Spelen ni ser fram emot 2005!

Permalänk
Inaktiv

Spelen ni ser fram emot 2005!

Spelåret 2004 såg ju mycket bra ut med stora releaser såsom Unreal Tournament 2004 och Far Cry, senare kom ju också Half Life II.

Nu är det ju 2005, vilka spel ser ni fram emot, bidra gärna med lite information om det eller ett screenshot eller 24.

Börjar min lilla lista o kanske sätter in lite annat senare(screens osv.)

S.T.A.L.K.E.R - Du går runt i området kring Chernobyl där det hänt något konstigt och det finns massor med monster osv. som du kan döda, det finns även människor bilar osv. http://www.oblivion-lost.com/

Postal 2 : Apocalypse Weekend - Du är en galning som går runt och gör mycket konstiga saker, Postal 2 handlade om att överleva 5 vardagar, och nu är det dags för helgen, du måste ju såklart även utföra lite dagligga uppgifter, såsom att köpa mjöl eller pissa på fars grav. http://www.gopostal.com/

CrashDay - Bilspel med mycket bra grafik där du kan köra stylade bilar eller supersportbilar osv och krasha sönder dem i vacker natur, du kan köra banracing och om du får suget slänga på en raketkastare på bilen. http://www.crashday.com/

GTA: San andres - Nu borde väl de flesta veta vad det går ut på, men men, du är en gubbe som ska lyckas i den undre världen, mycket "freelance" i detta spel. http://www.rockstargames.com/

Juiced - Streetracer spel med bland annat showoff mode, grafiken ser ut att bli fin och det verkar bli mycket bra. http://www.thq.co.uk/games/product/...ProdPlatform=pc

Splinter Cell 3 - Du är någon sorts spion som får uppdrag att ta sig in på olika ställen och liknande saker, oftast utan att bli upptäckt, vet inte så mycket om detta spel men gillade föregångaren. [ingen URL]

Brothers In Arms - Krigsspel som ser mycket vacker ut och ska vara fokuserat på att vara så verkligt som möjligt, enligt PCG iaf , vet itne mycket om detta spel. http://www.brothersinarmsgame.com/uk/index.php

Black & White II - Har inte hört mycket alls om detta spel och tyckte inte riktigt om ettan, men älskar konceptet att vara gud och kasta runt folk och annat krafs! [ingen URL]

Street Racing Syndicate - Street racing spel med konstigt koncept, men det ska jag spana in! [ingen URL]

sen kanske jag inte ska kladda ner hela spelåret här, då får nu ju inget att skriva om..

Permalänk
Medlem

Anser inte att GTA: San andres är ett 2005 spel

Permalänk
Avstängd

Brothers in Arms - Jag längtar... Älskar WW II shooters...

Edit: Multiplayer delen lär ju röja som fan...

http://www.brothersinarmsgame.com/uk/index.php

Musik finns att ladda ner:

http://www.mp3.com/games/index.html

Vilket underbart sountrack det lär bli...

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

Battlefield 2 , nya splinter cell

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Även om det redan är släppt så ser jag fram emot att missbruka Everquest 2 när jag får det om några dagar

Annars är det väl S.T.A.L.K.E.R, crashday och GTA:SA till pc (skit kul på ps2, men för lågupplöst) som lockar mest

Permalänk

- Jade Empire (xbox)
- Kotor II (pc)
- Xenosaga II (ps2)
- GT4 (p2)
- Dragon Quest VIII (ps2)
- FFXII (ps2)
- Katamari Damacy 2 (ps2)

och diverse psp-spel som det är för tidigt att uttala sig om...

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk
Inaktiv

lirade kotor, tyckte att det var dåligt. sen så hamnade jag i en fight, då avinstallerade jag det och har aldrig rört det sen dess.. man får ju inte ens skjuta själv!?!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X290v
lirade kotor, tyckte att det var dåligt. sen så hamnade jag i en fight, då avinstallerade jag det och har aldrig rört det sen dess.. man får ju inte ens skjuta själv!?!?

Jag älskar spelet.

Jag råder dig till att antingen hålla dig till enbart FPS och den kategorin där man får "skjuta själv" eller försöka hitta det som många andra gjort. skönheten hos RPG spel.. med tanke på att KotOR är ett ganska simpelt RPG så tror jag att alternativ 1 passa bäst på dig.

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk

^ det var nog en filmsekvens du "trodde" att du spelade

skämt åsido, jag gillade spelet mest för att det kändes star wars, visst tog det lite tid att vänja sig vid spelupplägget men efter ett par timmar eller så var jag helt hooked. tack, bioware!

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X290v
lirade kotor, tyckte att det var dåligt. sen så hamnade jag i en fight, då avinstallerade jag det och har aldrig rört det sen dess.. man får ju inte ens skjuta själv!?!?

Är faktiskt ett av få äkta RPG som jag tycker har roliga strider, Final Fantasy känns enbart drygt men inte Kotor, striderna är riktigt bra gjorda och menyerna är snabba och enkla. Jag har bara gillat Grandia II till Dreamcast och Kotor som turbaserade RPG, men jag förstår din poäng, man vill ju ha mer kontroll över vad som sker på rutan. Jag fattar ärligt inte hur man kan gilla Final Fantasy, försökte verkligen tycka om FFX men det var helt omöjligt att gilla striderna, dessutom kommer de alldeles för ofta.

