nu är nått på tok med min disk:(

Permalänk
Medlem

nu är nått på tok med min disk:(

Min Seagate Barracuda ST3200822A 7200.7 200Gb 7200rpm 8Mb har börjat uppföra sig väldig underligt.
Jag upptäckte det först när massor av mp3-låtar slutat fungera, de såg ut som vanligt men winamp ville inte spela dom och de hade 00:00 i längd. detta spred sig till fler mp3-låtar och vissa kataloger försvann, och vissa blev tomma. Jag körde en CHKDISK och den lyckades rädda vissa filer men efter CHKDISK:en försvann ca. 70gb data
Är det nån som vet bot på problemet?
Kan också vara värt att nämna att jag kör win2k och disken består av endast 1 partition i formatet NTFS.

Permalänk
Medlem

Hejsan Wilson, jag har precis samma probem med att filer bara försvann, jag förlorade 90gig och vet nu inte vad som gått snett.... se mitt inlägg från idag 10.44... har dock en 200 giggare Western Digital 8Mb

Visa signatur

P4 2,4C

Permalänk
Medlem

jo men saken är den att det inte verkar sluta försvinna filer :/ man hittar lite varje dag som inte fungerar eller är helt försvunnet

Permalänk
Medlem

Diskar krashar ibland, så enkelt är det. Har du viktiga saker på disken börja säkerhets kopiera så fort som möjligt....

Sedan skickar du in den och får en ny.. antar att du har garanti kvar,, har för mig seagate på senaste haft 5 år på sina diskar...

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk

Hade samma problem!
Kolla om detta hjälper: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=40908...

Visa signatur

Intel Core i5, GeForce GTX 570, 8 GB DDR3, Intel SSD 510 120GB, Linux Mint