Permalänk
Medlem

kritik och tips på hemsida

Hej!
Jag håller på att försöka göra en hemsida.
http://spacelabfilm.ath.cx/mechatest/test3.html
kommentera gärna vad ni tycker...

Jag har gjort en php-grejj...
<? include("nyheter.html"); ?>

Går det att göra samma sak på något annat vis? utan att behöva använda php?

Permalänk
Avstängd

2004-11-23

Ny webbsida på G... ska försöka slippa 97-looken och bli lite mera 2004

är det denna sida du snackar om när du menar 2004? tycker den ser rätt mycket 1995 ut

Något vettigt har jag inte att komma med. Kanske att du skulle ha samma storlek på sidan på alla länkar, inte att den blir mindre i höjd när man går in på gallery te.x.

Permalänk

Re: kritik och tips på hemsida

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mechatronic
Hej!
Jag håller på att försöka göra en hemsida.
http://spacelabfilm.ath.cx/mechatest/test.php
kommentera gärna vad ni tycker...

Jag har gjort en php-grejj...
<? include("nyheter.html"); ?>

Går det att göra samma sak på något annat vis? utan att behöva använda php?

<!- Include file="lala.aspx" -->

Förövrigt skriker din sida av torterade photoshop-effekter och är ganska ful.
Upplägget är dock ok.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fordie
tycker den ser rätt mycket 1995 ut

Agreed.

Permalänk

ser ut som sida nr 2 eller 3... "jag har just hittat ps lagerfunktioner"... osv
koden är katastrof

Permalänk

du kan i princip göra samma sak i <iframe> bara det att det blir en helt egen frame

Permalänk
Musikälskare

hehehe fonten/bannern såg ut att vara gjord i Word

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

tycker den var väldigt färglös som sänker sidan lite, loggan var inte heller så skojsig... Testa att sätta lite färg på det hela, trixa till en annan logga!

Permalänk
Medlem

Ni har rätt i att den kanske inte var något vidare... jag började om på en ny.
http://spacelabfilm.ath.cx/mechatest/test3.html
Men jag har fått prolbem med mina iframes... det ser ut som jag vill i Firefix.. men när jag öppnade den i Explorer så ser det för tokigt ut. dom vill inte bli gemomskinliga där...

Permalänk
Avstängd

Ska jag vara ärlig så var det där ännu jävligare
Nu skär det i ögonen

Ang. det där med iframe så får du PM'a mig när du löser problemet, jag har googlat säkert 2-3 timmar och inte hittat, men jag tror det är något med apache då det räckte att avsluta iframen med </iframe> när jag hade IIS så blev det genomskinligt + låg på rätt plats

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niLLe_yeah
du kan i princip göra samma sak i <iframe> bara det att det blir en helt egen frame

Tycker itne man skall använda <Iframe> eftersom det itne ingår i html standarden, det är ju bara microsofts påhitt, ok nu fungerar det ändå i firefox iaf, men det ser itne lika bra ut där.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Det blir scollbars i både ie och opera. Ett bra tips är att inte enbart anpassa en sida efter firefox.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk

visst blev det lite coolare med lite färg... men den kanske "skriker" lite väl mycket nu?