Själv ser jag fram mot en hel del spel: Gran Turismo 4, DK Jungle Beat, Jade Empire(verkar likt Kotor), Pro evolution soccer 5, Xbox2 och Halo 2,5 samt många flera som jag inte orkar nämna
Har förövrigt redan Resident evil 4 som är det bästa jag spelat på länge.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Gothic 3, Stalker, GTA:SA och nya Elder Scrolls, som väl skulle komma ut då ?

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

GTA:SA som för övrigt kommer i juni någon gång. Sedan ligger Brothers in arms, Splinter Cell Chaos theory, Stalker och Pariah väldigt högt på listan.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk

age of empire III

Permalänk
Medlem

Settlers V - Heritage Of Kings (release 18 feb)

Har spelat sönder demot nu i flera veckor.

Och självklart längtar man efter GTA:SA till PC, då jag inte har PS2.

Permalänk
Medlem

Såg bara fram emot Battlefield 2, tills ni postade länkar till Brothers in arms, det ser ju sjukt roligt ut.

Permalänk
Medlem

Av de spel jag känner till ser jag endast fram emot STALKER.

Permalänk

Guild Wars
Gaia The fall
Elderscroll IV

Sen kanske man kan hoppas på ett Civ IV

Sen spel som jag förmodligen kommer att fördriva lite tid med är

FEAR
KOTOR II

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MsPaint
Jag älskar spelet.

Jag råder dig till att antingen hålla dig till enbart FPS och den kategorin där man får "skjuta själv" eller försöka hitta det som många andra gjort. skönheten hos RPG spel.. med tanke på att KotOR är ett ganska simpelt RPG så tror jag att alternativ 1 passa bäst på dig.

gillar egentligen de flesta spelgengrerna förutomstrategi vilket enbart brukar spelas på LAN ibland. snygga bilspel är alltid kul, men gillade aldrig gtr. strret legal 2 var kul för att det är kul att kunna bränna runt i sin egna skapelse, vill se mer sånt med mer kontroll, kontrollen man har i nfsu är ju 0 dessutom är det overkligt som fan då det är arkad.. jag stör mig på att bilarna nästan aldrig tappar fästet..

FPS är kul, men knappast det enda jag spelar.

ingen som kan komma med några jättehäftiga super-mega-dunderpjung spel man inte hört talas om som kommer ut typ imorrn? :'(

edit: skicka lite screens till mindre hypade spel man inte sett något från? kan gärna länka till trailers

Permalänk

De jag värkligen ser fram emot så är det BATTLEFIELD 2 famförallt... Men nämda som S.T.A.L.K.E.R, Brothers in Arms, Crashday, GTA: San andres samt FEAR är spel som ligger högt på min "längtartillspeletLISTA"

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

Kommer säkert glömma en del men..
STALKER
Metal Gear Solid 3: Snake Eater
Legend of Zelda
Resident Evil 4
GTA: SA

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk
Medlem

bf2
wow
stalker
gta sa

Permalänk

imperial glory och nått nytt total war spel om det kommer nått.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

HOI2 men den är redan ute och knäcker det mesta i strategi väg.

Visa signatur

----------------------------------------------
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P; AMD Phenom II X3 720 BE(upplåst till x4);Saphire Radeon HD 6870 1GB ; LENOVO THINKVISION L220X;Corsair XMS3 DHX DDR3 1600MHz 4GB CL9 2st.

Permalänk
Medlem

GTA: SA - har klarat de på PS2, men de är så bra att man kan lira de igen
STALKER - verkar ju ruggigt bra!
Brothers In Arms - me LOVE WW2 games!
FEAR - verkar NAJS
Bttlefield2 - ser mkt trevligt ut

Kommer bli endel spelande iår

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dacharls
HOI2 men den är redan ute och knäcker det mesta i strategi väg.

tycker det mest är förvirrande med allt man ska göra..uppgradera,forska osv,samtidigt som man ska hålla koll på alla provincer man har och sköta ett krig + att man samtidigt måste kombinera infanteri med arteleri osv,annars så förlorar man varenda strid,and so on

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

1. Quake 4
2. GTA:SA
3. BF2
4. Fear
5. Stalker
6. Serious Sam 2
7. Doom3: Resurrection of Evil
8. Duke Nukem forever (:p)
9. Pariah
10. Vet inte...

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Phariah, Stalker och Advent rising är dom enda som ser lite lockande ut

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Visst ska det komma nåt nytt sniper-spel som verkar rätt najs också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X290v
lirade kotor, tyckte att det var dåligt. sen så hamnade jag i en fight, då avinstallerade jag det och har aldrig rört det sen dess.. man får ju inte ens skjuta själv!?!?

W0rd!

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

1: Battle-Field 2
2: World Of Warcraft
3: Juiced
4: Black and White 2
5: Zelda (inte en aning om vad det heter:P)

redogs top 5 klockan 7 över 5

Visa signatur

*-'