Permalänk
Medlem

HTPC Fjärrkontroll

Har byggt ihop en HTPC, komplett med med TV-kort (PVR-250) och allt, den har jag sedan kopplat till min TV som står i ett annan rum. Att jag inte har dator och TV i samma rum beror dels på att jag använder datorn som en vanlig dator också, kopplad till en vanlig skärm och att jag vill slöppa höra suuret från fläktarna.

Mitt problem: Jag har installerat Windows XP Media Center Edition 2005 som jag tycker är det bästa HTPC skalet som finns just nu. Problemet är att jag vill kunna styra datorn från det rum där TV´n står med en fjärrkontroll. Den officiella MCE2005 fjärren har endast IR kommunikation. Det jag skulle behöva är en fjärrkontroll som stöder MCE2005 och som sänder via radiovågor istället för IR. Nån som vet var man kan få tag på en sån?

Visa signatur

Helt Sjukt.......

Permalänk
Medlem

är väll bara ö köpa ATI Remote Wonder, eller ännu hellre, Remote Wonder 2. finns i de flesta butikerna o finns massor av plu-ins till den.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
är väll bara ö köpa ATI Remote Wonder, eller ännu hellre, Remote Wonder 2. finns i de flesta butikerna o finns massor av plu-ins till den.

Jo, men har ATI remote wonder inbyggt stöd för MCE2005. Vill att att alla funktioner ska stödjas fullt ut.

Visa signatur

Helt Sjukt.......

Permalänk
Medlem

vet inte, kolla på atis hemsida, tveksamt om det finns nån sådan fjärkontroll som du söker. vet dock att ja kan få min remote wonder att "härma" alla knappar på tangentbordet

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

jag får den med radiovågor från thinkgeek i dagarna får se hur den är men jag har itne hört något dåligt om den iallfall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EmilThaQenan
jag får den med radiovågor från thinkgeek i dagarna får se hur den är men jag har itne hört något dåligt om den iallfall

Är det en Snapstream Firefly? Återkom gärna med lite omdömen när du testat den lite?

Visa signatur

Helt Sjukt.......