Permalänk
Inaktiv

brännt utgången?

Permalänk
Medlem

Jag får ljud ur min hårddisk nu.. Men armen rör sig ju inte =(. Är inte direkt något högt ljud...

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

hehe grymmt

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Ja fick min o funka nu.. min polare fick hålla i "armen" för den vibrera så pass mycke.. fyfaaaaaaaaan vilken bas de blev i den.

Visa signatur

Reggad sedan: 2001-07-04 <> 01:or for life! | Antec P180 | Intel P4 630 3.0@3166 Mhz | GeForce 8800GTS | 4Gb PC5300 Twinmos DDR2 | MSI 945P-NEO

Permalänk

hehe coolt

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

Jag tog en trasig 270MB disk och spelade musik i läsarmens spole, men jag kunde inte låta bli att testa gränsen så jag vräkte på en massa, spolen slogs sönder mot magneternas kanter och läshuvudena flög all världens väg

Visa signatur

Kan inget om mycket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WannabiePro

Edit: Det fixade sig, vet inte vad som var fel.
Och kan man återandvända motorn i HDn till något annat sen?

Tror det är rätt svårt att göra det. Försökte förrut, men den är konstig och skakar bara.. Såg en film där nån hade ett kretskort till men det verkade rätt knepigt och den gick inte snabbt ändå...

Men det kanske finns nån här som vet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hypno toad

Så jävla crazy, fett grymt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gardin
Tror det är rätt svårt att göra det. Försökte förrut, men den är konstig och skakar bara.. Såg en film där nån hade ett kretskort till men det verkade rätt knepigt och den gick inte snabbt ändå...

Men det kanske finns nån här som vet

Synd, men tack ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1Ce
Jag får ljud ur min hårddisk nu.. Men armen rör sig ju inte =(. Är inte direkt något högt ljud...

Du behöver lite mera kräm i förstärkaren för att få ut mera ljud
men har du bara det så är det inga problem att slå sönder hela skiten om man nu vill så

Permalänk
Medlem

Förstärkare... koppla in den till högtalaren, som går in till datorn (kontakt på baksidan av datorn...) ^^

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

HAHA, klockrent

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1Ce
Förstärkare... koppla in den till högtalaren, som går in till datorn (kontakt på baksidan av datorn...) ^^

De behövs lite mera kraft för att få ut maximal upplevelse ur denna "högtalare"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pfister
HAHA, klockrent

Visst är den, testa själv vet jag, riktigt underhållade att se den i verkliga livet.

Permalänk
Medlem

hahah helt galet...men coolt!

Visa signatur

Varför springa när man kan gå?

Permalänk

Varnig dock, efter att jag hade testat så blev ljudet helkonstigt(fixat nu iof) och om man har haft på stereon ett tag så sjunker volymen rejält, och när man kopplar in hörlurar så kommer det fortfarande ljud ut ur ena högtalaren...

Permalänk

damm.... slänge för ett taf sedan 2st en giggare och en 800 meggare

Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk
Medlem

Man bör inte koppla dessa rakt in i en förstärkare, jag rekomenderar ett 2-6 ohm 5W motstånd i serie för att inte elda förstärkaren, eftersom hårddiskspolen inte har en fast impedans.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Medlem

Inget super ljud men coolt som satan

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem

Tufft, lät helt ok.

Visa signatur

Om du svarar på nåt jag skrivit, citera mig.
Tack!

Permalänk
Medlem

Har fixat mig en andeles egen nu, av en Segate Barracuda 60 gb.
Rätt ny diska hängde med troget i 3 års tid.

Permalänk
Medlem

Jag provade just det här på en gammal 4 gb Quantum fireball och jag blev förvånad över resultatet! Jag provade att flytta bort läsarmen från plattorna och alla små störningar försvann!

Permalänk
Medlem

Bör man inte koppla de till förstärkare elr? bättre o koppla me datorhögtalare?

Permalänk

Min hdd är då lika död som min farfar, funkar inte på denna modell. Iaf inte efter en snabbkoppling under en kväll...

Permalänk

haha loool c0000lt

Permalänk
Medlem

Frågan är ju hur du kom på detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plomix
Frågan är ju hur du kom på detta?

Det är en ganska enkel upptäckt när man kommer på att principen för läsarmen och för en högtalare är samma. Drivprincipen heter tillochmed talspole (läs högtalarspole) när man refererar till den.

Jag kom fram till att man kan hänga upp framänden på armen med gummiband för att hindra den från att sopa i ändlägena.

Nästa test blir att skruva fast läsarmen i nåt stadigt så det blir hårddisk-chassit som vibrerrar och inte bara den lilla armen.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Medlem

Bildern afunkar inte!!! Fixxa!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

I detta falet är ju en bild HELT onödig.

Sedan så är ju tråden fett gammal med.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!