Permalänk
Medlem

Nya spelburken - lite åsikter mottages!

* Chassi = Antec P160W MidiTower Aluminium ATX + Window utan nätagg.

* Nätagg. = Antec Trueblue 480PEC 480W ATX

* Moderkort = Asus ATX Nforce4 SLI A8N-SLI DELUXE - Sata / Gblan / Raid / 2x PCI-Express

* Minne = Corsair CMX512-3200XL XMS3200 2x512Mb tot. 1024Mb/1Gb Dual DDR PC3200 XL 2-2-2-5 400MHz with Heatsink

* CPU = AMD Athlon64 "Winchester" 90nm 3500+ 2200MHz/2.2GHz 512kb bulk/tray Socket939

* CPU-kylning = Zalman CNPS7000B-Cu LED (blått ljus) inkl. Fanmate2 Intel Socket478 / AMD Socket462/754/939/940

* HD = 2 st Western Digital Raptor WD360GD 36Gb 10000rpm 8Mb cache S-ATA

* HD nr 3 = Maxtor DiamondMax 10 6B200M0 200Gb 7200rpm 8Mb NCQ S-ATA

* Grafik = 1 st Leadtek WinFast PX6800 GT GeForce 6800GT 256Mb DDR3 TV-out DVI HDTV SLI-ready RETAIL PCI Express

* DVD-rom = ASUS DVD-E616 DVD 16x/48x CD SVART RETAIL IDE

* DVD-brännare = NEC ND-3520 Dual-Layer DVD +RW/R -RW/R 16X DVD+R 4X DVD+RW 16X DVD-R 4X DVD-RW 48X CDR 24X CDRW SVART BULK IDE

* Floppy = Standard 1.44Mb 3.5" SVART

* Extra fläkt = CoolerMaster Neon LED Silent Fan 120x120x25 Blue

* Ljud = Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS RETAIL PCI

* Mus = Razer Diamondback Precision Gaming Mouse Magma red

Det som ska köpas till är ett skönt tangentbord och en trevlig platt skärm när de nya 19" 8 millisekundarna släpps (funderar på LG el. NEC just nu)...

Tänkte modda GT-kortet.

Ser det OK ut?

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, men hur tänkte du modda grafikkortet?

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Klocka kanske det skulle stå...

Permalänk
Medlem

vad har du för budget?

Permalänk
Medlem

Ska du inte ha dubbla grafikkort när du har SLI moderkort?

Visa signatur

MSI K8N-e Neo4 Platinum Edition, AMD Athlon 3000+ 1,8 GHz "Winchester", TT Big Typhoon, 1024 MB Corsair Value S, Leadtek 6600 GT TDH 128 MB, Zalman VF-700 AlCu, 200 GB Seagate + 250 GB Western Digital + 320 GB Seagate, Aspire X-Infinity

Permalänk
Medlem

Mmm - budget... Denna setup kostar ca 19.000 och skärmen kommer väl landa på ca 5-6.000 tror jag. 24-25.000 blir det och det är väl vad jag kan tänka mig att lägga ut just nu (läs: "Regeringen" hemma har varit med i min förhandling - annars hade det kostat mer ). Det blir ett till grafikkort så fort jag "får" - tur man fyller år i sommar, hmm. Kanske kan man få "lov" införskaffa lite tidigare.

Och - ja - glömde skriva att Raptordiskarna kommer köras i RAID (för OS och andra installationer). 200 giggaren kommer främst användas för lagring.

Permalänk
Medlem

Skulle satsat på en annan mus då razerbacken tydligen är rätt kass. En MX1000 kanske.

Annars är det väl bara att gratulera till lottovinsten.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

haha du får jättegärna motivera till varför du försöker skrämma honom till att välja en mx1000 framför en diamondback.....speciellt när det är en speldator han satt ihop.

Permalänk
Medlem

Säg det? annars har jag hört rykten om mx518 eller något. Men diamondback är väl riktigt bra?

Permalänk
Medlem

MX1000 är ju absolut ingen spelmus iaf...

Permalänk
Medlem

Kul att se lite kommentarer och tankar på paketet - nu är det beställt iaf Har testat både MX1000 och Razorback och båda var trevliga - på olika sätt. Jag har en Logitech Mouseman Dual Optical nu som jag trivs med. Men Razorbacken passade mig kändes det som.

Permalänk
Medlem

Killawife: så kul när personer som inte har någon koll sitter och säger att musen suger, Razorbacken är nog den som är mest lämplig för spel just nu.

Permalänk

beror väl helt på. jag är van med min mx510,
mus och tangentbord är ju helt klart en smaksak.

Visa signatur

i5

Permalänk
Medlem

Bytte ut nätagget till ett Antec NeoPower 480W (2.0) - någon som har erfarenhet av den?

Permalänk
Medlem

Öhh, jag har en boomslang själv. Det är därför jag rekommenderar en bättre mus. Så kom inte och säg att jag inte har koll.

Smaken är ju som baken.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.