Permalänk
Medlem

Jag drar upp denna tråden igen lite. Finns det något program likt det Teetow använde fast till Windows? Alltså att det kan stänga av skärmen och sånt när man går ifrån datorn, sätter igång skärmen när man kommer, sätter igång winamp när man kommer osv?

Permalänk
Medlem

M33P rätt övertygad om att det skall finnas något liknande script till FMA (http://fma.sourceforge.net) har dock aldrig provat, men läs i deras forum

Permalänk
Medlem

Re: Telefon = Fjärrkontroll via Bluetooth!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
[B]Jag har precis börjat med fjärrstyrning via Bluetooth (mediaspelare och annat), vilket är precis skitkul.
Varje morgon när jag går hemifrån stänger datorn ner skärmarna och startar mina leech-program. När jag kommer hem efter jobbet säger datorn "you have 5 new mails", stänger Bittorrent och spelar lite soft musik. När jag kollar på film kan jag spola, pausa och styra muspekaren. När det ringer pausas filmen, och skärmen visar "incoming call from Kalle Pettersson".......

Vilken Bluetooth adapter använder du ?

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Telefon = Fjärrkontroll via Bluetooth!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterious
Vilken Bluetooth adapter använder du ?

D-Link DBT-120. Det enda bra D-link nånsin har gjort

Permalänk
Medlem

Tänkte bara nämna att bemused funkar utmärkt på en Nokia 6600. Roligt litet program.

Visa signatur

Bla bla bla

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elche
Tänkte bara nämna att bemused funkar utmärkt på en Nokia 6600. Roligt litet program.

Lust att berätta lite mer om det?

Permalänk

någon som vet viket program man använder ifall man vill ha telefonen som en TV fjärrkontroll?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
MSI Bluetooth USB adapter
Dustin: 243:-
Klass 2 (10m), finns även som tillbehör till vissa MSI-moderkort
funkar inte med Windows XP!

Funkar den inte med XP? Det står ju att den skall fungera i specen.
Det verkade som det var någon/några som använder den utan problem, se tråden som Jonasy postade.

Citat:

EDIT: Jag såg att tråden var gammal, men valde ändå att dra upp den igen då den var så välskriven och intressant

Visa signatur

Livet är ganska bra om man ser till alternativet

Permalänk
Medlem

Finns det inget roligt till oss Nokia 6230 users då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soviac
Finns det inget roligt till oss Nokia 6230 users då?

WORD!!

Permalänk
Medlem

är det någon på denna kanalen som vet om det finns något bra bt program så jag kan styra datorn med min nokia 7610..?? hade varit väldigt väldigt tacksom i såfall!!

Permalänk
Medlem

Kan man använda alla SE nyare telefoner som fjärr? tänker då mest på k700 s700 o V800?

Måste man ha något program i mobilen eller bara en BT-dongel o Windows client?

Visa signatur

___________________
______________
AMD 2,4Ghz

Permalänk
Medlem

Fick igång Bemused med min A925'a funkar kalas! perfekt att ligga i sängen och byta låtar..

Permalänk

Har en T630, funkar inte Jeyo ihop med den, verkar vara ett bra program annars.. Jag har inte ritkigt förstått, räcker det med ett enda program, Jeyo tex? Måste jag inte lägga in något program i min mobil också? Jag har en inbyggd blåtandsgrunka i min notebook (Compaq nc6000), funkar inte den tillsammans med sånna här program för jag lyckas inte synka mobilen med något av programmen..

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Avstängd

går det att ha en motorola a925 och höja och sänka volymen i winamp?=

Visa signatur

pentium 2 haha 16 gb hårdisk och 64 mb grafikminne och 256 ramminne. hehe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raggaren
går det att ha en motorola a925 och höja och sänka volymen i winamp?=

Testa Bemused. Jag vet inte om det funkar med A925 eller ej, men det kan ju vara värt ett försök.

UPPDATERING: Jag testade precis med KBemused och XMMS i Linux. Funkar skitbra. Jag kan med det inte se någon anledning till att det inte skulle fungera med WinAMP som det från början skrevs för

Permalänk
Medlem

Finns det nåt program till a925 som man kan styra winamp via gprs med?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

nån som vet ett progg som funkar med Z1010? är de bara att installera skiten på datan eller måste man installera på telen också?

Permalänk
Medlem

Jag lyckades efter 100 försök att få igång det, det var inte lätt ...
Tror FMA funkar med z1010 också, sätt dig och läs i fma forumet så lär du komma igång.

Permalänk
Medlem

Har letat runt en del men inte hittat ngt klart svar kring huruvida det finns ngt program till P800 som kan styra annat än winamp på PC. Finns det? Eller är man helt rökt?

Permalänk

För ett totalt övergripande program så kan du alltid använda VNC. Men annars är det nog Bemused som gäller. Det kan förutom att styra WinAMP i Windows även kontrollera Windows Media Player och PowerPoint Viewer.