Permalänk
Medlem

MSI K8N NEO2 Platinum-54G

Har köpt ett uppgraderingspaket med där jag fick ett MSI K8N NEO2 Platinum-54G till. När jag bootar upp med hårddiskar i så går det skitsegt och den vill inte boota från disken. Kör jag med bara dvd-spelare så går det fort och den går direkt in i windows-installationen..
Vet någon vad som kan vara fel?

Tack på förhand.

Visa signatur

Amd64 3500+, 1Gb Ram, x800pro

Permalänk
Avstängd

minnen...

Visa signatur

AMD Athlon 64 Winchester 3000+ @ 2,4GHz - XP90 || 1GB Corsair Twinx XMS pc 3200 2.5-4-3-7-1 @ 534MHz || ATI 9800 PRO 128MB @ 459/369 - VF700 || MSI K8N Neo2 Platinum-54G
01: 22031 || 03: 7094 || Aquamark 3d: 57072

Permalänk
Geeks
SweClockers

Enablat DMA i BIOS?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

minnen tror jag inte att det är.. allt funkar så länge hårddiskarna inte är i.. får prova med att enabla dma..

Visa signatur

Permalänk
Geeks
SweClockers

Gå in i cell menu, tryck Shift+F2 och Alt+F3 i snabb följd. Gå sedan tillbaka där du enablar DMA och slå igång IDE HDD block mode. Glömde skriva det, kanske ska ta med i FAQ...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk

Lånar tråden lite..

Jag har nåt liknande problem..

Skrev i en annan tråd hur datorn fastnar på "Setup is starting windows" straxt efter att jag kopierat över s-ata drivrutinerna.

Jag kommer vidare efter ca. 7-8 minuter, men då jag får valet att välja disk hittar den inte min raptor s-ata, som jag ska lägga windows på, utan bara min seagate s-ata.. Struntar jag däremot att ladda in drivrutinerna från disketten kommer jag vidare direkt, utan seghet, och båda diskarna syns när jag ska välja...

Behöver jag inte ladda in s-ata drivrutinerna eller? Eller innebär det att jag inte kommer kunna optimera systemet fullt ut, med sämre hastighet som följd om jag struntar i dom?

Visa signatur

Friskt kopplat, hälften brunnet

Permalänk
Medlem

Är det maxtor diskar? Finns en del problem med dem men det är fixade med senaste bios lägg in 1.4 så borde det funka fint, och jo s-ata driverna ska du intallera när du installerar xp, och kör med s-ata 3 och 4:a de vid agp'n.

Visa signatur

i73770K@4500MHz 24/7- Asus P8Z77-V Pro- 4x4096MB Corsair - EVGA 760 GTX - 3xSamsung 2 TB - Samsung 240gb SSD – Corsair 650w - Antec P180

Permalänk

problem med maxtordiskar? det va väll bara med diamondmax 10 i raid som d va problem, jag har iaf inte , å jag har någa dm10or, funkar fint...

Va e IDE HDD block mode? Det har jag då inte sett, trodde d bara kom specialalternativ under Cell Menu

Permalänk
Medlem

Tja, satte ihoppa tre system för ngra veckor sedan, 2 av dem funkade hur fint som helst medans den tredje har problem med hårddiskarna, framförallt att "hitta" dem, alltså komma vidare i posten... men efter bios uppgradering funkade allt som det skulle.

Visa signatur

i73770K@4500MHz 24/7- Asus P8Z77-V Pro- 4x4096MB Corsair - EVGA 760 GTX - 3xSamsung 2 TB - Samsung 240gb SSD – Corsair 650w - Antec P180

Permalänk
Medlem

Jag fick datorn att funka som den skulle. Därefter stängde jag av den, nästa gång jag skulle sätta igång den så såg jag att power-leden stod och blinkade. Ingenting händer när jag trycker på power-knappen. Vet någon vad som kan vara fel?

Visa signatur