som steam.

Men men nu har jag suttit nån timma med spelet och hittils har jag fått ett väldigt bra intryck, tyvärr finns det inte så mycket kraft att hämta i datorn så grafiken är relativt kass men spelkänslan finns ändå där, och det är viktigt.
Men jag ger spelet 8/10 anledningen till att det inte blir högre är bl.a. att det va så mycket krångel innan jag fick igång det, och jag anar att det kommer muppa sig till och från oxå

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rush
Nja för att ett spel ska nå 10/10 så krävs det att det ska gå å spela när man vill, inte att det ska begränsas av ett såpass buggigt system som steam.

won fungerade ju inte så perfekt från början heller, ge de lite tid, va inte så konservativ, om Valve var de hade vi aldrig sett hl 2

Permalänk

Tänk på att won inte behövdes för SP, nu behövs STEAM för att hl2 skall fungera.
Om det inte går att spela det, ja, då är det ju dåligt.

Permalänk

Av dom få minuterna (ca20) får jag intrycket av en åtta eller nia. Riktigt skön stämning. Speciellt när jag ser att vakterna tar fram el-batongerna

Visa signatur

Mjo Mjo?

Permalänk
Medlem

Hur är det med spelet egentligen. Är det något som helst revolutionerade som Originalet var, eller är det till synes en extremt upphottad och tweakad version utav ettan med dessa jävla lådpussel? Sticker spelet ut på något sätt eller är det helt enkelt ett välpolerat FPS som helt enkelt funkar?

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

gafik 10 spel känsla 9 varaktighet 10

13/10 är nog mer ett ungefärligt betyg lättdrivet ändå as snyggt

världens bästa FPS är tebaks det kan ni fet haja

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Betyg : 10 Crowbars

Visa signatur

System 1 || Asus Rampage Extreme II | i7 920 @3,8GHz | 6GB DHX+ | 300GB Velociraptor | EVGA GTX275 1,7GB |
System 2 || Asus A8N-SLI Premium | Amd Opteron 170 | Sapphire X1800xt 512 ViVO | 2GB OCZ PC4000 Platinum EB |

Permalänk

jepp kunde jag ge 13 skulle det vara ett givet betyg

nån som vet om man kan spela in en snutt närman lirar osv.???

vore bra har en del polare som ännu inte köpt detta och dom frågar om jag kan göra sånt men inte vet jag hur heller

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Egentligen så långt som jag spelat (iofs inte så värst långt) så är det gansak likt ettan i problemlösningen, typ, hitta tunnar stapla gå upp, slå sönder brädor på botten saker flyter upp hoppa över o.s.v.
Fast jag har inte spelat så långt så det kanske blir bättre sen.
Stämmningen i spelet är helt underbar iallafall.

Permalänk
Medlem

Jo spelkänslan e riktigt skön och det är mycket snyggt.

Nån som kör på easy? Stog typ att den siktar åt en då och det ville man ju inte så jag tog normal och det verkar vara en lagom utmaning.

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

Än så länge har det varit helt otroligt. Vilken grym känsla och en riktigt bra bandesign. Nu är jag dock i Ravenholm och det är inte lika roligt.

Permalänk
Medlem

Helt underbart
Har inte hunnit spela klart det ännu men jag röstar i alla fall. En 9:a.
(Vet inte riktigt varför det inte blev en 10:a...)

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Felle
Än så länge har det varit helt otroligt. Vilken grym känsla och en riktigt bra bandesign. Nu är jag dock i Ravenholm och det är inte lika roligt.

Ja Ravenholm var inget mysigt ställe.

Visa signatur

System 1 || Asus Rampage Extreme II | i7 920 @3,8GHz | 6GB DHX+ | 300GB Velociraptor | EVGA GTX275 1,7GB |
System 2 || Asus A8N-SLI Premium | Amd Opteron 170 | Sapphire X1800xt 512 ViVO | 2GB OCZ PC4000 Platinum EB |

Permalänk
Medlem

Hmm kanske skulle ta och köpa detta sen nån dag, behöver något som kan få mig att glömma hemska Halo.
Och för att ha något att göra i väntan på årets spel såklart

Permalänk

Har tyvärr inte spelat spelet än. Så jag röstar inte. Men jag har en liten fråga bara.
Hur är AI:n i spelet? Är den så avancerad som dom sa att den skulle vara?

Visa signatur

Jasså det säger du...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KL
Hmm kanske skulle ta och köpa detta sen nån dag, behöver något som kan få mig att glömma hemska Halo.
Och för att ha något att göra i väntan på årets spel såklart

Mår du forfarande dåligt av Halo? Det kom ju för flera år sedan

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HaRdY
Har tyvärr inte spelat spelet än. Så jag röstar inte. Men jag har en liten fråga bara.
Hur är AI:n i spelet? Är den så avancerad som dom sa att den skulle vara?

Nja, tycker AI:n var lite överhypad. Är inte något speciellt faktiskt, men den fungerar bra(det enda jag stör mig på är att de ibland står ivägen när man vill genom en dörr). Annars är allt helt otroligt bra.

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk
Medlem

Hur är det med MP?? Kan man köra HL2DM som det snackats om ?? Eller är det bara CS:S

Visa signatur

HP Pavilion dv5-1095eo

Permalänk
Medlem

Den bästa karaktären i hela spelet är vovven Hur cool som helst
Om man ser vilka ytor detta spelet klarar (brobanan) så får jag goa förhoppningar på den där CS mappen dom skall göra speciellt för CS.S.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard