Permalänk
Medlem

48 grader? :s [bild]

Vad säger detta dig? Temp 3, vad är det EGENTLIGEN? ibland är det en brandsymbol där (typ över 50 grader).

Permalänk
Medlem

låter som det är cpu-diode då det bör vara varmast...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

temp 3 visar nog helt fel eller så finns den inte.. ta bort den

jag ahr några som visar -1 eller -255, bara och ignorera

Permalänk

Akta bara så att du inte kör på över 52.73 grader i mer än en timme, då brinner nämligen processorn upp!!!

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Akta bara så att du inte kör på över 52.73 grader i mer än en timme, då brinner nämligen processorn upp!!!

Permalänk
Medlem

okej, så den är bara att ignorera/ta bort?...

men grafikkortet, det finns inget sätt man kan kolla tempen på det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lafa
okej, så den är bara att ignorera/ta bort?...

Det handlar förmodligen om cpun, den temperaturen är totalt ofarlig. Förstår inte varför folk blir så rädda när deras halvledare håller temperaturen i 60 graders regionen. Jag menar koppar och kisel, det smälter inte vid 70 grader precis.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Det handlar förmodligen om cpun, den temperaturen är totalt ofarlig. Förstår inte varför folk blir så rädda när deras halvledare håller temperaturen i 60 graders regionen. Jag menar koppar och kisel, det smälter inte vid 70 grader precis.

Nej, men värmen är ett allvarligt problem. Luftflödet kan ju inte va det bästa om det går upp i 60 grader, samtidigt som flera komponenter tar stryk när det blir för varmt.

Permalänk
Medlem

haha undrar om jag har några fungerande termometrar då mina visar 120c... Tror inte det e rätt för då hade det nog luiktat bränt... ELLER?!?!

Visa signatur

AMD64 3500+. 1024meg Corsair Ram, Geforce 6800GT (Hellre Röd Än Död)

Permalänk
Medlem

Re: 48 grader? :s [bild]

Citat:

Vad säger detta dig? Temp 3, vad är det EGENTLIGEN? ibland är det en brandsymbol där (typ över 50 grader).

temp3 visar ju MINUS 48 så det kan du nog strunta i ja:)

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

Re: Re: 48 grader? :s [bild]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiyoko
temp3 visar ju MINUS 48 så det kan du nog strunta i ja:)

haha! ops! Att man kan va så blind. Oj då, nej då är det ju ingen fara alls.... (bara lite konstigt hur det kan vara en brandsymbol där om den mäter 50 grader minus)

Permalänk
Medlem

Hur fan används speedfan , försökt läsa samt söka mig till det men hittar inget ! vilken är CPUN ? hårdiskarna ser man ju HDD1 & HDD0 har satt en fläkt där så därför är dom sval ! men cpun vilken är den ?

http://200sx.kicks-ass.net/album/album.php?large=1&pic=32604&...

Visa signatur

/ Göran

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: 48 grader? :s [bild]

Citat:

haha! ops! Att man kan va så blind. Oj då, nej då är det ju ingen fara alls.... (bara lite konstigt hur det kan vara en brandsymbol där om den mäter 50 grader minus)

det var ju det jag sa redan i första svaret! iaf var det det jag syftade på

Permalänk
Medlem

Hur ska jag göra då ? laddade hem EVEREST nu också men där kand en bara se hårddisktempen kan alltså inte se CPU-tempen varken i de eller i SANDRA ? hur ska man göra för att kolla den ? måste man köpa nån tempgivare till en sån här pass ny dator ? (Scalio 800ix 4mån. gammal typ)

Hårddiskarna verkar då må fint ! både Everst & Speedfan visar 26 samt 30 grader på diskarna ! blev riktigt bra med en fläkt där , innan var dom typ 45-50 ! JISSES

Sen visar Speedfan 2 värden till temp 1 (48 i idle annars ibland 55-65)och temp 2 35-40 i idle lite olika om jag har sidokåpan på

Visa signatur

/ Göran