Windows XP avstäningsproblem! AKUUUT!!

Permalänk

Windows XP avstäningsproblem! AKUUUT!!

Har installerat Norton Antivirus och Norton Firewall på en windows XP dator eftersom jag inte kunde ha datorn fysiskt framför mig så valde jag att installera via Radmin... Och nu när allt är installerat, så går inte MSN att starta, Windows går inte att stänga av på annat sätt än via strömknappen, och det går inte att byta bakgrundsbild...

Det är Windows XP home SP2 och datorn är inte mer en ett halvår gammal.... =/

Ngn som har några förslag?

EDIT: Fått reda på lite mer information nu... Det är enabrt systray.exe som startar upp nere vid klockan! Alla andra program är borta!

Permalänk
Medlem

Avinstallera Radmin ??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caleb
Avinstallera Radmin ??

Kan det vara så enkelt tycker du?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _zapduden
Kan det vara så enkelt tycker du?

testa så få du ju se om det funkar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas6666
testa så få du ju se om det funkar

Mjo får försöka komma i kontakt med ägaren först.. =/

Permalänk
Medlem

byt antivirus program

Visa signatur

Dator: CPU @ 1 600 000 000 000 000 000 000 pHz övrigt fina komponenter

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är systray.exe för program då? Det har jag inte i processlistan på min dator, (win 2003). Låter lite suspekt. Windows 95/98 osv hade väl något sådant, som användes för att ändra volym, om det är det du menar.
Sök lite på forumet ska du se att många (de flesta) är norton hatare Så det rådet kanske är att följa.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Vad är systray.exe för program då? Det har jag inte i processlistan på min dator, (win 2003). Låter lite suspekt. Windows 95/98 osv hade väl något sådant, som användes för att ändra volym, om det är det du menar.
Sök lite på forumet ska du se att många (de flesta) är norton hatare Så det rådet kanske är att följa.

Systray.exe är jag van vid å säga... :S men det är ljudikonen nere i hörnet.. jaa

Ska nog åka upp ta bort allt vad norton heter på denm datorn å se om d funkar bättre då..

Permalänk
Medlem

Hur stänger man av antvirus programet i sp2?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.