Anmäl dig till Roborock Challenge!

Ny Dator + Farcry = Happy / dock 1 litet problem :)

Permalänk
Medlem

Ny Dator + Farcry = Happy / dock 1 litet problem :)

Hejsan alla forumläsare.

Det är så att min vän (prise vare hans själ) har köpt en helt ny dator. Eftersom han är väldigt ny på datorer så var det jag som fick äran att sitta och installera windows, ordna med drivrutiner ect ect.
Så nu funkar datorn prima.

Iaf, Nu till problemet.
Han och jag är väldigt stora fans av Farcry. Vi båda verkligen älskar det spelet, Så det är självklart ett utav dom spel vi nu spelar med hans nya dator.
Vi kör max på allting som går att ställa in på max och det flyter galant. Men det är två små saker vi stör oss på som vi hoppas med att få hjälp här ifrån att lösa.

Det första är att även fast man kör allt på max så känns Draw Distance lite väl kort?
Exempelvis på 3:e banan "docks" när man börjar på sin båt ute i vattnet och drar in mot själva stranden. Då kan moståndaren börja skjuta på än själv utan att man ser dem. Sen när man hoppar av båten och "zoomar" med något utav gevären så blir dem tydliga.

Kanske kan ordnas på något sätt?

Den andra saken är att det inte blir "wounds" på gubbarna om man skjuter dem på tillräckligt långt avstånd. Knäpper man någon på 0-20/30m så ser man där man har träffat, men inte annars. Kanske har någonting att göra med "corpse-stay"? Vi har prova brassa på en massa sekunder där med det tycks inte hjälpa.

Som sagt, Det är våra två problem. Om någon vet hur vi ska lösa dem så blir vi väldigt glada och vi slänger till och med in en kaka till den som är duktig :]

Om man måste pilla i konsollen, cfg:s och så vidare, så berätta gärna hur man får upp konsollen.. och ja, Allt sånt.

Datorns spec är följande.

AMD 64bit XP3600 *eller vad det nu blir*
1024 i Ram
ATi Radeon X800 256 i RAM

Tack på förväg folket och ha det bra!

Visa signatur

nobody hates you more than your reflection.

Permalänk

Re: Re: Ny Dator + Farcry = Happy / dock 1 litet problem :)

ontopic: kolla om det finns patchar som kan fixa problemet?

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Jo. Jag har installerat alla senaste patcher och så. Men det är samma sak, Det verkar som att viewdistance ska vara så på default eller så.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kolla lite här

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Hedersmedlem

Rensat.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Keen : tack för länken. Hittade intressanta grejjer där, Men direkt ingenting som löste mitt problem :/

Tack ändå mannen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

mm låter skumt jag har inte liret installetat just nu men jag kan svära på att jag inte hadde de där problemen..

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

lite OT men hur mycket kostar Far Cry

Visa signatur

Ja men hej!

Permalänk
Medlem

249:- för DVD-Rom på CDOn.

Permalänk
Medlem

Prova att vrida upp Anisotropic filtering på grafikkorts inställningarna. Alltså ute i windows. Enklast är bara att välja "bäst" på bildkvalité.

Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213

Permalänk
Medlem

Jag kan inte mkt om grafikeffekter och så. Men är inte anistropic filtering något som gör att texturerna ser finare ut?

kan prova iaf, är på jobbet nu men testar när jag kommer hem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

anistropic filtering är så att du ser texturerna längre bort.
Antialising är att texturerna som jämnas ut eller "smetas ut" som jag brukar säga..

höj anistropic så ska du se att en grej löser sig hoppas jag