Permalänk
Medlem

gf eller radeon

undrar bara om nån vet om det är någon stor skillnad på dessa två kort:

PNY Verto GeForce 6800GT 256Mb DDR3 TV-out DVI RETAIL AGP

och

GeCube Radeon X800XT Platinum 256Mb DDR3 TV-out DVI VIVO RETAIL AGP

gf kortet är ungefär 500 billigare, har ingen lust att spendera mer pengar om det inte är någon speciell märkbar skillnad

hade tänkt att lira hl2 och wow

Visa signatur

i got nothin' 2 say

Permalänk
Medlem

Mellan GT och Platinium har du nog märkbar skillad, om du fläskar på all graffe.

Visa signatur

Jag är inte dum i huvudet jag har bara otur när jag tänker..

Permalänk
Medlem

ok
men är det värt 500 extra för att få några fps mer?

ska köpa ny burk och den går redan på 15k, och jag har ingen lust att leva på knäckebröd och vatten hur länge som hellst ^^

Visa signatur

i got nothin' 2 say

Permalänk
Medlem

Re: gf eller radeon

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skaar
undrar bara om nån vet om det är någon stor skillnad på dessa två kort:

PNY Verto GeForce 6800GT 256Mb DDR3 TV-out DVI RETAIL AGP

och

GeCube Radeon X800XT Platinum 256Mb DDR3 TV-out DVI VIVO RETAIL AGP

gf kortet är ungefär 500 billigare, har ingen lust att spendera mer pengar om det inte är någon speciell märkbar skillnad

hade tänkt att lira hl2 och wow

Radeon... tveklöst. Apsolut värt dom extra slantarna.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypeX
Jag skulle ta pny't, men välj själv.
http://www.tomshardware.se/graphic/20041004/index.html

Tycker det där testet visar ganska bra att X800 XT-PE är det bästa kortet man kan få tag på idag. Men du kanske bara tyckte att han skulle ta pny't för att det är nvidia?

Permalänk
Medlem

om du ska snåla en aning så ta ett gt... presterar perfa... oså kan du flasha o klocka lite så de blir ett Ultra.

Visa signatur

Cooler Master V1000 80+ Gold | Asus SABERTOOTH X79 | i7 3930K | 16GB Corsair VENGEANCE 1600MHz QUAD CHANNEL | SSD: Corsair Force Series 120GB HDD: Samsung 1TB | EVGA GTX1080 FTW

Permalänk
Medlem

du tar lätt ATI kortet eftersom det mycket bättre prestanda i HL2. Och är i överlag snabbare än 6800GT

Permalänk
Medlem

ATi kortet utan tvekan.

Visa signatur

Kommentera inte min stavning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
du tar lätt ATI kortet eftersom det mycket bättre prestanda i HL2. Och är i överlag snabbare än 6800GT

Dessutom snabbare än Ultran, så varför ens fundera?

Permalänk

Ta då X800XT PE när den är bättre än 6800GT;)Så då är det värt med X800XT PE.

Permalänk
Medlem

ATi, utan tvekan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Tycker det där testet visar ganska bra att X800 XT-PE är det bästa kortet man kan få tag på idag. Men du kanske bara tyckte att han skulle ta pny't för att det är nvidia?

Japp

Permalänk
Medlem

Jag lirar HL2 på mitt 9500 pro. 1024*768. hälften av grafiken påslagen ungefär. Flyter jäkligt bra och är snyggt. Om du ska lira HL2 och wow behöver du inget värstinggrafikkort.

Visa signatur

Varför ska alla köpa en ny dator för 10-12 tusen när de kan få en bra för 6 tusen och sen har man mycket pengar att kröka för. =D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypeX
Japp

Hmm.. fanboy ;P

Permalänk
Medlem

Ett 9800 PRO räcker bra för HL2 och wow. Glömde säga det. Sen får du pengar över till mat, julklappar och sprit.

Visa signatur

Varför ska alla köpa en ny dator för 10-12 tusen när de kan få en bra för 6 tusen och sen har man mycket pengar att kröka för. =D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nooben55
Ett 9800 PRO räcker bra för HL2 och wow. Glömde säga det. Sen får du pengar över till mat, julklappar och sprit.

Sprit måste man ju ha råd med.
Då kan du vara full och ändå inte märka nån grafisk skillnad. Köp en flaska vodka. Börja snapsa. Dra igång Half life 1....

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Jag tycker bara att det är onödigt att lägga ned 3-4 tusen på ett grafikkort som snart sjunker i pris. En flaska sprit kostar bara 45 spänn så det har nog råd med iaf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

6800GT sjunka i pris? lär ju dröja ett bra tag framöver. Han kanske vill ha bra grafik i spelen. Väntar han tills GT sjuker i pris lär han ju inte kunna spelen som ute då med bästa grafik.

Permalänk
Medlem

Jo de lär sjunka i pris. ATI släpper en ny serie i januari och nvidia lär inte ligga långt efter. Kan dröja några månader. Dessutom behöver man inte ha de bästa grafikkorten.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

du kan spela hl2 lagfritt med nästan vlket grafikkort som helst

Visa signatur

"Allt är gratis när man har bredband"

AMD Athlon 64 4000+ 2.6ghz | 1024mb singel 400mhz | leadtek 6800Ultra 256mb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nooben55
Jo de lär sjunka i pris. ATI släpper en ny serie i januari och nvidia lär inte ligga långt efter. Kan dröja några månader. Dessutom behöver man inte ha de bästa grafikkorten.

klart att man inte behöver, men folk vill ju ha det bästa ändå. Samma med bilar även om 1,8L motorn duger till att köra vill de flesta ha snäppet vassare. nVidia kommer köra på 6800 serien ett bra tag till, även om ATI kommer med X850 nu i januari. nVidia planerade ett kort som skulle konkurera mot X850 men de la ner det. Kärnan skulle hetat NV48 men istället satsar de på NV50 som ska konkurerar mot ATIs R520